Ion Caramitru, Ambasador Shakespeare în România
https://www.ziarulmetropolis.ro/ion-caramitru-ambasador-shakespeare-in-romania/

Actorul Ion Caramitru, director al Teatrului Naţional „Ion Luca Caragiale” din Bucureşti, a fost desemnat Ambasador Cultural Shakespeare în România, informează TNB. Caramitru a declarat că se bucură pentru distincţie mai mult decât pentru un Oscar.

Un articol de Petre Ivan|6 februarie 2016

Ion Caramitru, este o onoare și o plăcere să îți înmânez această medalie ca simbol al respectului nostru și al recunoașterii oficiale că ești, fără îndoială, cel mai de seamă ambasador Shakespeare al României”, a afirmat directorul Consiliului Britanic la București, Nigel Townson.

Declaraţia lui Townson a fpst făcută în cadrul ceremoniei organizate joi seara de Ambasada Marii Britanii și Consiliul Britanic din București, în cadrul programului „Shakespeare lives”.

Este o numire simbolică, mai mult sau mai puțin. (…) Mă bucură mai mult să iau titlul acesta de Ambasador Shakespeare decât un Oscar, căci Oscar nu știm cine a fost, știm că a creat statueta, pe când Shakespeare știm cu siguranță cine a fost. – Ion Caramitru.

Un ambasador are menirea de a sluji interesele teritoriului pe care îl reprezintă. Mă angajez, așadar, să port de grijă… intereselor Marelui Will și să-l slujesc în continuare”, a spus Ion Caramitru.

Un montaj video cu imagini din spectacolele în care Ion Caramitru a interpretat variate roluri din dramaturgia lui Shakespeare — de la „Romeo și Julieta” (1967), „Hamlet” (pentru care actorul român a fost nominalizat printre cei mai buni 10 interpreți ai rolului care au existat vreodată de către Michael Boyd, directorul artistic al Royal Shakespeare Company), până la „Eduard al III-lea”, „Macbeth” sau „Prospero” (2015), un fragment video dintr-un dialog cu Michael Pennington dintr-un workshop susținut cu ani în urmă la Craiova, precum și un mini-recital live, bilingv — în română și engleză—, susținut de actor — au fost tot atâtea argumente venite să susțină opțiunea înaltelor foruri oficiale britanice de a-l desemna pe Ion Caramitru drept Ambasador Shakespeare în România, se arată în comunicat.

Foto: Ion Caramitru – tnb.ro

05
/04
/24

Festivalul Filmului Palestinian, organizat de Centrul Cultural Mahmoud Darwish sub patronajul Ministerului Culturii din Palestina și al Ambasadei Statului Palestina în România, va avea loc între 18 și 21 aprilie la București și pe 28 aprilie în Cluj-Napoca iar programul detaliat și biletele sunt acum disponibile.

05
/04
/24

Brașov Jazz & Blues Festival, unul dintre marile festivaluri urbane de gen din România, revine între 15 și 18 august 2024, cu cea de-a 12-a ediție, iar orașul Brașov va fi din nou gazdă pentru peste 100 de artiști din toate colțurile lumii, care vor învălui publicul în ritmurile vibrante ale muzicii născute din jazz și blues.

04
/04
/24

Evenimentele interdisciplinare propuse în proiectul de cercetare coregrafică ROOTS, un proiect AREAL co-finanțat de AFCN, vin în întâmpinarea crizei generalizate care ne împresoară, căutând soluții pe măsura complexității problemelor suprapuse și interdependente cu care ne confruntăm, îndemnând la o explorare a rădăcinilor ce unesc omul, societatea în care trăim și întreaga biosferă.

02
/04
/24

Institutul Cultural Român participă în premieră, prin ICR Bruxelles și Centrul Național al Cărții, cu un stand propriu la „Foire du livre de Bruxelles / Târgul Internațional de Carte de la Bruxelles”, care se va desfășura în perioada 4-7 aprilie 2024, la Centrul de expoziții Tour et Taxis din capitala Belgiei.

02
/04
/24

Mobius & The Institute transformă centrul Bucureștiului într-un hotspot al culturii Hip-hop. Cea mai mare expoziție a artistului Saddo ocupă Piața Amzei.

29
/03
/24

Romanian Design Week, un festival multidisciplinar dedicat industriilor creative ce promovează designul, arhitectura, creativitatea și inovația, lansează în colaborare cu UniCredit Bank un concurs destinat tinerilor ilustratori și designeri grafici din România, cu vârste cuprinse între 18 și 25 de ani. Scopul competiției este crearea colecției oficiale de obiecte de merchandising pentru festival, având ca temă "Unlock the City".