Începe TEEN-FEST 2019
https://www.ziarulmetropolis.ro/incepe-teen-fest-2019/

Sub genericul Cine sunt EU?, TEEN-FEST (29 septembrie – 6 octombrie 2019) îşi propune să fie, şi în acest an, un pol de atracţie pentru tânăra generaţie prin tot ceea ce oferă în cele opt zile de efervescenţă şi creativitate.

Un articol de Petre Ivan|25 septembrie 2019

Deși derulat într-un format mai restrâns decât de obicei, Festivalul va include spectacole care ating teme relevante pentru publicul său țintă, completate de evenimentele din secțiunile speciale: Maratonul Adolescenței Teens in the Spotlight – un showcase pentru creațiile artistice ale liceenilor, Atelierele de artă fotografică și #teatruînlicee, #teatruincurteascolii, Ieri vs. Azi – care propun formule interactive de comunicare cu tânăra generație.

Se alătură și secțiunea #împreună, dedicată tinerilor cu dizabilități senzoriale, prin care se dorește să se demonstreze că teatrul poate fi un eficient vehicul al incluziunii sociale.

Încercând să provoace (auto)interogarea, principalele secțiuni ale Festivalului
(Reborn Classics și Teen Attitude) propun 12 spectacole care îi pot ghida pe tineri în a afla răspunsul la o întrebare „fierbinte” pentru această vârstă: Cine sunt EU?

Secțiunea Reborn Classics aduce o perspectivă modernă asupra unor texte clasice. Personajele din Noaptea furtunoasăcaragialiană sunt privite printr-o lentilă nouă și colorată de regizorii Andrei și Andreea Grosu la unteatru, același cuplu de creatori propunând, la Teatrul Excelsior, o viziune inedită asupra dramei Năpasta de I.l. Caragiale: o dezbatere pe tema Adevărului într-un joc al intro și retrospecției. Pe scena Teatrului Național București, Revizorul lui Gogoldevine oradiografie a grotescului din realitatea contemporană, în lectura lucidă a regizorului Slava Sambriș, cum, de altfel, MOLIÉRE. ERÉILOM este o perspectivă actuală asupra renumitului comediograf francez Molière, într-un spectacol original, pus în scenă de regizorul rus Roman Feodori, la Teatrul „Nottara” din București.

La Teatrul Mic, actorul și regizorul Radu Iacoban face o vivisecție a absurdului din raportul elev-profesor, într-o versiune scenică a piesei Lecția de Eugène Ionesco, aflată la limita dintre comedie și dramă. Schimbând un pic registrul, în adaptarea plină de ludic și prospețime semnată de Vlad Trifaș la Teatrul „Toma Caragiu” Ploiești, comedia shakespeariană Cei doi tineri din Verona se transformă într-o poveste de astăzi despre adolescenții dintotdeauna, aflați cu un pas în copilărie și cu celălalt în viața adultă.

Prin spectacolele din Secțiunea Teen Attitude, semnate de regizori din tânăra generație, adolescenții sunt confruntați cu transformările alerte ale lumii noastre. Trucul lui Patrick de Kristo Šagor, în regia Ancăi Maria Colțeanu, este o poveste despre inițiere, maturizare și acceptare într-un periplu revelator de la copilărie la preadolescență. Monster, de Duncan Macmillan, analizează procesul de responsabilizare a adolescentului captiv între copilărie și presiunile vieții adulte; într-un

spectacol regizat de Nae Constantin Tănase la Centrul de Teatru Educațional Replika. Tot la Replika, liceeni și profesorii se vor întâlni cu Limite – un one woman show comic și acid despre școala românească, într-un scenariu inspirat dintr-un caz real. Băiatul cu șosete roz de Alexandru Gorghe, regizat de Andreea Ciocîrlan la Teatrul Excelsior, va aduce în atenția adolescenților una dintre cele mai nocive tare ale omului contemporan: grija excesivă acordată propriei imagini în spațiul public.

Așadar, pentru această ediție a Excelsior TEEN-FEST, propunem o temă provocatoare care așteptăm să incite și să atragă tinerii dornici de a afla prin teatru… cine sunt ei!

Detalii despre cea de-a V-a ediție a Excelsior TEEN-FEST sunt disponibile pe website-ul Teatrului EXCELSIOR http://www.teatrul-excelsior.ro/teen-fest/ și pe pagina de Facebook: https://www.facebook.com/Teatrul-Excelsior-Bucuresti.

Foto: TEEN-FEST – facebook

02
/02
/15

Joi, 5 februarie, ora 19.00, odată cu premiera spectacolului Parapanghelos (un cabaret după “Cânticelele comice” ale lui Vasile Alecsandri) va avea loc și inaugurarea unui nou design al Sălii Lecoq, transformată acum în CAFÉ-TEATRU MASCA. 

02
/02
/15

Filmul românesc de scurtmetraj este prezent și anul acesta la Festivalul de Film de la Clermont-Ferrand (30 ianuarie – 7 februarie 2015) prin intermediul Asociației ESTE’N’EST, care organizează pentru a șaptea oară consecutiv standul românesc din cadrul marketului festivalului, cu sprijinul Centrului Național al Cinematografiei.

02
/02
/15

Am trăit s-o vedem şi pe asta, ar spune melomanii urbei lui Marius Manole. Ieşenii care îşi plătesc la timp facturile la întreţinere pot câştiga premii oferite de către administratorul de imobile al Primăriei, respectiv Termo-Service, printre premii figurând şi două bilete la concertul lui Andre Rieu, din luna iunie, de la Bucureşti.

02
/02
/15

În filmul "Chuck Norris vs. Communism", de Ilinca Călugăreanu, peliculă selectată în secţiunea competiţională World Cinema Documentary, la cea de-a 31-a ediţie a Festivalului Sundance, o generaţie întreagă se îndrăgosteşte de film, în epoca Războului Rece, scrie prestigioasa publicaţie IndieWire.

01
/02
/15

Luni, 2 februarie, de la ora 20.30, la TVR 2, „Vocea Patriotului Naționale – Restituiri I.L. Caragiale” (premiera tv: 1992)  aduce din Arhiva de Aur a Televiziunii Române momente teatrale unice realizate după schițele: „Jertfe patriotice”, „Situațiunea”, „Tempora”, „Cum devine cineva revoluționar și om politic”, „Atmosferă încărcată” și „Diplomație”.

31
/01
/15

O zi întunecată de ianuarie, pe o stradă cu nume de compozitor francez. Un apartament într-un bloc de două etaje, o sufragerie cu sobă de teracotă verde; când scaunele și masa de plastic sunt date la o parte, se transformă într-un ministudio, în care Miriam Răducanu dansează din 1956.

30
/01
/15

MARI FILME ROMÂNEŞTI UITATE „O lacrimă de fată” (1980), regizat de Iosif Demian, este unul dintre cele mai originale filme româneşti realizate în timpul comunismului, polemizând prin stilul său modern şi energic cu falsitatea care caracteriza cinematografia oficială a vremii.