Ingeri in America: spectacolul lui Victor Ioan Frunză revine la Teatrul Metropolis
https://www.ziarulmetropolis.ro/ingeri-in-america-spectacolul-lui-victor-ioan-frunza-revine-la-teatrul-metropolis/

Teatrul Metropolis din Bucureşti reia spectacolul „Îngeri în America“, pus în scenă de Victor Ioan Frunză, marţi, 15 octombrie, de la ora 18.00.

Un articol de Corina Vladov|14 octombrie 2013

Teatrul Metropolis din Bucureşti reia spectacolul Ingeri in America, pus în scenă de Victor Ioan Frunză, marţi, 15 octombrie, de la ora 18.00.

Nu e doar o piesă despre tematica gay, ci poate fi şi o piesă religioasă, iar directorul de scenă Victor Ioan Frunză a reliefat acest lucru în spectacolul lui, în care joacă, printre alţii, George Ivaşcu, Virginia Mirea şi George Costin.

„Supranaturalul poate fi întâlnit acolo unde nu credem că ar putea să existe“, spunea Victor Ioan Frunză, arătând că unii oameni care se bat în piept şi spun că există îngeri, de fapt nu au ochi să îi vadă, iar cei marginalizaţi de societate îi găsesc mai uşor şi mai repede în viaţa lor.

Piesa lui Tony Kushner, Ingeri in America, are structura unei tragedii care îşi ia uneori forţa chiar din râsul trist al personajelor care îşi ironizează drama. Un text bun, o poveste puternică şi o temă nesfârşită: dragostea.

Piesa vorbeşte despre credinţă, despre iubire şi despre acceptare, într-un moment în care izbucnise o boală necruţătoare: SIDA. Acţiunea debutează în 1985 şi se încheie în 1990.

ingeri in america

Virginia Mirea şi George Costin, într-o scenă din spectacolul Ingeri in America

Victor Ioan Frunză a alcătuit foarte atent distribuţia, după castinguri în care a văzut aproape 500 de actori. Au rămas pe afiş Adrian Nicolae, Nicoleta Hâncu, Cristian Răduţă Bobic, George Costin, George Ivaşcu şi Virginia Mirea.

Dacă la premieră spectacolul Ingeri in America s-a jucat în două seri consecutive, de data aceasta, cele două piese ale dipticului scris de Tony Kushner vor fi jucate într-o singură seară. Creatorii au regândit spectacolul și au modificat anumite scene, astfel încât acest hit al dramaturgiei americane din secolul XXI poate fi jucat în doar o singură reprezentație.

George Costin: „Piesa Ingeri in America este o operă de artă“

Actorul George Costin spune că Ingeri in America este considerat, pe bună dreptate, unul dintre cele mai importante texte dramatice ale secolului al XX-lea, din dramaturgia americană. „De curând mă uitam pe National Geographic la un documentar despre anii ’80, unii dintre cei mai interesanți ani – un punct de cotitură în cultura civilizației euro-atlantice. S-au întâmplat cele mai spectaculoase schimbări la nivel social, politic, religios. Această piesă surprinde acest moment, într-un mod excepțional.

Citiţi şi: George Costin, actor: „Cea mai mare greutate este să nu scazi sub un anumit standard“

Sunt anii în care se pregătea căderea comunismului, în care lumea se reconfigura și, odată cu lumea, oamenii, problemele lor. E un text care vorbește despre prietenie, despre credință, despre sexualitate; despre niște lucruri atât de omenești, într-un mod atât de omenesc, încât nu poate să nu te miște. E o capodoperă a dramaturgiei.

Acum, cât de bine am reușit noi s-o facem, poate să decidă oricine. Însă, dincolo de asta, textul este o operă de artă și noi încercăm să-l spunem, cât mai bine putem noi.“

Câteva imagini din spectacolul Ingeri in America, de la Teatrul Metropolis din Bucureşti

INFO

Teatrul Metropolis, Bucureşti (Str. Mihai Eminescu, nr. 89, sector 2)

INGERI IN AMERICA

marţi | 15 octombrie 2013 | ora 18.00

Cu: Virginia Mirea – Rabinul Isodor Chemelwitz, Hannah, Ethel Rosenberg, Mama Mormona

George Ivașcu – Ray Cohn
Alexandru Ion – Joe Pitt, Tatal Mormon, Eschimos
Cristiana Răduță Bobic – Harper Pitt
Adrian Nicolae – Louis, Prior 1, Orrion
George Costin – Prior Walter, Bărbatul
Nicoleta Hâncu – Îngerul, Emily

Decorul şi costumele: Adriana Grand

Preţ online: 24.84 Lei
Preţ casa de bilete: 21.60 Lei
3 h 45 min (cu pauză)

Foto din Ingeri in America – Adriana Grand

07
/11
/13

CRONICĂ DE FILM Film cu pretenţii, „O vară foarte instabilă“, noul lungmetraj al Ancăi Damian, este – prin formă şi conţinut - atipic în peisajul cinematografic românesc. Asta nu îl face un film redutabil, ci mai degrabă o experienţă insolită, incapabilă să depăşească însă unele convenţii.

07
/11
/13

Adele: Capitolele 1 și 2 (La Vie d'Adèle: titlul original, Blue Is The Warmest Color, titlul în limba engleză), câştigătorul Palme d’Or 2013, a stârnit o serie de controverse încă de la terminarea filmărilor, având în vedere subiectul, relaţia dintre două adolescente.

06
/11
/13

CRONICĂ DE TEATRU „Deseori neobservat” ne vorbeşte despre desfigurarea fiinţei sub apăsarea uneia dintre cele mai mari nedreptăţi din istoria umanităţii. Tragedia este pusă în scenă atent şi mascată cu tandreţe de o meditaţie asupra vieţii.

06
/11
/13

Teatrul Metropolis din Bucureşti, condus de George Ivaşcu, a împlinit pe 1 noiembrie şase ani de existenţă. Publicul este cel care a menţinut viu teatrul, în toţi aceşti ani, şi a scris, alături de creatori, o mare poveste de succes. Pentru a marca sărbătoarea pe care o traversează, Teatrul Metropolis îi va premia pe spectatorii săi cu 6 invitaţii duble, la mai multe spectacole din repertoriul curent, pe tot parcursul lunii noiembrie.

06
/11
/13

Cele două reprezentaţii ale concertului Bellissimi, desfăşurate în cadrul Festivalului Internaţional al Artelor Spectacolului Muzical „Viaţa e frumoasă!”, vor avea loc vineri, 8 noiembrie, de la ora 20.00, la Grand Cinema Digiplex şi duminică, 10 noiembrie, de la ora 19.00, la Centrul Cultural „Ion Manu” din Otopeni.

06
/11
/13

În urma întâlnirii de ieri de la Godot, care marca şi deschiderea Festivalului Naţional de Teatru Independent, am putut să-mi fac şi eu o idee despre ce cred că înseamnă pentru mine această sintagmă de teatru independent şi am decis să mă retrag din această categorie atunci când vorbesc despre creaţiile proprii.