Ioan Gyuri Pascu: Politicienii dau dovadă de orice în afară de respect şi civilizaţie
https://www.ziarulmetropolis.ro/ioan-gyuri-pascu-oamenii-nu-au-puterea-exemplului-din-partea-mediei-de-a-fi-civilizat/

Artistul Ioan Gyuri Pascu a povestit pentru rubrica „Cu respect”, a emisiunii Bonton, de la Digi24 despre speranţe, modelele pe care le-a avut, dar şi despre familie. Emisiunea va fi difuzată duminică la ora 17.30.

Un articol de Andrada Văsii|30 martie 2013

Ioan Gyuri Pascu este un artist care şi-a respectat întotdeauna publicul, fanii, profesia şi asta pentru că, după cum povesteşte chiar el în emisiunea Bonton, de la Digi24, aşa a învăţat acasă, cu aceste valori a pornit la drum, încă din copilărie.

Nu este însă adeptul unei politeţi forţate, exagerate care nu ar avea alt efect decât să înstrăineze oamenii, să îi facă falşi:

Nu sunt un om al etichetelor şi nu mi-a plăcut niciodată nici să fiu în etichete, nici să mi se pună etichete, nici să pun etichete, nici măcar în domeniul politeţii, pentru că în capul meu politeţea de multe ori este şi o chestie protectoare şi care depărtează oamenii. Sunt oameni care folosesc politeţea pentru a te ţine la distanţă şi alteori este apanajul snobismului.

Modelele lui Ioan Gyuri Pascu

Ca fiecare dintre noi, şi Ioan Gyuri Pascu a avut modele de bună-cuviinţă, toate venite din rândul familiei sale:

În familie şi la şcoală la mine, modelele erau foarte clare. Bunica mea era un model şi totdeauna îmi spunea: „pentru omenie nu-ţi trebuie şcoală”. Îmi spunea să respecţi omul şi să nu te uiţi la naţionalitate sau la alte aspecte ale lui, ci numai omul din el. Mai spunea: câte limbi ştii, atâţia oameni eşti, ca să mergi să bucuri pe cineva care nu cunoaşte limba ta şi vorbeşti câteva cuvinte pe limba lui. Aşa că eu am fost înconjurat de asemenea oameni.

Despre mass media

Dar ce îl deranjează cel mai mult pe artistul Ioan Gyuri Pascu vine exact din sfera în care îşi desfăşoară înclusiv el, în cea mai mare parte a timpului, activitatea- mass media:

Mass media şi presa sunt primele exemple pentru cineva cum să nu fie civilizat, cum să nu aibă respect pentru cineva. Şi aici mă refer la o majoritate covârşitoare din media, că dacă ar fi numai 10 % sau 20% tabloid, ca în Anglia sau  Germania, ar fi o chestie tolerată, ca şi în întreaga societate. Dar oamenii nu au puterea exemplului din partea mediei de a fi civilizat. Media pe primul loc şi pe locul doi parlamentul, politica, politicienii, care dau dovadă de orice în afară de respect şi civilizaţie.

Speranțele lui Ioan Gyuri Pascu

Şi totuşi, Ioan Gyuri Pascu nu şi-a pierdut speranţa într-o Românie civilizată, cel puţin atâta vreme cât lucruri frumoase i se mai întâmplă, ca acela pe care l-a povestit reporterului Bonton:

…Chiar acum câteva zile am mers cu taxiul şi era un domn care asculta România muzical şi care era şofer de taxi şi mi-a vorbit foarte frumos. Era figurant la Opera română. A fost o plăcere să discut cu el, să se poarte civilizat, să ajung foarte în regulă şi într-o stare foarte bună la locul în care mergeam.

Şi, dincolo de aceste întâmplări frumoase, iubeşte la ţara sa acele lucruri care nu s-au alterat încă – respectul oamenilor de la ţară pentru semenii lor, ospitalitatea şi căldura lor:

Dar îmi place mult la români această ospitalitate, respectul oamenilor de la ţară pentru oricine întâlnesc, faptul că ei se salută cu toţii şi de 5 ori pe zi… şi de multe ori eu chiar şi în Bucureşti dacă văd că trece un om aşa şi se uită la mine, eu îi zâmbesc şi îi spun „Bună ziua” pentru că mi se pare că m-ar cunoaşte. Poate e un defect de-al meu că am trăit într-u oraş foarte mic, de 15.000 de locuitori, unde toată lumea se salută.

Multe alte poveşti despre România civilizată a artistului Ioan Gyuri Pascu, duminică, ora 17.30, la Bonton.

 

08
/03
/22

Dirijorul britanic LEO HUSSAIN – care debuta în 2016 pe prestigioasa scenă a Operei Regale (Covent Garden) din Londra cu Oedipe de George Enescu, bucurându-se de un mare succes de public - revine vineri, 11 martie 2022 (19.00), la Sala Radio.

07
/03
/22

În 8, 9 și 10 iulie, aeroportul din Arad va găzdui din nou artiști îndrăgiți și fanii lor, iubitorii de muzică bună, distracție și dans până la răsărit. Arad Open Air Festival se află deja la cea de-a șasea ediție, oferind publicului întâlniri cu nume celebre, activități de neuitat, scene pentru toate gusturile. Festivalul promite și anul acesta trei zile magice.

