Ion Dichiseanu: Am pierdut un mare actor şi un mare om
https://www.ziarulmetropolis.ro/ion-dichiseanu-am-pierdut-un-mare-actor-si-un-mare-om/

Actorul Ion Dichiseanu regretă enorm decesul lui Iurie Darie, despre care spune că era „un om minunat”.  „Regret enorm. Am pierdut un mare actor şi un mare om. Eram student când l-am văzut prima oară în film, „Alo? Aţi greşit numărul!” (…) Cu admiraţie mă uitam la el, un băiat frumos, înalt, siluetă superbă, talentat, […]

Un articol de Andrada Văsii|12 noiembrie 2012

Actorul Ion Dichiseanu regretă enorm decesul lui Iurie Darie, despre care spune că era „un om minunat”.

 „Regret enorm. Am pierdut un mare actor şi un mare om. Eram student când l-am văzut prima oară în film, „Alo? Aţi greşit numărul!” (…) Cu admiraţie mă uitam la el, un băiat frumos, înalt, siluetă superbă, talentat, nu mai vorbesc, şi nu am crezut că o să am parte să joc alături de el. Am jucat după aceea cu el. Primul film cu el a fost „Post restant” în care noi aveam rolurile principale. Atunci mi-am dat seama şi de omul Iurie Darie. Eu eram mai retras, mai inhibat. La filmări m-a luat de umeri şi mi-a explicat anumite chestii şi atunci am văzut ce om minunat şi ce caracter superb avea. Am mai jucat cu el în „Moftul”‘ („Mofturi 1900”, producţie 1964 n.red), în „Muşchetarul român”, în „Războiul de independenţă”, în show-uri … Era un om deosebit, îmi doream toată viaţa să am un partener de film şi teatru ca el”, a declarat, sâmbătă, Ion Dichiseanu, pentru AGERPRES.

El a adăugat că a fost de mai multe ori la spital, dar nu a putut vorbi cu Iurie Darie, acesta aflându-se în comă.

„Am fost şi de câteva ori la el la spital, când era în comă, am luat legătură cu Anca şi cum îmi explica ea, era optimistă, ca noi toţi de altfel. Speram toţi să-şi revină, dar Dumnezeu a fost nedrept şi l-a luat”, a mai spus Dichiseanu.

Actorul Iurie Darie a murit vineri, la vârsta de 83 de ani, după o lungă suferinţă.

Sursa: Agerpres

25
/01
/24

Sfârșitul sec.XIX, un sat dezbinat de bârfe, certuri și lupta pentru pământ. Frumoasa Jagna, o tânără de 19 ani, un spirit liber ce iese din tiparele comunității, devine centrul atenției în momentul în care familia o obligă să se căsătorească cu Boryna, un moșier văduv, influent și bogat.

25
/01
/24

Teatrul Mic anunță premiera oficială a spectacolului „Eu sunt propria mea soție” de Doug Wright, traducerea și regia Teodora Petre, scenografia Ioana Pashca, mișcare scenică Alina Petrică, muzică Cezar Antal. Evenimentul va avea loc pe 30 ianuarie 2024, ora 19:00, la Sala Studio – Str. Gabroveni nr. 57.

25
/01
/24

La iniţiativa revistei Teatrul azi, în parteneriat cu Teatrul Masca din Bucureşti şi cu susţinerea UNITER, apare în peisajul cultural românesc un nou proiect dedicat profesioniştilor din domeniul artelor spectacolului.

25
/01
/24

Marți, 30 ianuarie, începând cu ora 11:00, la Sala „Ileana Berlogea”, Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică „I. L. Caragiale va sărbători Ziua Universității și a patronului său spiritual, Ion Luca Caragiale.

25
/01
/24

Duminică, 28 ianuarie (de la 17.00), primul concert al anului 2024 din stagiunea Orchestrei de Muzică Populară Radio îi este dedicat memoriei actriței NATAȘA RAAB, prezentatoare a nenumeroase concerte pe scena Sălii Radio.

25
/01
/24

Muzica și poveștile se întâlnesc la Teatrelli într-un nou concept de spectacol sonor, creat de Mădălina Pavăl și Alexei Țurcan, împreună cu alți 10 muzicieni talentați. GAZDA redefinește sonoritățile românești și propune spectatorilor un alt mod de a se bucura de muzică – umăr lângă umăr cu artiștii răspândiți prin sala transformată într-o sufragerie, pregătiți să dăruiască povești din culisele creației.

25
/01
/24

Festivalul DIPLOMA Show, un proiect The Institute, lansează seria de podcasturi Friends of the Arts, produsă de Black Rhino Radio și moderată de Artemisa Pascu. Friends of the Arts - A DIPLOMA Show Podcast continuă misiunea proiectului de a promova și susține tinerii artiști, designeri și arhitecți.

25
/01
/24

Gaep anunță reprezentarea lui Théo Massoulier. Artistul stabilit la Lyon este cunoscut pentru asamblaje în care coexistă elemente minerale, plante și artefacte și care fac trimitere la culturile biologice din laborator sau la mici matrice prebiotice. Recent, el a început să dezvolte o serie de picturi cu basoreliefuri inedite, acționate magnetic. Prima lui expoziție personală la Gaep – și prima din București – se va deschide la finalul lunii februarie.

24
/01
/24

Despre “Klaus & Barroso” – ce a fost asta, frate Bogdan Theodor Olteanu? Acum, pe bune? Ce a fost asta? M-ai pus într-o situație tare complicată. Dar, vorba cântecului: “Frate, frate, la bine și la greu”, scrie Vasile Ernu, despre cel mai discutat film românesc din această lună.

23
/01
/24

CRONICĂ DE FILM În noul său lungmetraj, “Familiar” (2023), Călin Peter Netzer pare că încearcă să reia formula de succes din “Poziţia copilului” (2013), filmul cu care a câştigat Ursul de Aur la Berlinale.

23
/01
/24

ISTORIA ne ajută să călătorim în trecutul persoanelor, familiilor, comunităților, popoarelor, Lumii întregi. Ea ne învăţă să întelegem o hartă, o haină, o clădire, o ruină, o fotografie, o gravură, un document vechi, o piesă de muzeu sau chiar un tablou. Cine ştie Istorie, va înțelege mai bine comunitatea şi lumea în care trăieşte azi!