Insta Story
https://www.ziarulmetropolis.ro/insta-story/

Am văzut în cadrul festivalului peliculelor de la Cannes la Bucureşti filmul artistic de cinema „It Must Be Heaven” (câştigător al premiului special al juriului la Cannes în acest an), regizat de palestinianul Elia Suleiman. Cu Elia Suleiman în rolul principal. O scurtă, definitivă recenzie: e superb.

Un articol de Andrei Crăciun|22 octombrie 2019

Există acest clișeu: orice mare film de cinema, orice capodoperă, are cel puțin o secvență inubliabilă, o secvență care rămâne pentru totdeauna cu spectatorul.

Elia Suleiman a reușit să facă altceva: un film în care toate secvențele sunt indimenticabile, un film din care nimic nu se mai poate uita. Nu știu un cuvânt care să cuprindă un asemenea film. Probabil că încă nu a fost inventat.

Elia Suleiman reușește să facă un film profund despre Palestina, o comedie, aproape divină, despre pacea în Orientul Mijlociu, dacă nu vi se pare prea mult, dar și despre multe altele, cel puțin la fel de importante, despre natura umană de la Nazaret la Paris și de la Paris la New York.

 

Elia Suleiman pune una lângă alta imagini care trec de retină și rămân în inimă. Cei tineri vor găsi că fiecare dintre aceste imagini este instagramabilă, iar asta li se va părea, poate, fabulos. Personajul principal nu are nevoie de cuvinte, el vede, este un martor tăcut al iubirii, al fericirii, al violențelor, al absurdului, al grotescului, al speranțelor, al credinței, al sărbătorilor, al dansului, al acestei umane comedii care e viața noastră pretutindeni, de la est la vest și de la nord la sud.

Elia Suleiman reușește să spună altfel o poveste care rămâne, totuși, fundamental despre Palestina, despre felul unui palestinian de a se uita la lume, la pace, la parcuri, la pașii femeilor și la arme.

Există și o întrebare care nu se aude, dar la care se dă un răspuns. Întrebarea aceea este: al cui va fi, până la urmă, Ierusalimul?

Elia Suleiman ne-a dat un film profund și emoționant, ironic și autoironic, fals burlesc, magnific și cu nimic mai prejos de Sorrentino sau Fellini.

Trebuie să fi fost, la mijloc, Cerul.

Elia Suleiman reușește să spună altfel o poveste care rămâne, totuși, fundamental despre Palestina, despre felul unui palestinian de a se uita la lume, la pace, la parcuri, la pașii femeilor și la arme.

„It Must Be Heaven” (regia: Elia Suleiman) a fost prezentat în cadrul Festivalului Les Films de Cannes à Bucarest și va intra în cinematografele din România din februarie 2020, distribuit de Independența Film.



31
/01
/24

În februarie, pe HBO Max ai conținut nou de urmărit în fiecare zi a lunii! Cu 29 de titluri noi, este la alegerea ta dacă vrei să urmărești cele mai noi filme, seriale, documentare, animații de pe HBO Max sau, de ce nu, să te pui la curent cu altele dintre sutele de titluri care sunt deja pe platformă.

30
/01
/24

În luna februarie, „Noaptea Albă a Filmului Românesc” este dedicată unui apreciat cineast, reprezentant al Noului Val în cinematografie: Cătălin Mitulescu regizor, scenarist şi producător. TVR Cultural, TVR Internațional și TVR Moldova invită telespectatorii în noaptea de sâmbătă, 3 spre 4 februarie, la un maraton cinematografic alături cele mai reprezentative şi premiate creaţii semnate de Cătălin Mitulescu.

29
/01
/24

Vika este un DJ carismatic în vârstă de 84 de ani și o adevărată vedetă a a scenei clubbingului din Varșovia. Confruntându-se cu trecerea timpului, Vika este de părere că vârsta este doar un număr și îi inspiră pe cei din jurul ei să își trăiască viața la maxim. Documentarul „Vika!” Este disponibil pe HBO Max.

29
/01
/24

Într-o lume și o industrie care se schimbă extrem de rapid, un renumit cineast italian, autor de modă veche, caută sens în filmele pe care le face, în dragoste, precum și în politică. Din 2 februarie, Un viitor luminos/ Il sol dell’avvenire, noul film al lui Nanni Moretti, o comedie care critică modul de a face filme al platformelor de streaming și apără viitorul cinematografului, are premiera în cinema, distribuit de Independența Film.

26
/01
/24

Survolând șansa și neșansa unei relații nemenite, de la aceeași distanță calculată care marchează și ruptura finală dintre cei doi protagoniști, debutul în lungmetraj a lui Celine Song, „Past Lives” dezbate în compoziții corecte, dar niciodată riscante, un „ce-ar fi fost dacă?” venit la 24 de ani de la ultima întâlnire.

25
/01
/24

Sfârșitul sec.XIX, un sat dezbinat de bârfe, certuri și lupta pentru pământ. Frumoasa Jagna, o tânără de 19 ani, un spirit liber ce iese din tiparele comunității, devine centrul atenției în momentul în care familia o obligă să se căsătorească cu Boryna, un moșier văduv, influent și bogat.

24
/01
/24

Despre “Klaus & Barroso” – ce a fost asta, frate Bogdan Theodor Olteanu? Acum, pe bune? Ce a fost asta? M-ai pus într-o situație tare complicată. Dar, vorba cântecului: “Frate, frate, la bine și la greu”, scrie Vasile Ernu, despre cel mai discutat film românesc din această lună.

23
/01
/24

CRONICĂ DE FILM În noul său lungmetraj, “Familiar” (2023), Călin Peter Netzer pare că încearcă să reia formula de succes din “Poziţia copilului” (2013), filmul cu care a câştigat Ursul de Aur la Berlinale.

19
/01
/24

Warner TV dedică duminicile lunii februarie filmelor de basm, povești fantastice live action și animate, ecranizări și narațiuni originale lansate pe parcursul ultimelor nouă decenii.

19
/01
/24

Producția este adaptarea live-action a îndrăgitului serial de animație și urmărește aventurile lui Aang, tânărul avatar, în încercarea de a stăpâni cele patru elemente (Apă, Pământ, Foc, Aer), pentru a reinstaura echilibrul într-o lume amenințată de înfricoșătoarea Națiune a Focului. Serialul va avea premiera globală pe 22 februarie 2024, doar pe Netflix.