Insta Story
https://www.ziarulmetropolis.ro/insta-story/

Am văzut în cadrul festivalului peliculelor de la Cannes la Bucureşti filmul artistic de cinema „It Must Be Heaven” (câştigător al premiului special al juriului la Cannes în acest an), regizat de palestinianul Elia Suleiman. Cu Elia Suleiman în rolul principal. O scurtă, definitivă recenzie: e superb.

Un articol de Andrei Crăciun|22 octombrie 2019

Există acest clișeu: orice mare film de cinema, orice capodoperă, are cel puțin o secvență inubliabilă, o secvență care rămâne pentru totdeauna cu spectatorul.

Elia Suleiman a reușit să facă altceva: un film în care toate secvențele sunt indimenticabile, un film din care nimic nu se mai poate uita. Nu știu un cuvânt care să cuprindă un asemenea film. Probabil că încă nu a fost inventat.

Elia Suleiman reușește să facă un film profund despre Palestina, o comedie, aproape divină, despre pacea în Orientul Mijlociu, dacă nu vi se pare prea mult, dar și despre multe altele, cel puțin la fel de importante, despre natura umană de la Nazaret la Paris și de la Paris la New York.

 

Elia Suleiman pune una lângă alta imagini care trec de retină și rămân în inimă. Cei tineri vor găsi că fiecare dintre aceste imagini este instagramabilă, iar asta li se va părea, poate, fabulos. Personajul principal nu are nevoie de cuvinte, el vede, este un martor tăcut al iubirii, al fericirii, al violențelor, al absurdului, al grotescului, al speranțelor, al credinței, al sărbătorilor, al dansului, al acestei umane comedii care e viața noastră pretutindeni, de la est la vest și de la nord la sud.

Elia Suleiman reușește să spună altfel o poveste care rămâne, totuși, fundamental despre Palestina, despre felul unui palestinian de a se uita la lume, la pace, la parcuri, la pașii femeilor și la arme.

Există și o întrebare care nu se aude, dar la care se dă un răspuns. Întrebarea aceea este: al cui va fi, până la urmă, Ierusalimul?

Elia Suleiman ne-a dat un film profund și emoționant, ironic și autoironic, fals burlesc, magnific și cu nimic mai prejos de Sorrentino sau Fellini.

Trebuie să fi fost, la mijloc, Cerul.

Elia Suleiman reușește să spună altfel o poveste care rămâne, totuși, fundamental despre Palestina, despre felul unui palestinian de a se uita la lume, la pace, la parcuri, la pașii femeilor și la arme.

„It Must Be Heaven” (regia: Elia Suleiman) a fost prezentat în cadrul Festivalului Les Films de Cannes à Bucarest și va intra în cinematografele din România din februarie 2020, distribuit de Independența Film.



04
/10
/23

Bizară şi explozivă apariţie e acest “Nu aştepta prea mult de la sfârşitul lumii” (2023), cel mai nou film al lui Radu Jude. El adună într-o structură inedită, inconfortabilă şi surprinzătoare la fiecare pas, cam toate preocupările formale de până acum ale regizorului, care le pune de această dată în slujba unei critici virulente a capitalismului deopotrivă românesc şi european.

04
/10
/23

Descris de Variety ca fiind un film „bogat în detalii și foarte specific în descrierea familiei de clasă mijlocie pe care o observă” și care „oferă libertatea publicului de a-și alege punctele de vedere cu care se identifică cel mai mult în imaginea de ansamblu.”, TÓTEM a cucerit simpatia spectatorilor prezenți la cele două proiecții din programul competițional al celei de-a 19-a ediții Bucharest International Film Festival (BIFF), unde a obținut Premiul Juriului. Filmul se va lansa în cinema din 13 octombrie, distribuit de August Film.