Începe Festivalul Internațional al Teatrului Contemporan de Animație ImPuls!
https://www.ziarulmetropolis.ro/incepe-festivalul-international-al-teatrului-contemporan-de-animatie-impuls/

Festivalul Internaţional al Teatrului Contemporan de Animaţie ImPuls, ajuns la ediţia a XIII-a, îi aşteaptă pe bucureşteni în perioada 17-27 noiembrie 2017 la Teatrul Țăndărică.

Un articol de Petre Ivan|9 noiembrie 2017

Festivalul se adresează tuturor vârstelor și aduce în atenția publicului român diferite stiluri ale teatrului contemporan de animație și ale teatrului vizual din lume.

ImPuls, cel mai important festival de teatru de animație din România, vă oferă oportunitatea de a vedea 32 de spectacole din China, Danemarca, Franța, Germania, Grecia, Israel, Italia și România, extrem de diferite stilistic în care se combină, ingenios, ultimele tehnici în materie de teatru vizual și se folosesc mai multe tipuri de animație.

Copiii pot participa la atelierele de jocuri teatrale și construcție de marionete și la workshop-ul interactiv Micul prinț – o întâmplare, în cadrul căruia vor parcurge timp de o săptămână o serie de ateliere de lucru cu marioneta și îi vor da viață prin senzori ce le permit accesul in lumea 3D.

Festivalul are un program bogat, cu multe evenimente inedite, spectacole pentru copii și pentru adulți, conferințe, lansări de carte, vizionare de filme, întâlniri între creatorii și consumatorii de teatru.

În mod cert un festival este o oportunitate a comunicării. Asta am și convenit cu colegii mei la întâlnirile pe care le-am avut. Comunicarea între noi, parteneriate care să ridice unele teatre, sau dacă nu le ridică, să le ajute să facă un schimb de experiență la modul concret. Adică să aducă regizori și scenografi și să lucreze împreună două teatre la un singur proiect. Avem nevoie de comunicarea internațională, network-ul, posibilitatea de a fi selectați în festivaluri. – Călin Mocanu, directorul Teatrului Țăndărică.

În cadrul festivalului participă personalități marcante, de talie mondială, care conferențiază despre ultimele tehnici și cercetări în animație și își prezintă spre exemplificare propriile proiecte. Alături de sfera internațională, participarea națională este de asemenea una consistentă, fiind selectate cele mai bune producții din stagiunea curentă ale teatrelor de profil din România.

Programul complet poate fi consultat pe www.teatrultandarica.ro.

Foto: ImPuls – facebook

26
/01
/16

Motto: Scrieți, băieți, numai scrieți bine! Festivalul Comediei Românești – festCO ediția a-XIV-a, care va avea loc în perioada 21-29 mai 2016, continuă provocarea adresată tinerilor dramaturgi prin Laboratorul de comedie.

26
/01
/16

În această seară, de la ora 19.00, TVR 2, TVR HD şi TVRi (de la ora 22.00) transmit transmite Gala ICR a premiilor de excelenţă pentru românii din comunităţile istorice. Evenimentul ,desfăşurat în decembrie 2015 la Teatrul Naţional „I.l. Caragiale” din Bucureşti, este prezentat de jurnalistul TVR Marian Voicu şi de artista Stela Botez.

25
/01
/16

Un proiector Pathe Baby și 51 de role de film de epocă, printre care se află și momentul încoronării regelui Ferdinand și a reginei Maria la Alba-Iulia, vor fi scoase la licitație pe 28 ianuarie de casa Artmark. În anii '20, frații Pathe au inventat și promovat proiectorul Pathe Baby, care funcționează cu un format de peliculă de 9,5 mm. Astfel, a fost dezvoltat conceptul de home-cinema.

24
/01
/16

12 filme din Norvegia și Islanda, 39 de proiecții, 15 localități din România și 3270 de spectatori (copii instituționalizați, romi și copii din localitățile fără cinematograf) - date care rezumă prima ediţie a caravanei de film pentru copii – CINEMATOUR KIDS.

23
/01
/16

„The Finest Hours: Furtună extremă” este un thriller de acţiune eroic, bazat pe o extraordinară poveste adevărată. Cea mai grozavă acţiune de salvare întreprinsă de o ambarcaţiune mică, din istoria Pazei de Coastă din SUA, este prezentată într-un film care transportă publicul chiar în mijlocul acţiunii, creând o experienţă cinematografică complet captivantă, de proporţii epice.

23
/01
/16

Mai este loc de noi interpretări pentru Brahms și Beethoven? Mi-am pus întrebarea înainte de a asculta două discuri apărute recent pe piață, semnate de nume importante ale artei interpretative contemporane: violonista olandeză Janine Jansen și dirijorul austriac Manfred Honeck, directorul muzical al Orchestrei Simfonice din Pittsburgh. Și am descoperit, nu neapărat cu surprindere, ci cu încântare, că Brahms și Beethoven au încă (foarte) multe de spus.