Jaf la Castelul Corvinilor
https://www.ziarulmetropolis.ro/jaf-la-castelul-corvinilor/

Casieria Castelului Corvinilor din Hunedoara a fost spartă de persoane rămase deocamdată, necunoscute, din primele estimări neoficiale paguba ridicându-se la peste 170.000 de lei, bani rezultaţi din vânzarea biletelor în zilele libere ale minivacanţei de 1 mai.

Un articol de Petre Ivan|3 mai 2017

Poliția a fost sesizată, marți dimineața, de furtul sumei de bani de către un agent de pază, care a observat că geamul de la intrarea în casierie era spart și că s-a intrat în incinta casei de bilete.

“Polițiștii au întocmit un dosar penal sub aspectul comiterii infracțiunii de furt calificat și efectuează cercetări sub coordonarea Parchetului de pe lângă Judecătoria Hunedoara în vederea identificării făptuitorilor și a recuperării prejudiciului”, a declarat purtătorul de cuvânt al IPJ Hunedoara, Bogdan Nițu.

Nu este exclusă varianta ca hoțul să fi rămas peste noapte în incinta castelului. De asemenea, se verifică și măsurile de siguranță care există la castel, în condițiile în care în casieria de la intrare nu există un seif pentru depozitarea banilor.

Numit și Castelul Hunedoarei sau al Huniazilor, Castelul Corvinilor este cetatea medievală a Hunedoarei, unul din cele mai importante monumente de arhitectură gotică din România.

Considerat unul dintre cele mai frumoase castele din lume, fiind situat în „top 10 destinații de basm din Europa”, edificiul este, totodată, cea mai mare construcție medievală cu dublă funcționalitate (civilă și militară) din România aflată încă “în picioare”.

Foto: Castelul Corvinilor – facebook

29
/05
/14

Deşi anii pe care Constantin Brâncuşi i-a petrecut în ţară, formându-se ca sculptor, au fost cu acribie reconstituiţi în ediţiile succesive ale catalogului Brâncuşi în România², întocmit de Barbu Brezianu, cât şi într-un studiu pe care acelaşi autor îl consacră începuturilor sculptorului, o analiză de detaliu ar putea conduce la evidenţierea influenţei amintitei perioade asupra ansamblului creaţiei.

22
/05
/14

Cunoscută fiind „vocaţia” pretimpurie, prin care Brauner acţiona ca artist suprarealist încă înainte de a şti că suprarealismul există – de vreme ce picturi expuse în 1924 la Bucureşti erau considerate a fi „introviziuni” –, poate părea surprinzător ca o imagine „integral suprarealistă”, cum „Passivité courtoise“ pare a fi, să se limiteze la a reconstitui iconografia şi, prin extensie, semnificaţia operei lui Duchamp, „La Mariée mise à nu par ses célibataires, même“.

14
/05
/14

În cadrul seriei de evenimente aniversare ARCUB 18 ani, în foaierul clădirii din Batiște 14 poate fi vizitată expoziția fotografică „Silent Places“, realizată de Oleg Mutu. Aceasta face parte dintr-un proiect format din trei produse culturale: un spectacol interdisciplinar (fără culise) care implică dans, muzică electronică și videografică; un film de dans; o expoziție foto semnată de Oleg Mutu (fotografiile sunt realizate analog și imprimate pe hârtie fotografică).