Interesul față de cultură, manifestat din plin în prima zi a Festivalului Național de Teatru
https://www.ziarulmetropolis.ro/interesul-fata-de-cultura-manifestat-din-plin-in-prima-zi-a-festivalului-national-de-teatru/

Aflat la cea de-a 24-a ediţie, Festivalul Naţional de Teatru a fost deschis cu bucurie şi dorinţă din partea publicului de a afla noutăţile din peisajul teatral naţional.

Un articol de Judy Florescu|25 octombrie 2014

Vineri, 24 octombrie, a continuat Seara semnăturilor celebre, a cărei invitată a fost actriţa Coca Bloos. Despre întâlnirile dintre artiști și spectatori, Coca Bloos este de părere că: „sunt extraordinare. Cei grăbiți se obișnuiesc cu întâlnirile dintre artiști și spectatori? Și cred că este un lucru bun. Este un gen de apropiere directă. Acum ei sunt actorii și noi suntem spectatorii, eu și doamna Margareta Pâslaru, care ne uităm cum trec grăbiți spectatorii. Este fascinant să vezi că și tu ești în această ipostază de grabă, către ce, către unde, către cine, nu știm  să răspundem.”

DSC00031p

Actriţa Coca Bloos, în Pasajul FNT

Următoarele întâlniri dintre artiști și spectatori se vor desfășura pe tot parcursul ultimelor zile din octombrie în Pasajul Universității, astfel:  luni, 27 octombrie, ora 17:00 Marius Manole, marți, 28 octombrie, ora 17:00, Răzvan Mazilu, miercuri,29 octombrie, ora 17:00, Vlad Ivanov, joi, 30 octombrie, ora 17:00 – invitat: George Mihăiță, vineri, 31 octombrie – invitat: Claudiu Bleonț.

Primul spectacol, venit din provincie, care s-a jucat în cea de-a 24 ediție a FNT, a fost „Viața-i mai frumoasă după ce mori”, după un text scris și regizat de Mihai Măniuțiu. Preț de un ceas, cu ajutorul muzicii și al pașilor de dans, publicului i-a fost conturată o lume de tranziție din viață și moarte, în care oamenii își spuneau povestea prin cântec și mișcare. Spectacolul a fost în limba maghiară cu supratitrare în limbile română și engleză. Producție a Teatrul Municipal “Tomcsa Sándor”, Odorheiul Secuiesc, spectacolul „Viața-i mai frumoasă după ce mori” a avut două reprezentații consecutive la Teatrul Odeon, București.

Următorul spectacol la care am ajuns a fost „Noul locatar” de Eugen Ionescu, în regia Mihaelei Panainte, care a avut loc la Sala Pictură a Teatrului Național. Am asistat la spectacol din culisele sălii, întrucât conceptul regizoral nu a permis vizionarea sa din sală. Dorind să ofere un plus de autenticitate poveștii, publicul a fost așezat pe gradene.

Marina Constantinescu: Într-o lume complicată, arta ne salvează. 

Noaptea la teatru s-a prelungit cu Deschiderea Oficială a Festivalului Național de Teatru, care a avut loc în foaierul Sălii Mici a Teatrului Național și a constat în inaugurea primei expoziții din cadrul FNT, ediția 2014, intitulată „Doina Levintza: Costumul de teatru – de la schiță la miracol”. Personalitățile care au luat cuvântul au fost Ion Caramitru, directorul Teatrului Național București, Marina Constantinescu, directorul FNT, Doina Levintza, creator de modă și scenograf de costume și decor,  și actrița Jacqueline Bisset.

Tot în prima zi a Festivalului Național de Teatru s-au jucat spectacolele Furtuna după William Shakespeare, în regia lui Alexander Morfov și Fă-mi loc! de Mona Radu, în regia lui Radu Beligan.

Foto: Florin Biolan

28
/03
/24

O nouă lună într-un șir aparent nesfârșit plasat sub semnul „vremurilor interesante” este o nouă invitație la oglindire prin artă. De la criza de mediu la traume transmise de-a lungul generațiilor, de la apăsarea cu care ne zdrobesc rolurile de gen în societate, la dificultățile în comunicare, spectacolele Vanner Collective vorbesc despre probleme cu care ne confruntăm zi de zi, conștienți sau nu, abordate cu empatie și cu inteligență, cu un amestec dezarmant de onestitate și teatralitate.

26
/03
/24

Cum se poate găsi un echilibru între stăpânirea strategiilor de comunicare, acumularea cunoștințelor de SEO și duelul cu algoritmii opaci ai tuturor platformelor de social media, de la Instagram la Facebook, de la Tik-Tok la Reddit, toate acestea fiind necesare pentru a ajunge la public, și activitatea propriu-zisă de a crea un concept sau un produs?

22
/03
/24

În contextul celebrării a 20 de ani de existență, Centrul Național al Dansului București (CNDB) extinde Ziua Internațională a Dansului pe durata întregii luni aprilie. Astfel, spectatorii vor avea ocazia să vizioneze spectacole de dans internaționale prezentate în premieră în România, producții coregrafice naționale, dar și să participe la discuții cu artiștii.

22
/03
/24

Pe 23 martie 2021, la 93 de ani, după aproape un secol petrecut printre lumini, umbre și culori, a părăsit această lume, lăsând în urmă o istorie a costumului, zeci de volume, nenumărate expoziții, o mulțime de obiecte adunate într-o colecție de o valoare greu de estimat, care, poate, își va găsi în timp un spațiu pentru ca muzeul visat de ea să existe.

22
/03
/24

Cum poate râsul să fie terapeutic? Cum poate cufundarea în natură să ne aline? Cum ne poate ajuta arta mișcării să avem o relație mai bună, mai creativă cu procesul de înaintare în vârstă? În căutarea răspunsurilor la aceste întrebări, Asociația Developing Art lansează proiectul de cercetare artistică All Sorts of Care: o serie de rezidențe artistice dedicate explorării legăturilor complexe dintre corp și minte, în contextul râsului, al îmbătrânirii și al prezenței umane, ca un martor tăcut ce face parte din natură, toate privite prin filtrul ideii de grijă.

21
/03
/24

Cele mai noi filme cu Mads Mikkelsen și Sir Anthony Hopkins în rolurile principale și multipremiatul „All of Us Strangers” (foto) (r. Andrew Haigh) sunt doar câteva dintre titlurile incluse în programul celei de-a 23-a ediții a Festivalului Internațional de Film Transilvania, care va avea loc la Cluj-Napoca între 14 și 24 iunie.

21
/03
/24

Joi, 28 martie, de la ora 19.00, va avea loc la sediul Teatrului Masca (Bd. Uverturii, nr. 14) a șasea întâlnire din seria dezbaterilor performative moderate de Alex Tocilescu. Tema ediției este „Ăștia o să ne plătească nouă pensia?!”

20
/03
/24

Denisa Nicolae are multe nesiguranțe și incertitudini. Râde zgomotos și plânge cu sughițuri. Iubește. Lumea ei e mare și jucăușă, din când în când o prinde cu tandrețe, să nu fugă, și o face vizibilă, puțin câte puțin.