Instalatie documentară Clara Haskil la Ateneul Român
https://www.ziarulmetropolis.ro/instalatie-documentara-clara-haskil-la-ateneul-roman/

Ateneul Român găzduieşte instalaţia documentară itinerantă dedicată pianistei Clara Haskil. Informaţiile documentare sunt însoţite de fotografii şi documente inedite, din Arhiva Muzicală a Bibliotecii Cantonale Universitare din Lausanne şi a Fundaţiei Clara Haskil din Elveţia.

Un articol de Petre Ivan|15 decembrie 2016

Bucureștiul este cel de-al doilea oraș în care ajunge proiectul, pe lista orașelor pe care organizatorii festivalului le au în vedere aflându-se și Iași, Timișoara, Cluj-Napoca şi Brașov.

Instalația documentară itinerantă va rămâne în holul Ateneului Român până la începutul săptămânii viitoare.

Desfășurată pe 10 panouri impresionante, proiectul acoperă parcursul profesional și biografic al inegalabilei pianiste de origine română: de la primii ani ai vieții, petrecuți la București, și primele lecții de pian, până la perioada de glorie din anii ’50.

Informațiile documentare sunt însoțite de fotografii și documente inedite, din Arhiva Muzicală a Bibliotecii Cantonale Universitare din Lausanne și a Fundației Clara Haskil din Elveția.

Cea care semnează concepția și textele expoziției este managerul cultural Oana Boca Stănescu; designul aparține Iuliei Țurcanu, artist grafic.

Proiectul, realizat cu sprijinul AFCN, reprezintă una dintre noutățile ediției din acest an ale Festivalului Internațional Clara Haskil, eveniment inițiat în urmă cu trei ani la Sibiu, care își propune să readucă în actualitate culturală românească numele regretatei pianiste.

Foto: Clara Haskil – facebook

26
/08
/22

Asociația pentru cultură și arte Arbor vă invită la expoziția „Rememorarea copilăriei, mărturiile deportaților basarabeni”, care reînvie emoția unor destine tragice, mărturiile deportaților și ale victimelor regimului totalitar din stânga Prutului, în perioada sovietică. Proiectul a fost realizat în parteneriat cu Muzeul Național de Istorie a Moldovei, Centrul de Excelență Institutul Pro Memoria al Universității de Stat din Moldova și Ambasada Republicii Moldova în România.

25
/08
/22

În perioada 26 - 31 august 2022, în continuarea proiectului (burn)OUT, artistele Irina Marinescu, Andreea Novac, Eza (Alina Ușurelu), psihoterapeuta Mihaela Vechiu, sociologa Fidelie Kalambayi și artista portugheză Gabriela Conçalves invită publicul la prezentarea cercetării artistice pe tema recuperării pe care au inițiat-o în cadrul proiectului Recovery (Recuperare) și la o serie de trei ateliere de creaţie rezultate în urma acestei cercetări.

24
/08
/22

Cea de-a treia ediție Romanian Jewelry Week, organizată de Assamblage, va avea loc în perioada 5 - 9 octombrie 2022 la Biblioteca Națională a României și în alte cinci locații conexe din București. Evenimentul propune timp de cinci zile un format efervescent de târguri, expoziții, conferințe, tururi ghidate și multe alte evenimente surpriză dedicate iubitorilor de bijuterie.

24
/08
/22

Asociația CRIES-Centrul de Resurse pentru Inițiative Etice și Solidare invită bucătari din România să se alăture ediției din 2022 a proiectului „Gustul ca patrimoniu”, parte a programului LA PAS Timișoara, desfășurat sub egida Timișoara Capitală Europeană a Culturii 2023. Provocarea constă în reinterpretarea în cheie locală a borșului ucrainean, recent intrat pe lista patrimoniului cultural imaterial UNESCO aflat în pericol.

23
/08
/22

Cel mai nou proiect inițiat de compania de teatru independent Vanner Collective, „Cele care nu se văd” prezintă 10 personaje feminine din literatura română, întâmplător create de bărbați, care, reimaginate prin perspectiva a 10 fotografe, sparg stereotipurile în care au fost integrate inițial. Instalația fotografică mai poate fi văzută până pe 2 septembrie, de marți până duminică, între orele 10:00 – 18:00 la Sala Acvariu a Muzeului Național al Țăranului Român.

23
/08
/22

Sala Omnia așa cum nu a fost văzută niciodată! Concepută de colectivul artistic austriac mutual loop special pentru acest spațiu cu un trecut deloc liniștit, instalația imersivă și interactivă „Omission Possible” deschide în mod cu totul excepțional această clădire aproape uitată, într-un demers care chestionează percepția omului contemporan asupra efectelor trecerii timpului peste construcții și simboluri istorice.