Instalatie documentară Clara Haskil la Ateneul Român
https://www.ziarulmetropolis.ro/instalatie-documentara-clara-haskil-la-ateneul-roman/

Ateneul Român găzduieşte instalaţia documentară itinerantă dedicată pianistei Clara Haskil. Informaţiile documentare sunt însoţite de fotografii şi documente inedite, din Arhiva Muzicală a Bibliotecii Cantonale Universitare din Lausanne şi a Fundaţiei Clara Haskil din Elveţia.

Un articol de Petre Ivan|15 decembrie 2016

Bucureștiul este cel de-al doilea oraș în care ajunge proiectul, pe lista orașelor pe care organizatorii festivalului le au în vedere aflându-se și Iași, Timișoara, Cluj-Napoca şi Brașov.

Instalația documentară itinerantă va rămâne în holul Ateneului Român până la începutul săptămânii viitoare.

Desfășurată pe 10 panouri impresionante, proiectul acoperă parcursul profesional și biografic al inegalabilei pianiste de origine română: de la primii ani ai vieții, petrecuți la București, și primele lecții de pian, până la perioada de glorie din anii ’50.

Informațiile documentare sunt însoțite de fotografii și documente inedite, din Arhiva Muzicală a Bibliotecii Cantonale Universitare din Lausanne și a Fundației Clara Haskil din Elveția.

Cea care semnează concepția și textele expoziției este managerul cultural Oana Boca Stănescu; designul aparține Iuliei Țurcanu, artist grafic.

Proiectul, realizat cu sprijinul AFCN, reprezintă una dintre noutățile ediției din acest an ale Festivalului Internațional Clara Haskil, eveniment inițiat în urmă cu trei ani la Sibiu, care își propune să readucă în actualitate culturală românească numele regretatei pianiste.

Foto: Clara Haskil – facebook

09
/07
/14

Centrul Cultural Românesc de la Londra/ Fundația Rațiu găzduiesc începând cu 10 iulie expoziția de fotografie „Lee Miller -  O Rapsodie Română“, care prezintă publicului lucrările uneia din cele mai importante figuri feminine ale secolului XX.

08
/07
/14

Miercuri, 16 iulie, începând cu deja obișnuita oră 19.30, Dragoș Bojin schimbă foaia la OrigameStudio. Renunță la pânză în favoarea zidului, mai potrivit parcă să îi primească personajele la întreaga lor amploare, mai potrivit chiar decât pânzele enorme pe care le folosește de obicei.

02
/07
/14

Tabloul "The Fake Rothko", al pictorului Adrian Ghenie, reprezentant al noului val al artei vizuale româneşti, a fost vândut pentru 1.426.500 de lire sterline (1.778.422 de euro), la o licitaţie organizată de casa Sotheby's luni, la Londra, potrivit site-ului sothebys.com.

29
/05
/14

Deşi anii pe care Constantin Brâncuşi i-a petrecut în ţară, formându-se ca sculptor, au fost cu acribie reconstituiţi în ediţiile succesive ale catalogului Brâncuşi în România², întocmit de Barbu Brezianu, cât şi într-un studiu pe care acelaşi autor îl consacră începuturilor sculptorului, o analiză de detaliu ar putea conduce la evidenţierea influenţei amintitei perioade asupra ansamblului creaţiei.

22
/05
/14

Cunoscută fiind „vocaţia” pretimpurie, prin care Brauner acţiona ca artist suprarealist încă înainte de a şti că suprarealismul există – de vreme ce picturi expuse în 1924 la Bucureşti erau considerate a fi „introviziuni” –, poate părea surprinzător ca o imagine „integral suprarealistă”, cum „Passivité courtoise“ pare a fi, să se limiteze la a reconstitui iconografia şi, prin extensie, semnificaţia operei lui Duchamp, „La Mariée mise à nu par ses célibataires, même“.

Pagina 45 din 57« Prima...102030...4344454647...50...Ultima »