JOI, 22 NOIEMBRIE 2012, de la ora 19.30 la Sala Studio a Teatrului Odeon va avea loc demonstrația de teatru comic KYOGEN
https://www.ziarulmetropolis.ro/joi-22-noiembrie-2012-de-la-ora-19-30-la-sala-studio-a-teatrului-odeon-va-avea-loc-demonstratia-de-teatru-comic-kyogen/

Ambasada Japoniei si Teatrul Odeon invita publicul interesat JOI, 22 NOIEMBRIE 2012, de la ora 19.30 la Sala Studio a Teatrului Odeon la o demonstratie de teatru comic KYOGEN in interpretarea maestrului Motohiko Shigeyama (Japonia) si Ondrej Hybl (Cehia). Demonstratia va fi urmata de piesa Kakiyamabushi (Preotul luptator si curmalul japonez). Kyogen este un gen […]

Un articol de |19 noiembrie 2012

Ambasada Japoniei si Teatrul Odeon invita publicul interesat

JOI, 22 NOIEMBRIE 2012, de la ora 19.30 la Sala Studio a Teatrului Odeon

la o demonstratie de teatru comic KYOGEN in interpretarea maestrului Motohiko Shigeyama (Japonia) si Ondrej Hybl (Cehia). Demonstratia va fi urmata de piesa Kakiyamabushi (Preotul luptator si curmalul japonez).

Kyogen este un gen teatral japonez cu puternice inflexiuni comice a carui existenta numara mai multe secole, originea sa situandu-se impreuna cu cea a teatrului Noh in perioada Muromachi. Desi initial scenetele comice in stil Kyogen erau inserate in cadrul reprezentatiilor de teatru Noh, cu timpul Kyogen a devenit un gen artistic independent. Spre deosebire de caracterul sobru si tragismul pieselor Noh, teatrul Kyogen pune accent pe dialogurile pline de haz şi pe mimica actorilor. Kyogen nu este greu de inteles, intrucat este făcut sa distreze publicul si sa il amuze. Repertoriul sau consta din piese satirice ce au ca tema subiecte inspirate din viata de zi cu zi precum certurile intre soti si care reprezinta o sursa de umor si în zilele noastre. Kyogen ramane o forma de arta traditionala japoneza de divertisment universal, transmisa din cele mai vechi timpuri.

Motohiko SHIGEYAMA este un cunoscut actor de teatru Kyogen din Japonia care face parte dintr-o veche familie de actori în stilul Okura. S-a nascut in 1975 si este fiul lui Shime Shigeyama, un cunoscut actor de teatru Kyogen din Japonia. La varsta de patru ani joaca în piesa “Iroha” unde detine un rol principal. De-a lungul timpului a jucat in piese clasice din repertoriul Kyogen si a realizat diverse spectacole si proiecte teatrale in Japonia si in Europa, singur sau ca membru al trupelor de teatru “Shigeyama” si “Hanagata Kyogen”. Intre anii 2003-2005 a activat si ca profesor la Institutul de Actorie din Paris. In afara de activitatile legate de Kyogen a jucat in filme pentru televiziunea japoneză NHK si în muzicaluri. Este de asemenea autorul cartii “Sa vedem Kyogen cu Shigeyama Motohiko si Shigeyama Hippie”.

Ondrej HYBL se poate mandri cu performanta de a fi primul ceh care joaca teatru Kyogen. In anul 2002, trimis la studii în Japonia, se îndragosteste de Kyogen. Incepe sa studieze sub indrumarea maestrului Shime Shigeyama si devine in scurt timp un promotor al acestui gen teatral in tara sa natala si in Europa. In prezent colaboreaza impreuna cu Motohiko Shigeyama la realizarea mai multor productii Kyogen.

INTRAREA LIBERA pe baza tichetelor cu loc, care se pot procura de la casa de bilete a teatrului in data de 22 noiembrie


Consultant artistic
Tamara Susoi, Cristina Tudor
e-mail: odeon.art@teatrul-odeon.ro
Tel: 021 313 68 74
Fax: 312 24 89, 315 48 52
Adresa: Calea Victoriei 40-42, sector 1,
cod 010062 Bucuresti
Agentia de bilete: 021 314 72 34
Rezervari bilete: rezervari@teatrul-odeon.ro
website: www.teatrul-odeon.ro

21
/07
/22

Krypto și Super-Câinele și Superman sunt prieteni inseparabili nu doar în viața de zi cu zi, ci și atunci când vine vorba de puterile speciale pe care le posedă și pe care le folosesc pentru a eradica infracțiunile din Metropolis. Puteți lua parte la aventurile animăluțelor cu super-puteri din 26 iulie la Cineplexx Băneasa.

21
/07
/22

Deși am trecut prin doi ani de pandemie, iar anul 2022 a început cu un război, oamenii de bine continuă să se mobilizeze pentru a-i susține pe cei în nevoie. În primele șase luni ale acestui an, pe platforma Galantom s-au făcut 10.707 donații, în valoare totală de 1.620.231 lei. Donațiile au fost strânse în cadrul a 1.241 de campanii individuale inițiate de oameni de bine, galantomi, care și-au mobilizat apropiații pentru cauzele în care cred cu tărie.

20
/07
/22

Cinematograful itinerant Caravana Metropolis - cinema în aer liber aduce și anul acesta la Sibiu 6 dintre cele mai bune filme din ultimul an, cu distincții importante la festivaluri de film internaționale prestigioase și 4 ateliere de creație. Acestea vor putea fi urmărite între 9 și 14 august, de la ora 21:30, în spațiul de proiecție amenajat în Piața Huet. Intrarea la proiecții este liberă în limita locurilor disponibile iar toate detaliile se găsesc pe Facebook.

20
/07
/22

În perioada 20-22 iulie, se va desfășura pe coasta dalmată un festival original organizat și girat artistic de celebrul tenor, dirijor și compozitor de origine argentiniană José Cura, cu aportul a numeroși muzicieni români, mai precis Orchestra Metropolitană București și Corul artiștilor Operei Naționale București.

19
/07
/22

Institutul Cultural Român, rețeaua de reprezentanțe și Muzeul Național al Literaturii Române (MNLR), îl aniversează, printr-un proiect online difuzat global, pe celebrul scriitor român Norman Manea, supraviețuitor al Holocaustului, una dintre marile conștiințe ale lumii contemporane, care împlinește venerabila vârstă de 86 de ani.

19
/07
/22

Zilele acestea a plecat spre librăriile din întreaga țară ediția în limba română a romanului Sărutul femeii-păianjen, cea mai cunoscută carte a scriitorului argentinian Manuel Puig, publicată în traducere de Editura Pandora M în cadrul îndrăgitei colecții Anansi. World Fiction (traducere de Ilinca Ilian). Romanul a fost ecranizat cu succes în 1985, în regia lui Héctor Babenco, filmul aducându-i un Oscar actorului William Hurt, iar peliculei mai multe nominalizări, inclusiv pentru regie. În 1992, musicalul cu același nume a fost montat pe Broadway, piesa fiind recompensată cu Premiul Tony.

19
/07
/22

Prin anii nouăzeci, a existat o campanie publicitară care se intitula simplu si atrăgător: „Cu balonul în Arizona”. Pentru un copil de clasa a treia dintr-o Românie abia ieșită din comunism, perspectiva unei călători în America, și nu oricum, ci cu balonul, era irezistibilă.