Kevin Costner a mulţumit României în discursul său de la Globurile de Aur
https://www.ziarulmetropolis.ro/kevin-costner-a-multumit-romaniei-in-discursul-sau-de-la-globurile-de-aur/

Kevin Costner, recompensat, duminică seară, cu Globul de Aur pentru cel mai bun actor într-o miniserie de televiziune, pentru rolul din „Hatfields and McCoy”, producţie filmată la noi în ţară, a mulţumit în discursul său oamenilor din România. „Mulţumesc tuturor oamenilor din faţa camerei şi din spatele ei, oamenilor din România”, a declarat Kevin Costner […]

Un articol de Andrada Văsii|15 ianuarie 2013

Kevin Costner, recompensat, duminică seară, cu Globul de Aur pentru cel mai bun actor într-o miniserie de televiziune, pentru rolul din „Hatfields and McCoy”, producţie filmată la noi în ţară, a mulţumit în discursul său oamenilor din România.

„Mulţumesc tuturor oamenilor din faţa camerei şi din spatele ei, oamenilor din România”, a declarat Kevin Costner în discursul său de acceptare a premiului Globul de Aur pentru cel mai bun actor în miniserie/ film TV.

Costner a concurat pentru acest premiu cu Benedict Cumberbatch („Sherlock”), Woody Harrelson („Game Change”), Toby Jones („The Girl”) şi Clive Owen („Hemingway & Gellhorn”).

Aceasta a fost a cincea nominalizare la Globul de Aur pentru Kevin Costner şi, totodată, a doua oară când obţine prestigiosul trofeul. El a mai câştigat un Glob de Aur pentru regia filmului „Dansând cu lupii” (1991).

Recent, Kevin Costner a vorbit şi într-un interviu acordat ProTV Magazin despre modul în care au decurs filmările şi despre spiritul românilor, care i-au primit şi sprijinit necondiţionat pe membrii echipei de producţie.

Pasionat de istorie, actorul a declarat în interviu că acesta a fost, de altfel, unul dintre motivele pentru care a ales să joace în această miniserie, unde interpretează rolul lui Devil Anse Hatfield, care, alături de Randall McCoy (Bill Paxton), revine acasă după încheierea Războiul Civil.

„Ştiam, probabil, mai multe decât omul de rând, pentru că sunt pasionat de istorie. Ştiu ce s-a întâmplat în acele vremuri şi participanţii îmi sunt familiari. Dar, evident, când am început să aprofundez problema, am aflat mai multe. Mi-a plăcut scenariul foarte mult. Am început să mă interesez de problemele socio-economice ale perioadei, lucru care m-a ajutat să înţeleg de ce se întâmplau anumite lucruri”, a spus actorul în interviul acordat Pro TV Magazin.

O poveste americană filmată în România, miniseria „Hatfields & McCoys” s-a bucurat de sprijinul românilor pe toată perioada în care s-au desfăşurat filmările. „Suntem foarte bucuroşi că românii ne-au primit şi ne-au sprijinit. Povestea trebuia să fie vedeta filmului nostru, pentru că nu am vrut mare tam-tam pentru nimic. Am mers acolo, am început filmările în septembrie şi le-am terminat în jur de 17, 18, poate 19 decembrie. A fost dificil”, şi-a amintit Kevin Costner.

Acesta a adăugat că, în cazul în care filmările s-ar fi desfăşurat în Statele Unite ale Americii, echipa actorilor ar fi fost mai mare, astfel că găsirea interpreţilor a fost una dintre dificultăţile cu care s-a confruntat echipa de producţie.

La un moment dat, am rămas fără oameni care să vorbească engleza, ceea ce a creat o problemă la producţie, la final, când trebuia să le dăm oamenilor o voce nouă. Când scoţi ceva de unde trebuia să fie, te vei confrunta cu anumite probleme logistice„, a spus Costner.

Însă, a subliniat acesta, România a oferit exact cadrul de care aveau nevoie pentru filmarea miniseriei, care s-a bucurat de un mare succes. Peisajul carpatin, foarte asemănător cu cel din Kentucky şi Virginia de Vest, a contribuit la o redare cât mai exactă a contextului geografic.

„Seamănă cu zona muntoasă, altfel nu am fi mers acolo, nu aveam de ce să călătorim atât dacă nu ar fi existat nişte asemănări, e de la sine înţeles”, a mai spus Kevin Costner.

Mai mult, actorul s-a declarat surprins de maniera de lucru românească.

