Jazz-dance pe muzică și versuri semnate de Nae Caranfil, în „6,9 pe scara Richter”
https://www.ziarulmetropolis.ro/jazz-dance-pe-muzica-si-versuri-semnate-de-nae-caranfil-in-69-pe-scara-richter/

Regizorul şi scenaristul Nae Caranfil este deopotrivă autorul textelor şi compozitorul pieselor muzicale de pe coloana sonoră a celui mai recent film al său, 6,9 pe scara Richter, o comedie cu momente de musical puse în scenă de coregraful sârb Milan Gromilić. A avut premiera la ediţia TIFF de anul acesta, iar din 20 ianurie 2017 rulează pe marile ecran, inclusiv la Cluj.

Un articol de Petre Ivan|20 decembrie 2016

Pasiunea regizorului Nae Caranfil pentru musical este veche dar, deși nu se află la primul său proiect muzical, 6,9 pe scara Richter, este primul film la care semnează muzica și versurile.

Compun muzică oarecum în același mod în care îmi scriu și scenariile. Caut, nimeresc sau mă las sedus de o «frază» muzicală; câteva note. După care încep să construiesc și să structurez în jurul ei, să dezvolt și să complic ideile muzicale, încercând în același timp să nu pierd din vedere subiectul: ce vreau să povestesc. Căci muzica povestește și ea, ca orice altă artă. – Nae Caranfil

Bazate pe mitul lui Orfeu, secvențele de musical puse în scenă în 6,9 pe scara Richter au fost realizate în colaborare cu Milan Gromilić, coregraf specializat în stilul jazz-dance pe care l-a studiat cu discipolii celebrului Bob Fosse, pe Broadway, și balerin solist la teatrul muzical Terazije Theatre din Belgrad.

Scenografia este semnată de Andreea Popa iar costumele au fost realizate de Doina Levintza, piesele fiind interpretate de actorii din distribuție.

Într-un număr de «musical» autorii sunt mai mulți, iar armonizarea compozitorului cu orchestratorii, cu coregraful, scenograful, pictorul de costume, maestrul de lumini și directorul de imagine trebuie să fie impecabilă. Rareori se întâmplă așa, dar atunci când se întâmplă, momentul poate să devină memorabil. Îmi doresc să ni se fi întâmplat și nouă. – Nae Caranfil.

6,9 pe scara Richter va avea premiera în cinematografe pe 20 ianuarie 2017 și va rula în 30 de orașe din țară.

Foto: Nae Caranfil,  „6,9 pe scara Richter” – facebook

15
/05
/22

TIFF propune la ediţia din acest an un Focus Polonia, care cuprinde o selecție a Festivalului Internațional de Film New Horizons din Wrocław, producții contemporane, filme cult  și o retrospectivă Krzysztof Kieślowski.

12
/05
/22

“Unde este Anne Frank?, în regia israelianului Ari Folman, este o modalitate inedită prin care publicul poate aprofunda istoria dincolo de manualele școlare sau cărțile de istorie, un promotor al memoriei și al cultivării valorilor democratice, un instrument al educației despre Holocaust, despre importanța combaterii discriminării, rasismului și a atitudinilor extremiste”, declară reprezentanții Institutului Național pentru Studierea Holocaustului în Romania “Elie Wiesel”, în contextul lansării filmului în cinematografele din țară începnd cu 20 mai.

12
/05
/22

În paralel cu cea de-a 15-a ediție a festivalului One World Romania, în luna mai se vor desfășura mai multe evenimente KineDok, inclusiv în cadrul festivalului. Programul promovează filmul documentar în spații neconvenționale din șase țări partenere: Republica Cehă, Slovacia, Ungaria, Croația, Georgia și România.

10
/05
/22

Cel mai complex proiect documentar dedicat naturii din România vine la HBO Max. „România sălbatică”, realizat de Dan Dinu și Cosmin Dumitrache, va putea fi vizionat de abonații platformei de streaming din 12 mai, pe parcursul a trei episoade. În iulie, miniseria va fi difuzată și pe HBO.

09
/05
/22

Walter Robinson, jurnalistul care a condus echipa Spotlight din cadrul publicației Boston Globe în investigația care a primit în 2003 premiul Pulitzer pentru Public Service vine la București, pentru cea de-a 11-a ediție Superscrieri.

29
/04
/22

CRONICĂ DE FILM "Spioni de ocazie" (2021), noul documentar al Oanei Giurgiu, disponibil în cinematografe, aduce în atenţie o poveste fascinantă de spionaj din timpul celui de-Al Doilea Război Mondial, care a vizat şi România. Formal, însă, filmul nu se ridică la înălţimea subiectului său.