KINOdiseea a avut 12.000 de spectatori
https://www.ziarulmetropolis.ro/kinodiseea-a-avut-12-000-de-spectatori/

12.000 de persoane au intrat în lumea de basm a filmului la KINOdiseea în perioada 15-22 noiembrie în Bucureşti.

Un articol de Andrada Văsii|25 noiembrie 2013

12.000 de persoane au intrat în lumea de basm a filmului, la KINOdiseea, în perioada 15-22 noiembrie, în Bucureşti.

Evenimentele au avut loc la Cinema Studio, Cinema Eforie, Cinema PRO și Cărturești Verona și s-au bucurat de săli pline și aprecieri deosebite.

Peste 12.000 de persoane au mers la filmele, atelierele și balul mascat din cadrul KINOdiseea, Festivalul Internațional de Film pentru Copii, care a avut loc în perioada 15-22 noiembrie în București.

KINOdiseea le-a oferit atât celor mici cât și celor mari șaisprezece filme, nouă în competiție, unul în afara selecției oficiale și șase în retrospectivă. Filmele care au intrat în concurs sunt producții noi, premiate internațional și au prezentat poveștile unor copii din alte țări, îmbogățindu-le celor mici cunoștințele și imaginația.

Pe lângă proiecții, KINOdiseea a organizat șaptesprezece ateliere: actorie, efecte speciale, montaj, costume, reciclare creativă, improvizație și multe altele. Copiii au avut șansa de a cunoaște profesioniști din lumea filmului care le-au împărtășit din tainele cinematografiei.

Premiul pentru cel mai bun film, acordat de juriul de copii, a mers la pelicula ,,Pe cuvânt de pionier!” (regia Alexandr Karpilovskij), o poveste din Rusia anilor ’70 in care doi elevi găsesc un câine abandonat și pornesc într-o aventură pentru a-l salva.

„Prietenul meu, portocalul” (regia Marcos Bernstein), filmul care a stârnit emoții puternice și discuții aprinse la ieșirea din sală, a primit premiul publicului. Vorbind despre dragostea și prietenia dintre Zeze și un portocal, care devine părtaș la visele și năzbâtiile copilului de opt ani, pelicula braziliană a fermecat prin candoare și acțiune.

Filme cu mesaje puternice la KINOdiseea

KINOdiseea a adus în România, pe perioada festivalului, producători, regizori, directori de imagine și actori ai filmelor din competiție, care au discutat cu copiii după proiecții. Vladimir Esinov, producătorul filmului „Pe cuvant de pionier!” a ținut trei sesiuni de întrebări și răspunsuri după proiecțiile sale și s-a arătat plăcut impresionat de publicul din România: „Copiii din țara voastră sunt extrem de inteligenți și apreciez întrebările și curiozitatea lor.”

Citiţi şi: KINOdiseea – 10.000 de rezervări la filme

„Mă bucur că festivalul este făcut în special de tineri și că există un interes puternic al copiilor să participe la el. M-am plimbat la multe evenimente de gen, iar la KINOdiseea apreciez curățenia din sufletele oamenilor și ardoarea cu care s-a lucrat la această manifestare. Sunt recunoscător celor care au investit financiar în acest festival și vă asigur că va da rezultate”, a adăugat Vladimir Esinov.

Încântată de atmosfera de basm de la KINOdiseea, Katerina Spurova, producătorul filmului Fierarul din Woodham, prezentă la București alături de directorul de imagine și de doi copii protagoniști, a mărturisit: „Ne-am bucurat să vedem reacțiile copiilor. Au trecut de la frică la bucurie și au reacționat la momentele cheie din film. De asemenea, suntem recunoscători actorilor care au dublat pentru că au transpus rolurile foarte bine.”

KINOdiseea

Aflat la cea de-a cincea ediție, festivalul își propune ca an de an să îi încânte pe cei mici cu filme inspiraționale și educative și să pună o piatră de temelie educației audiovizuale în România. Se dorește crearea unei comunități de cinefili și încurajarea copiilor de a învăța prin intermediul filmului.

Ioana Sandu, copil protagonist în filmul Domnişoara Christina (regia Alex Maftei) şi membru al juriului, a spus: „Festivalul a fost o experiență unică. Nu m-am gândit că cineva ar putea ține cont de opiniile mele cinematografice și m-am bucurat că am putut fi de folos.”

Actorul Dan Bordeianu a prezentat galele KINOdiseea și a declarat despre inițiativă: „E minunat că se întâmplă asta în București și că cei mici pot viziona filme la care altfel nu au acces. Industria filmelor pentru copii ar trebui luată în seamă și în România. Sala este arhiplină, iar reacțiile pe măsură.”

Foto credit: KINOdiseea – International Children Film Festival

03
/02
/22

CRONICĂ DE FILM O frumoasă animaţie japoneză, „Belle” (2021, r. Mamoru Hosoda), care a avut anul trecut premiera mondială la Cannes, ajunge acum şi în cinematografele de la noi, atât în versiunea originală şi cu subtitări, cât şi dublată în română.

01
/02
/22

CRONICĂ DE FILM Pe măsură ce treceau minutele din „The Worst Person in the World” (2021) la proiecţia de la Cinema Elvire Popesco, mă tot gândeam: juriul de la Cannes a avut la îndemână acest „mare film existenţialist contemporan” (o descriere justă pe care aveam să o citesc apoi în revista Positif) pentru a-i acorda Palme d`Or, dar a preferat în schimb, din dorinţa de a scrie istorie, să aleagă un pariu riscant ca „Titane”?

31
/01
/22

CRONICĂ DE FILM "Lucruri pentru care merită să plângi" (2021), debutul în lungmetraj al regizoarei româno-maghiare Cristina Groşan, este portretul generaţiei de 30 de ani, cu fricile şi nesiguranţele ei. Cu premiera mondială în competiţia Festivalului de la Sarajevo, filmul poate fi găsit în unele cinematografe din ţară.

28
/01
/22

„Miracol”, thrillerul psihologic regizat de Bogdan George Apetri, își începe circuitul pe marile ecrane din România chiar înainte de data premierei și va avea parte de avanpremiere și de proiecții speciale, urmate de Q&A cu echipa filmului, în Cluj, Timișoara, București, Sibiu și Piatra Neamț.

26
/01
/22

CRONICĂ DE FILM La fel ca „Neidentificat” (2020), prima parte a unei preconizate trilogii filmate la Piatra Neamţ şi în împrejurimi, „Miracol (2021) este prins între dorinţa de a spune lucruri tari din sfera dramelor morale şi încărcate psihologic şi înclinaţia de a testa convenţiile unui amestec de thriller şi policier.

20
/01
/22

CRONICĂ DE FILM Regizorul mexican Michel Franco atinge o nouă culme a teribilismului cu „Nuevo orden”/"Noua ordine" (distribuit acum în cinematografele de la noi de Transilvania Film), câştigător în 2020 al unui de neînţeles Mare Premiu al Juriului la Festivalul de la Veneţia.

13
/01
/22

Dacă pentru mulți dintre noi sfârșitul anului trecut a stat, din punct de vedere cinematografic, sub semnul lungmetrajului lui Sorrentino, „È stata la mano di Dio”, începutul lui 2022 ne-a pus în fața unui alt film italian – „Trei etaje” / „Tre piani”, semnat de Nanni Moretti.