„Mi-a plăcut foarte mult cât de mult munceau oamenii. A trebuit să ducem 25 de cai undeva şi i-am întrebat dacă ne pot ajuta. «Îi puteţi duce acolo la ora 12.00?». «Da». Ceea ce nu ne-au spus, însă, a fost că trebuia să înceapă munca la 8.00 dimineaţa sau la 6.00 ca să ducă toţi cei 25 de cai acolo, pentru că aveau o singură rulotă cu care să-i transporte. Fac lucrurile în stilul vechi. Ne-au spus că da, îi pot duce acolo, dar le-a luat toată noaptea pentru a pune la punct totul. La un moment dat, încercam să duplicăm un copac. Nu ştiu de ce vă spun asta, dar încercam să duplicăm un copac. Unde discutau bărbaţii, am vrut să refilmăm scena. Aşa că am tot căutat un copac care să aibă forma care ne trebuia. Trebuia să semene, pentru că, altfel, oamenii aveau să-şi dea seama. Ne-am tot chinuit şi, într-un final, departamentul de artă a spus: «De ce să nu mergem acolo, tăiem copacul şi îl aducem aici?». Aşa ceva nu se face în America. Nu i-am lăsat să facă asta, dar asta era mentalitatea, pe principiul «Ce trebuie să facem? Asta o să facem. O să tăiem copacul şi îl aducem aici»”, a povestit Kevin Costner.

Miniseria TV „Hatfields & McCoys”, produsă de postul History Channel în colaborare cu Castel Film şi realizată în România, a primit şi cinci premii Emmy, două la categorii artistice – pentru cel mai bun actor în rol principal (Kevin Costner), respectiv secundar (Tom Berenger) – şi trei la categorii tehnice – pentru cel mai bun mixaj de sunet (românul Dragoş Stanomir, alături de Christian Cooke şi Brad Zoern), cel mai bun machiaj şi cel mai bun montaj.

 

 

Sursa: Mediafax

26
/03
/24

Cum se poate găsi un echilibru între stăpânirea strategiilor de comunicare, acumularea cunoștințelor de SEO și duelul cu algoritmii opaci ai tuturor platformelor de social media, de la Instagram la Facebook, de la Tik-Tok la Reddit, toate acestea fiind necesare pentru a ajunge la public, și activitatea propriu-zisă de a crea un concept sau un produs?

22
/03
/24

În contextul celebrării a 20 de ani de existență, Centrul Național al Dansului București (CNDB) extinde Ziua Internațională a Dansului pe durata întregii luni aprilie. Astfel, spectatorii vor avea ocazia să vizioneze spectacole de dans internaționale prezentate în premieră în România, producții coregrafice naționale, dar și să participe la discuții cu artiștii.

22
/03
/24

Pe 23 martie 2021, la 93 de ani, după aproape un secol petrecut printre lumini, umbre și culori, a părăsit această lume, lăsând în urmă o istorie a costumului, zeci de volume, nenumărate expoziții, o mulțime de obiecte adunate într-o colecție de o valoare greu de estimat, care, poate, își va găsi în timp un spațiu pentru ca muzeul visat de ea să existe.

22
/03
/24

Cum poate râsul să fie terapeutic? Cum poate cufundarea în natură să ne aline? Cum ne poate ajuta arta mișcării să avem o relație mai bună, mai creativă cu procesul de înaintare în vârstă? În căutarea răspunsurilor la aceste întrebări, Asociația Developing Art lansează proiectul de cercetare artistică All Sorts of Care: o serie de rezidențe artistice dedicate explorării legăturilor complexe dintre corp și minte, în contextul râsului, al îmbătrânirii și al prezenței umane, ca un martor tăcut ce face parte din natură, toate privite prin filtrul ideii de grijă.

21
/03
/24

Cele mai noi filme cu Mads Mikkelsen și Sir Anthony Hopkins în rolurile principale și multipremiatul „All of Us Strangers” (foto) (r. Andrew Haigh) sunt doar câteva dintre titlurile incluse în programul celei de-a 23-a ediții a Festivalului Internațional de Film Transilvania, care va avea loc la Cluj-Napoca între 14 și 24 iunie.

21
/03
/24

Joi, 28 martie, de la ora 19.00, va avea loc la sediul Teatrului Masca (Bd. Uverturii, nr. 14) a șasea întâlnire din seria dezbaterilor performative moderate de Alex Tocilescu. Tema ediției este „Ăștia o să ne plătească nouă pensia?!”

20
/03
/24

Denisa Nicolae are multe nesiguranțe și incertitudini. Râde zgomotos și plânge cu sughițuri. Iubește. Lumea ei e mare și jucăușă, din când în când o prinde cu tandrețe, să nu fugă, și o face vizibilă, puțin câte puțin.

20
/03
/24

Sue Giles, președintele ASSITEJ, transmite mesajul de Ziua Internațională a Teatrului pentru Copii și Tineret. Scopul acestei campanii este de a facilita accesul la teatru și la spectacole pentru copii și tineri.