03
/03
/22

Corul de cameră Preludiu dirijat de Andrei Stănculescu invită publicul la un concert special pe data de 9 martie, ora 19.00, la Sala „George Enescu” a Universităţii Naționale de Muzică din București (UNMB), concert realizat în colaborare de Centrul Național de Artă Tinerimea Română (CNATR), Radio România Muzical și Universitatea Națională de Muzică din București.

03
/03
/22

Opera Națională București continuă seria de evenimente care marchează Stagiunea Centenară „Opera 100” și organizează, în perioada 2-6 aprilie, Masterclass-ul Nelly Miricioiu, care se va încheia cu „Belcanto Gala”, în data de 6 aprilie, în cadrul căreia cursanții vor fi acompaniați de Orchestra Operei Naționale București.

01
/03
/22

Concertele 𝑬𝒀𝑬𝑫𝑹𝑶𝑷𝑺 au fost descrise ca fiind, în mod paradoxal, energizante și generatoare ale unei stări de puternică melancolie. Trupa și-a început povestea în 2012, cu piese în limba engleză. Odată cu anul 2015 și cu îmbrățișarea limbii române ca mediu de exprimare, și-au consolidat propria poziție pe piața românească de muzică alternativă, lansând piese ca „Spre Soare”, „Prezent”, „Bicicleta” sau „Mai Stai".

24
/02
/22

Între 13 și 19 februarie 2022, la Iași a avut loc cea de-a treia ediție a Classix Festival, un demers organizat de Asociația Industrii Creative și Showberry. Peste 60 de artiști din 13 țări au fost prezenți în cadrul celor 8 concerte care au alcătuit programul festivalului, alături de 7 proiecții de film, un vernisaj, o expoziție, o dezbatere, o prelegere și 10 masterclass-uri.

16
/02
/22

Orchestra Română de Tineret (ORT) dirijată de Cristian Măcelaru – care poate fi ascultat pentru prima oară în România după momentul în care a fost numit director artistic al Festivalului Internaţional “George Enescu” – va concerta sâmbătă, 26 februarie 2022, ora 19, la Ateneul Român, într-o seară care are în program două superbe capodopere ale muzicii ruse : Concertul pentru vioară și orchestră în Re major, op. 35 de Ceaikovski, solistă violonista franceză de origine română Sarah Nemţanu şi Simfonia nr. 10 în mi minor op. 93 de Șostakovici.

15
/02
/22

„Aller guten Dinge sind drei/Lucrurile bune vin câte trei”, spune o expresie din limba germană. Pentru a marca cel de-al treilea an al colaborării lor, Forumul Cultural Austriac și Classix Festival din Iași își duc parteneriatul la un nivel superior propunând, între 13 si 18 februarie, nu mai puțin de trei evenimente cu clasă – două concerte ale instrumentiștilor Auner Quartett și o serie de proiecții, în premieră ieșeană, ale documentarului #newTogether, regizat de Carmen Lidia Vidu.

15
/02
/22

„Jack of all Trades“ este o formație de rock alternativ, care susține că oferă publicului un produs muzical „autobiografic și complet sincer de la cap la coadă”. În noiembrie 2014, aceștia au lansat primul videoclip, „Cum vrei să fiu”, marcând totodată și începutul activității de concerte live.

15
/02
/22

Joi, 17 și vineri, 18 februarie 2022, Orchestra simfonică a Filarmonicii „George Enescu”, condusă de dirijorul britanic Alexander Walker, prezintă publicului Nocturna în si major pentru orchestră de coarde , op.40 de Antonín Dvořák, Rapsodiile pentru vioară şi orchestră nr. 1 și 2 de Béla Bartók, cu violonistul Mircea Călin în ipostaza solistică, și Simfonia nr. 7, în la major, op. 92 de Ludwig van Beethoven.

14
/02
/22

Câștigător al ultimei ediții a Concursului Internațional „George Enescu” (2021), violonistul VALENTIN ȘERBAN este un artist care atrage atenția în peisajul cultural românesc. Membru al cunoscutei orchestre Les Dissonances din Paris și concertmaestru invitat al Orchestrei Române de Tineret, Valentin Șerban a fost protagonistul proiectului inovator „Eyes Wide Shut”: 60 de minute de recital solo, cu piese semnate de mari compozitori ca Bach, Paganini sau Enescu, interpretate în întuneric complet.

14
/02
/22

Cu un sunet senzual, amplu și catifelat, ușurință aristocratică în interpretare și grație, Marc Coppey se înscrie în marea tradiție a violonceliștilor francezi. Însoțit de violoncelul său, Goffriller, din 1711, Marc Coppey va fi prezent săptămâna această în România, pentru a susține două concerte, pe scenele filarmonicilor din București și Sibiu.

10
/02
/22

Sala Mare de spectacole a Operei Naționale București este gazda spectacolului de foaier „Mozart și Salieri”, spectacolelor de operă „Madama Butterfly” de Puccini, „Evgheni Oneghin” de Ceaikovski, „Nunta lui Figaro” de Mozart, spectacolului coupé de dans contemporan „Tango. Radio & Juliet” de Edward Clug și a spectacolului de balet „Frumoasa din Pădurea Adormită” de Ceaikovski, toate făcând parte din repertoriul actual.