Joi, 15 noiembrie, Teatrul Odeon vă invită la „Prețul corect”
https://www.ziarulmetropolis.ro/joi-15-noiembrie-teatrul-odeon-va-invita-la-pretul-corect/

Teatrul Odeon are plăcerea să vă invite joi, 15 noiembrie, ora 19.30, Sala Studio la un Atelier deschis – Lectură intitulat PREŢUL CORECT Autor şi regizor Andreea Vălean cu: Mircea N. Creţu, Nicoleta Lefter, Paula Niculiţă, Relu Poalelungi, Ileana Cernat, Constantin Cojocaru, Dimitrii Bogomaz INTRAREA LIBERĂ in limita locurilor disponibile Proiect cultural finanţat de AFCN […]

Un articol de |13 noiembrie 2012

Teatrul Odeon are plăcerea să vă invite joi, 15 noiembrie, ora 19.30, Sala Studio la un Atelier deschis – Lectură intitulat

PREŢUL CORECT

Autor şi regizor Andreea Vălean
cu: Mircea N. Creţu, Nicoleta Lefter, Paula Niculiţă, Relu Poalelungi, Ileana Cernat, Constantin Cojocaru, Dimitrii Bogomaz

INTRAREA LIBERĂ in limita locurilor disponibile

Proiect cultural finanţat de AFCN

Ştiaţi că… Mai mult de 300.000 de evrei originari din România au fost vânduţi statului Israel în perioada 1949-1989?

Ştiaţi că … Odată cu venirea la putere a dictatorului Nicolae Ceauşescu în 1965, vânzarea evreilor a devenit o prioritate, mai ales datorită faptului că reprezenta o importantă sursă de venit, 10 ani mai târziu, preţul unui evreu fiind cuprins între 2.000 şi 50.000 USD?

“Ideea de a face documentare şi a scrie despre acest subiect mi-a venit ascultând poveşti de familie cu metode spectaculoase de încercări (unele reuşite, altele nu) de a părăsi România comunistă „profitând” de etnia evreiască.

Apoi am citit despre mecanismele economice şi politice care au fost în spatele acestor poveşti.

M-a interesat să dezvălui poveştile celor direct implicaţi, cei care au fost odată consideraţi drept „bunurile” acestui comerţ. Încerc să scriu un text despre poveştile personale ale celor vânduţi, salvaţi, neadaptaţi, cei care, din cauza acelor vremuri, au început să-şi urască ţara pe care o lăsaseră în urmă sau pur şi simplu le era dor de viaţa lor de dinainte.

Vreau să arăt ce s-a întâmplat cu poveştile de dragoste, prieteniile şi familiile care au suferit din cauza acestei migraţii. Vreau să deschid subiectul unor dezbateri legate de moralitatea unui astfel de proces, de implicaţiile politice şi economice dinainte de 1989, toate acestea ajutându-ne să înţelegem mai bine ce s-a întâmplat în acea perioadă şi să evităm repetarea greşelilor din trecut.

Şi pentru asta am realizat interviuri în România, Israel şi SUA cu persoane care au emigrat în epoca Ceauşescu între anii 1965-1989 sau au fost implicate direct în acest proces.

Cartea lui Radu Ioandid „Răscumpărarea evreilor” a fost o altă sursă de documentare.

La Teatrul Odeon veţi asista la un atelier în care se vor lectura fragmente din acest work in progres, text scris pe baza interviurilor realizate până acum, urmat de o dezbatere participativă cu publicul.

Voi continua documentarea şi scrierea textului, urmând ca anul viitor să realizăm şi spectacolul propriu-zis.”

Andreea Vălean

30
/01
/24

Într-un spectacol-colaj mod portret, „Caracatița“, care marchează și prima întâlnire artistică a Catincăi Drăgănescu cu Teatrul Masca, regizoarea stratifică familia disfuncțională contemporană, în care părintele se cunoaște prin „Copilul meu, niciodată!”, iar copilul pare mai degrabă nevoit să se crească singur și, deloc întâmplător, să-și găsească refugiul în abuzul de substanțe.

30
/01
/24

Pentru pasionații de muzică cultă, apare o noutate pe segmentul evenimentelor live: o nouă serie de concerte va avea loc periodic, la Sala Dalles din Capitală, sub titulatura Musical Extravaganza: evenimentele aduc intensitatea şi culoarea operei și operetei într-un cadru mai personal, prin concerte cu repertoriu specific dar şi alte tipuri de sonorităţi, în adaptare clasică şi interpretarea unor nume consacrate ale scenei lirice.

30
/01
/24

Universul magic al filmelor de animație pentru copii își deschide porțile pentru publicul cu deficiențe de auz din România. Ochi și urechi, noul proiect pus la cale de Animest, cu sprijinul Fundației Orange, le va oferi spectatorilor o experiență de vizionare adaptată nevoilor lor, accesibilă atât în sala de cinema, cât și în sălile de clasă sau în fața ecranelor de acasă.

29
/01
/24

Duminică, 11 februarie 2024, de la ora 19:00, violoncelistul Marin Cazacu și Ansamblul Violoncellissimo vor susține un concert extraordinar pe scena Filarmonicii din Sofia, cu un program foarte divers: muzică de toate genurile, adaptată pentru violoncel, de la coloana sonorǎ a unor  filme celebre, la valsuri, marșuri și lucrări de Mozart în variantă... rock.

29
/01
/24

Primul concert al lunii februarie la Sala Radio vă invită la o frumoasă călătorie muzicală prin Viena imperială. Vineri, 2 februarie 2024 (19.00), veți asculta creații semnate de doi mari compozitori austrieci, care și-au desfășurat o mare parte din activitatea lor artistică în spațiul vienez – MOZART și BRUCKNER – lucrări interpretate de ORCHESTRA NAȚIONALĂ RADIO, sub bagheta dirijorului vienez SASCHA GOETZEL.

29
/01
/24

Vika este un DJ carismatic în vârstă de 84 de ani și o adevărată vedetă a a scenei clubbingului din Varșovia. Confruntându-se cu trecerea timpului, Vika este de părere că vârsta este doar un număr și îi inspiră pe cei din jurul ei să își trăiască viața la maxim. Documentarul „Vika!” Este disponibil pe HBO Max.

29
/01
/24

Într-o lume și o industrie care se schimbă extrem de rapid, un renumit cineast italian, autor de modă veche, caută sens în filmele pe care le face, în dragoste, precum și în politică. Din 2 februarie, Un viitor luminos/ Il sol dell’avvenire, noul film al lui Nanni Moretti, o comedie care critică modul de a face filme al platformelor de streaming și apără viitorul cinematografului, are premiera în cinema, distribuit de Independența Film.

29
/01
/24

Pe 13 februarie, de la orele 18:30, SCENA  GÂNDIRII - Conferințele Operei Naționale București îl va avea ca invitat pe istoricul Adrian Cioroianu, care va susține prelegerea „MAREA TEMERE. Cât de probabil este un nou război global?”, prilej pentru o incursiune în miezul posibilităților și incertitudinilor actuale.