Insta Story
https://www.ziarulmetropolis.ro/insta-story/

Am văzut în cadrul festivalului peliculelor de la Cannes la Bucureşti filmul artistic de cinema „It Must Be Heaven” (câştigător al premiului special al juriului la Cannes în acest an), regizat de palestinianul Elia Suleiman. Cu Elia Suleiman în rolul principal. O scurtă, definitivă recenzie: e superb.

Un articol de Andrei Crăciun|22 octombrie 2019

Există acest clișeu: orice mare film de cinema, orice capodoperă, are cel puțin o secvență inubliabilă, o secvență care rămâne pentru totdeauna cu spectatorul.

Elia Suleiman a reușit să facă altceva: un film în care toate secvențele sunt indimenticabile, un film din care nimic nu se mai poate uita. Nu știu un cuvânt care să cuprindă un asemenea film. Probabil că încă nu a fost inventat.

Elia Suleiman reușește să facă un film profund despre Palestina, o comedie, aproape divină, despre pacea în Orientul Mijlociu, dacă nu vi se pare prea mult, dar și despre multe altele, cel puțin la fel de importante, despre natura umană de la Nazaret la Paris și de la Paris la New York.

 

Elia Suleiman pune una lângă alta imagini care trec de retină și rămân în inimă. Cei tineri vor găsi că fiecare dintre aceste imagini este instagramabilă, iar asta li se va părea, poate, fabulos. Personajul principal nu are nevoie de cuvinte, el vede, este un martor tăcut al iubirii, al fericirii, al violențelor, al absurdului, al grotescului, al speranțelor, al credinței, al sărbătorilor, al dansului, al acestei umane comedii care e viața noastră pretutindeni, de la est la vest și de la nord la sud.

Elia Suleiman reușește să spună altfel o poveste care rămâne, totuși, fundamental despre Palestina, despre felul unui palestinian de a se uita la lume, la pace, la parcuri, la pașii femeilor și la arme.

Există și o întrebare care nu se aude, dar la care se dă un răspuns. Întrebarea aceea este: al cui va fi, până la urmă, Ierusalimul?

Elia Suleiman ne-a dat un film profund și emoționant, ironic și autoironic, fals burlesc, magnific și cu nimic mai prejos de Sorrentino sau Fellini.

Trebuie să fi fost, la mijloc, Cerul.

Elia Suleiman reușește să spună altfel o poveste care rămâne, totuși, fundamental despre Palestina, despre felul unui palestinian de a se uita la lume, la pace, la parcuri, la pașii femeilor și la arme.

„It Must Be Heaven” (regia: Elia Suleiman) a fost prezentat în cadrul Festivalului Les Films de Cannes à Bucarest și va intra în cinematografele din România din februarie 2020, distribuit de Independența Film.



07
/11
/14

CRONICĂ DE FILM Noul film al rusului Andrei Zviaghințev, „Leviathan”, este o alegorie despre puterea discreționară și impunisabilă, ale cărei victime, oamenii simpli, par a-și avea propria vină pentru lumea decăzută și damnată în care trăiesc.

07
/11
/14

La cererea publicului, șase filme din programul Les Films de Cannes à Bucarest vor avea parte de proiecții suplimentare la Cinema Elvira Popescu, între 13 și 16 noiembrie. Spectatorii vor putea viziona filmele: Winter Sleep, Leviathan, The Tribe, Maidan, Bridges of Sarajevo și La Jaula de Oro.

06
/11
/14

Câștigătorul Ursului de Argint pentru cel mai bun scenariu și al Premiului Juriului Ecumenic de la Berlinale 2014, “Patimile Mariei” se lansează vineri, 7 noiembrie, în cinematografele din București și alte 16 orașe.

05
/11
/14

În competiția de lungmetraj internațional a celei de-a șasea ediții a KINOdiseea - Festivalul Internațional de Film pentru Copii și Familie, care va avea loc între 14 și 19 noiembrie, în București, au fost selecționate 12 filme și animații, care vor putea fi urmărite în exclusivitate la Cinema Studio, Cinemateca Eforie și Cinema Pro.

04
/11
/14

Satiră cinematografică la adresa lumii showbiz de la Hollywood, Maps to the Stars a fost considerat de presă drept cel mai bun film al regizorului din ultimii zece ani. De săptămâna trecută rulează în toate cinematografele din România, distribuit de Independenţa Film.

03
/11
/14

Mii de spectatori au umplut sălile Studio, Patria și Elvira Popescu, la cel mai așteptat eveniment cinematografic al toamnei: Les Films de Cannes à Bucarest. Între 24 și 30 octombrie, peste 14.000 de spectatori au luat parte la proiecții și dezbateri, un număr record pentru istoria de doar cinci ediții a festivalului

02
/11
/14

INTERVIU Adolf Hitler și Joseph Goebbels erau fani ai filmului de animație, ai lui Walt Disney și ai lui Mickey Mouse, afirmă, într-un interviu pentru Ziarul Metropolis, Ulrich Wegenast, director artistic şi programator al Festivalului de Film de Animaţie de la Stuttgart și invitat special al celei de-a patra ediții a Anim’est Chișinău.

31
/10
/14

Puține filme ar fi fost mai potrivite pentru a deschide noua ediție Anim’est Chișinău decât simpaticul „Minuscule - La Vallée des fourmis perdues” („Minuscule: Valea furnicilor pierdute”), o producție franceză din 2013 realizată de Thomas Szabo și Hélène Giraud.