„Jazz în Church”, ediția a şasea
https://www.ziarulmetropolis.ro/jazz-in-church-editia-a-sasea/

După 5 ediţii sold-out, Jazz în Church îşi anunţă cea de-a şasea ediţie care va avea loc între 19 şi 22 aprilie 2018, în binecunoscuta biserică Lutherană din Bucureşti, aducând împreună anul acesta artişti consacraţi din zece ţări de pe patru continente.

Un articol de Petre Ivan|19 februarie 2018

O premieră pentru Jazz in Church este prezenţa harpei mânuita de duo-ul format din Catrin Finch şi Seckou Keita. Vedeta feminină Catrin Finch (Marea Britanie) stăpâneşte magistral harpa, străvechiul instrument, încă de la nouă ani, iar la zece ani cântă deja în Orchestră BBC Proms, drept cel mai tânăr membru.

În anul 2000 este numită Harpista Oficială a Prinţului Ţării Galilor, o poziţie ocupată ultima oară în 1873, în timpul domniei Reginei Victoria. Seckou Keita (Senegal) aduce în atenţia publicului harpa africană Kora, un exotic instrument cu timbru seducător pe care artistul îl perfectionează, unificând în registrul său mai multe moduri de acordare şi interpretare provenind din fondul muzical al popoarelor din Africa de Vest, unde trubadurii se acompaniază cu kora.

Un alt duet care face cinste festivalului sunt soţii Sylvie Courvoisier (Elveţia) şi Mark Feldman (SUA). Chiar dacă invitaţii noştri au bogate cariere individuale, ei revin constant la formula pas-de-deux pe care au debutat-o în 1997 şi care, de atunci, vede luminile rampei pe toate scenele mari ale lumii, în mod regulat, dezvoltând un repertoriu format din piese proprii şi muzică de John Zorn, căruia i se adaugă o extraordinară intuiţie pentru improvizaţie.

O altă surpriză de proporţii este prezenţa magicianului francez de origine catalană Renaud Garcia-Fons (Franţa), un as al contrabasului, ce se transforma graţie priceperii autorului într-o adevărată armată a sunetelor: tehnică şi virtuozitate extreme, un sound propriu, aducând mai degrabă cu o vioară decât cu clasicul bas, o ‘respiraţie’ pan-sud-europeană, zisă mediteraneană – numitor comun al creaţiei sale, precum şi capacitatea de a îmbina mai multe curente muzicale in acelaşi proiect, în acelaşi disc şi chiar în aceeaşi piesă (jazz, world, flamenco, cu intarsii arăbesti, greceşti sau asiatice).

Devenit deja o tradiţie îndrăgită de cei mici, Jazz for Kids va oferi copiilor entuziasmaţi de arta spectacolului şi anul acesta ocazia să asculte poveştile preferate cântate în note jucăuşe de jazz, într-o acustică perfectă.

Biletele sunt disponibile online pe www.myticket.ro si www.entertix.ro, în librăriile Cărtureşti, la punctele Info Point din Mega Mall si Mall Promenada. În ziua concertelor preţul unui bilet este de 170 RON.

Mai multe informaţii pe www.jazz.ro

Foto: Jazz în Church  – facebook

 

30
/11
/21

Opera Națională București prezintă pe 1 decembrie, ora 18:30, în Foaierul Galben spectacolul dedicat Zilei Naționale a României. În programul serii se vor regăsi un recital de piese românești în interpretarea soliștilor acompaniați de pian și „Dixtuorul pentru suflători în re major op. 14” de George Enescu în interpretarea ansamblului de suflători al Operei Naționale București, sub bagheta dirijorului Tiberiu Soare. Conceptul regizoral poartă semnătura Claudiei Machedon.

29
/11
/21

„Muzică clasică așa cum nu ați mai ascultat până acum, dedicată sută la sută regelui instrumentelor: pianul, în toate ipostazele sale, de la clasic, la modern și jazz” – este invitația pe care Festivalul Hoinar 2021 o lansează publicului între 2 și 14 decembrie, la Brașov și la București.

23
/11
/21

Primul concert de jazz pe scena Sălii Radio în această stagiune (2021-2022) este un eveniment special, pe care nu îl puteți rata! Joi, 25 noiembrie, de la ora 19.00, LUIZA ZAN – una dintre cele mai apreciate voci feminine din jazz-ul românesc la ora actuală – va cânta alături de BIG BAND-UL RADIO, dirijat de IONEL TUDOR.

10
/11
/21

Cel de-al cincilea concert al „Serilor de chitară 2021” îl aduce în premieră la Bucureşti pe unul dintre cei mai interesanţi chitarişti ai tinerei generaţii, italianul Andrea de Vitis, muzician care impresionează prin forţa expresivă, dublată de o cunoaştere apropiată de perfecţiune a resurselor tehnice ale instrumentului.