Klimt & Schiele – Eros și Psyche, la Happy Cinema din 19 aprilie
https://www.ziarulmetropolis.ro/klimt-schiele-eros-si-psyche-la-happy-cinema-din-19-aprilie/

HAPPYCINEMA® se alătură cinematografelor din peste 60 de ţări care difuzează documentarul eveniment „Klimt & Schiele – Eros şi Psyche” (19 aprilie de la ora 19:00).  O călătorie fascinantă prin Viena lui Klimt şi Schiele, în aprilie, la Happy Cinema Bucureşti, Focşani, Buzău şi Alexandria.

Un articol de Petre Ivan|7 aprilie 2019

Odată ce puternicul zgomot al tunurilor din Primul Război Mondial dispare, în inima Europei Centrale, la Viena, o epocă de aur se apropie de final. Imperiul Austro-Ungar începea să se dezintegreze ușor, ușor.

În noaptea de 31 octombrie, 1918, Egon Schiele moare la doar 28 de ani, victimă a gripei spaniole, care a cauzat peste 20 de milioane de  decese. A murit privind în față boala, în singurul mod în care a putut: prin pictură.

Cu puţin timp în urmă, sala principala a Clădirii Secesiunii i-a  găzduit prima sa expoziție de succes: 19 picturi în ulei și 29 de desene,  care celebrau ideea de pictură ce arăta anxietățile și dorințele umane.

Cu doar câteva luni în urmă, îndrumătorul și prietenul acestuia, Gustav Klimt, moare. Încă de la începutul secolului,  acesta a schimbat fundamental modul în care oamenii simțeau arta și a fondat un grup nou: Secesiunea.

Klimt şi Schiele au provocat adesea controverse în Viena extrem de conservatoare a anilor 1900, lucrările lor fiind caracterizate de o sexualitate pronunţată şi de intensitatea sentimentelor umane.

Documentarul are în prim-plan această extraordinară perioadă: un moment magic pentru artă, literatură și muzică, în care circulau noi idei, Freud vorbea despre psihic, iar femeile începeau să-și revendice independența.

 Astăzi, capodoperele lui Klimt, expuse în Viena sau la Noua Galerie din New York, atrag vizitatori din toata lumea, sau devin staruri în filme precum Woman in Gold.

„Klimt & Schiele – Eros și Psyche” este conceput pentru a ghida spectatorul prin sălile Muzeelor Albertina, Belvedere, Muzeul de Istoria Artei (Kunsthistorisches), Muzeul Leopold, Muzeul Sigmund Freud și Muzeul Vienei.

Regizor: Michele Mally

Scenarist: Arianna Marelli

Invitați speciali: Lorenzo Richelmy și Lili Cole

Tarif unic: 26 lei

Lanțul de cinematografe HAPPYCINEMA® este prezent în București (Liberty Center), Focșani (Focșani Mall), Buzău (Galleria Mall Buzău) și Alexandria (Winmarkt).

Bilete: www.happycinema.ro

Foto: Klimt & Schiele – facebook

11
/02
/20

CRONICĂ DE FILM În „Tipografic Majuscul”, unul din cele două filme cu care participă la Berlinale, în secţiunea Forum, Radu Jude îşi continuă interesul pentru trecutul României. Acum o face sub forma unui film-eseu greu de încadrat, prin care duce căutările sale stilistice recente într-o zonă radicală şi extrem de ofertantă.

10
/02
/20

În această noapte, la Los Angeles, s-a desfășurat cea de-a 92-a gală a premiilor Oscar. Marea surpriză a fost că filmul sud-coreean „Parasite” a câștigat atât la categoria cel mai bun film, cât și la categoria cel mai bun film într-o limbă străină.

07
/02
/20

Victor Morozov studiază în prezent teoria de cinema în Franţa şi Irlanda. Recent, alături de colegi din SUA, Franţa, Chile, Nigeria şi Madagascar, a participat la programul dedicat tinerilor critici al Festivalului de Film de la Rotterdam, de unde ne-a trimis o primă relatare, despre trei lungmetraje asiatice.

06
/02
/20

Dacă credeai că mai știi câte ceva despre cinematografia mondială a momentului, o participare la Festivalul de la Rotterdam îți dă peste cap cam toate cunoștințele – un program cu sute de filme neconvenționale, majoritatea realizate de regizori la început de drum, iar o bună parte dintre ele, forme hibrid de limbaj cinematografic.

02
/02
/20

CRONICĂ DE FILM Regizat de Marius Th. Barna și cu un comentariu scris de Bogdan Ficeac, documentarul „Nostalgia dictaturii” (2020), disponibil în câteva proiecții răzlețe, este o colecție de truisme despre comunism, a cărei concluzie ar putea fi banalitatea că „s-au făcut și lucruri bune, dar au fost și lucruri rele”.

30
/01
/20

CRONICĂ DE FILM În „Uncut Gems” (2019), fraţii Benny şi Josh Safdie transformă prin stilul lor inconfundabil subiectul banal al încurcăturilor unui bijutier newyorkez (Adam Sandler) într-o experienţă hipnotică, într-un film despre viaţa trăită mereu la limită.

30
/01
/20

„colectiv” spune povestea primului an de după incendiul din clubul cu același nume și urmărește cu egal interes autorități și jurnaliști, într-o interacțiune permanentă de căutare și expunere a adevărului. Este un film despre sistem versus oameni, despre adevăr versus manipulare, despre interes personal versus interes public, despre curaj și responsabilitate individuală.

30
/01
/20

În luna februarie, cinefilii români vor putea urmări “Little Women” / “Fiicele doctorului March”, producție Sony Pictures distinsă cu șase nominalizări la premiile Oscar, inclusiv pentru Cel mai bun film, Cel mai bun scenariu adaptat, Cea mai bună actriță principală și Cea mai bună actriță secundară.

30
/01
/20

Parazit/ Parasite, filmul fenomen al cineastului coreean Bong Joon-Ho, scrie istorie la Oscar, devenind prima producție din Coreea de Sud nominalizată atât la categoria Cel mai bun film străin, cât și la categoria Cel mai bun film. A doborât recorduri de box-office în întreaga lume, a câștigat Palme d’Or la Cannes 2019, iar din 31 ianuarie rulează în 26 de cinematografe Cinema City din întreaga țară, în cadrul unui eveniment dedicat Oscarurilor.

24
/01
/20

CRONICĂ DE FILM Regizat de Sam Mendes, "1917" (2019) este în primul rând o demonstraţie de virtuozitate tehnică. Un film care trivializează tragedia teribilă a războiului şi o transformă într-o cursă contracronometru cu obstacole, ca un joc pe calculator. Spectaculos, dar sărac în idei.

Pagina 11 din 267« Prima...910111213...203040...Ultima »