Ionuţ Niculae: Talentul… nici nu-ţi dai seama că-l ai, îşi dau seama alţii
https://www.ziarulmetropolis.ro/ionut-niculae-talentul-nici-nu-ti-dai-seama-ca-il-ai-isi-dau-seama-altii/

NOUA GENERAŢIE DE ARTIŞTI Ionuţ Niculae (20 de ani) este unul dintre actorii din distribuţia filmului „Rocker” regizat de Marian Crişan, care a avut premiera mondială la Festivalul de Film de la San Sebastian în septembrie 2012, film care în România va avea premiera pe 23 februarie. Tânărul actor entuziast şi dedicat meseriei, pentru care se […]

Un articol de Judy Florescu|28 ianuarie 2013

NOUA GENERAŢIE DE ARTIŞTI Ionuţ Niculae (20 de ani) este unul dintre actorii din distribuţia filmului „Rocker” regizat de Marian Crişan, care a avut premiera mondială la Festivalul de Film de la San Sebastian în septembrie 2012, film care în România va avea premiera pe 23 februarie.

Tânărul actor entuziast şi dedicat meseriei, pentru care se documentează în mod constant prin prezenţa sa în sălile de spectacol, în funcţie de programul repetiţiilor sale, îşi doreşte să lucreze cât mai mult, fiindcă tot ceea ce face cu multă plăcere, din pricina iubirii necondiţionate pentru teatru.

În afară de rolul său din piesa „Hoţii de frumuseţe” de Pascal Bruckner în regia lui Chris Simion de la Teatrul Evreiesc de Stat, Ionuţ Niculae joacă şi în două producţii ale U.N.A.T.C.-ului, „Jacques sau supunerea” şi „Clasa Noastră”.

„Clasa Noastră” în regia Simonei Măicănescu este primul spectacol din cadrul U.N.A.T.C. care se va juca într-un teatru de stat şi a patra montare a piesei din lume.

Spectacolul studenţesc „Clasa Noastră” este prima şi singura piesă jucată în baraca roşie de la U.N.A.T.C., iar pentru pregătirea rolului său, Ionuţ Niculae a luat parte la două ceremonii din Sinagogă.

„Repetiţiile la „Clasa Noastră”  au durat o lună şi zece zile. A fost ca un cantonament, lucram 12-13 ore în fiecare zi. Am învăţat foarte multe de la Simona Măicănescu, care nu este profesoară la noi, a venit special din Franţa pentru a monta această piesă,,” spune Ionuţ Niculae.

Despre rolul din piesa Simonei Măicănescu îmi mărturiseşte că a lucrat la el foarte asiduu: „Unele roluri te solicită foarte mult iar altele îţi vin ca o mânuşă. Toate sunt plăcute.Sigur, rolurile care te fac să te gândeşti noaptea la ele sunt mult mai ofertante. Rolul din „Clasa noastră” m-a solicitat cel mai mult. N-am mai avut chef de glume. Am fost acolo trup şi suflet cât a fost nevoie.”

Spectacolul „Clasa Noastră” va participa la SZEM, festival internaţional al facultăţilor de teatru europene, care se va desfăşura între 5 şi 10 februarie la Miskolc, Ungaria.

„Nu ştiu ce e talentul. Până la urmă talentul e ceva…cred că nici nu-ţi dai seama că îl ai sau îşi dau seama alţii. La un actor contează şi rolul şi regizorul. Poţi să faci un rol bun neavând în spate un regizor capabil sau poţi să faci un rol prost având în spate un regizor foarte mare. Depinde de tine, tu-ţi faci rolul. Poţi să faci dintr-un rol mic un rol mare la care să se uite lumea. Şi textul contează. În orice rol trebuie să porneşti cu adevăr,” spune Ionuţ Niculae.

În opinia tânărului actor, una dintre cele mai frumoase experienţe teatrale pe care le-a avut s-a petrecut în 2012 la Festivalul de Teatru Independent “Undercloud”, unde a avut ocazia să joace într-un spectacol-lectură „Aplauze pentru Lena” alături de Puşa Darie şi Marius Manole, unul dintre reperele sale artistice în carieră.

L-am întrebat pe Ionuţ  Niculae dacă are o replică preferată din teatru, moment în care fără să stea pe gânduri mi-a spus:”Acolo unde există talent, nu există nici boală, nici  bătrâneţe şi până şi moartea e ceva mult prea mic care să-i stea în cale.” (Horaţiu Mălăele, Măscăriciul)

01
/03
/22

Concertele 𝑬𝒀𝑬𝑫𝑹𝑶𝑷𝑺 au fost descrise ca fiind, în mod paradoxal, energizante și generatoare ale unei stări de puternică melancolie. Trupa și-a început povestea în 2012, cu piese în limba engleză. Odată cu anul 2015 și cu îmbrățișarea limbii române ca mediu de exprimare, și-au consolidat propria poziție pe piața românească de muzică alternativă, lansând piese ca „Spre Soare”, „Prezent”, „Bicicleta” sau „Mai Stai".

24
/02
/22

Ioan Tugearu vorbeşte despre: moda spectacolelor de balet sovietice din anii ’70, semnificaţia repertoriului Operei Române, valoarea dansului pe plan european, succesul unui spectacol de dans într-o societate totalitară şi/sau democratică, situaţia profesională a dansatorului român, într-un interviu publicat în cartea „Românii secolului XXI“, de Rhea Cristina.

22
/02
/22

Sergiu Anghel vorbeşte despre: moda spectacolelor de balet sovietice din anii ’70, semnificaţia repertoriului Operei Române, valoarea dansului pe plan european, succesul unui spectacol de dans într-o societate, situaţia profesională a dansatorului român, moneda „euro“ în spaţiul european al culturii, într-un interviu publicat în cartea „Românii secolului XXI“, de Rhea Cristina.

15
/02
/22

„Jack of all Trades“ este o formație de rock alternativ, care susține că oferă publicului un produs muzical „autobiografic și complet sincer de la cap la coadă”. În noiembrie 2014, aceștia au lansat primul videoclip, „Cum vrei să fiu”, marcând totodată și începutul activității de concerte live.

17
/01
/22

Ziarul Metropolis vă recomandă „Pauza de bine“, un podcast despre life design, despre cum să îți creezi o viață care îți vine ca turnată. "Îmi place să spun că Pauza de Bine e locul în care te invit să te întâlnești cu tine, dacă ești pregătit să trăiești o viață mai conștientă, aliniată cu valorile tale" - Cristina Oțel.

12
/11
/21

O întâlnire cu scriitorul portughez José Luís Peixoto, prezent în acest an la Festivalul Internațional de Literatură și Traducere Iași (FILIT), pornind de la romanul „Autobiografia”, disponibil în limba română la Editura Pandora M. Despre Lisabona, José Saramago și Pilar del Rio, anii ’90 și provocări în literatura contemporană, cu unul dintre cei mai apreciați autori de limbă portugheză de azi!