Jane Birkin, premiu pentru întreaga carieră
https://www.ziarulmetropolis.ro/jane-birkin-premiu-pentru-intreaga-cariera/

Actriţa şi cântăreaţa Jane Birkin va primi un premiu onorific pentru întreaga carieră la ediţia de anul acesta a premiilor Lumiere din Franţa.

Un articol de Petre Ivan|17 ianuarie 2019

Britanica şi-a făcut debutul în actorie interpretând un model nud în filmul “Blow-up” al lui Michelangelo Antonioni din 1966, nominalizat la Oscar, dar mutarea în Franţa şi colaborarea cu Serge Gainsbourg au propulsat-o pe scena mondială.

Cei doi au cântat “Je t’aime moi non plus” care a fost interzis în mai multe ţări pentru versurile cu tentă sexuală îndrăzneţe.

Birkin a avut o lungă şi de succes carieră în muzică şi ca model în Franţa, precum şi apariţii în câteva filme notabile, inclusiv în “Dust”, de Marion Hansel, care a câştigat Leul de Argint la Festivalul de la Veneţia şi a fost de două ori nominalizat la premiile Cesar.

Cel mai recent rol al ei a fost în scurtmetrajul nominalizat la premiile Oscar – “Le Femme et le TGV” din 2016.

Birkin a devenit una dintre simbolurile modei, numele ei fiind atribuit şi unui model de geantă celebru, produs de brandul Hermes. I-a fost acordat Ordinul Imperiului Britanic de către prinţul Charles în 2002.

Premiile Lumiere vor fi acordate pe 4 februarie, la Paris, când regizorul Claude Lelouch va prezenta primele imagini ale noului său film, “Les plus belles annees d’une vie”. Pelicula îi reuneşte pe actorii Anouk Aimee şi Jean-Lous Trintignant care au jucat în 1967 în “Un bărbat şi o femeie”.

Foto: Jane Birkin – facebook

07
/02
/20

Victor Morozov studiază în prezent teoria de cinema în Franţa şi Irlanda. Recent, alături de colegi din SUA, Franţa, Chile, Nigeria şi Madagascar, a participat la programul dedicat tinerilor critici al Festivalului de Film de la Rotterdam, de unde ne-a trimis o primă relatare, despre trei lungmetraje asiatice.

06
/02
/20

Dacă credeai că mai știi câte ceva despre cinematografia mondială a momentului, o participare la Festivalul de la Rotterdam îți dă peste cap cam toate cunoștințele – un program cu sute de filme neconvenționale, majoritatea realizate de regizori la început de drum, iar o bună parte dintre ele, forme hibrid de limbaj cinematografic.

02
/02
/20

CRONICĂ DE FILM Regizat de Marius Th. Barna și cu un comentariu scris de Bogdan Ficeac, documentarul „Nostalgia dictaturii” (2020), disponibil în câteva proiecții răzlețe, este o colecție de truisme despre comunism, a cărei concluzie ar putea fi banalitatea că „s-au făcut și lucruri bune, dar au fost și lucruri rele”.

30
/01
/20

CRONICĂ DE FILM În „Uncut Gems” (2019), fraţii Benny şi Josh Safdie transformă prin stilul lor inconfundabil subiectul banal al încurcăturilor unui bijutier newyorkez (Adam Sandler) într-o experienţă hipnotică, într-un film despre viaţa trăită mereu la limită.

30
/01
/20

„colectiv” spune povestea primului an de după incendiul din clubul cu același nume și urmărește cu egal interes autorități și jurnaliști, într-o interacțiune permanentă de căutare și expunere a adevărului. Este un film despre sistem versus oameni, despre adevăr versus manipulare, despre interes personal versus interes public, despre curaj și responsabilitate individuală.

30
/01
/20

În luna februarie, cinefilii români vor putea urmări “Little Women” / “Fiicele doctorului March”, producție Sony Pictures distinsă cu șase nominalizări la premiile Oscar, inclusiv pentru Cel mai bun film, Cel mai bun scenariu adaptat, Cea mai bună actriță principală și Cea mai bună actriță secundară.

30
/01
/20

Parazit/ Parasite, filmul fenomen al cineastului coreean Bong Joon-Ho, scrie istorie la Oscar, devenind prima producție din Coreea de Sud nominalizată atât la categoria Cel mai bun film străin, cât și la categoria Cel mai bun film. A doborât recorduri de box-office în întreaga lume, a câștigat Palme d’Or la Cannes 2019, iar din 31 ianuarie rulează în 26 de cinematografe Cinema City din întreaga țară, în cadrul unui eveniment dedicat Oscarurilor.

24
/01
/20

CRONICĂ DE FILM Regizat de Sam Mendes, "1917" (2019) este în primul rând o demonstraţie de virtuozitate tehnică. Un film care trivializează tragedia teribilă a războiului şi o transformă într-o cursă contracronometru cu obstacole, ca un joc pe calculator. Spectaculos, dar sărac în idei.

Pagina 20 din 276« Prima...10...1819202122...304050...Ultima »