Klimt & Schiele – Eros și Psyche, la Happy Cinema din 19 aprilie
https://www.ziarulmetropolis.ro/klimt-schiele-eros-si-psyche-la-happy-cinema-din-19-aprilie/

HAPPYCINEMA® se alătură cinematografelor din peste 60 de ţări care difuzează documentarul eveniment “Klimt & Schiele – Eros şi Psyche” (19 aprilie de la ora 19:00).  O călătorie fascinantă prin Viena lui Klimt şi Schiele, în aprilie, la Happy Cinema Bucureşti, Focşani, Buzău şi Alexandria.

Un articol de Petre Ivan|7 aprilie 2019

Odată ce puternicul zgomot al tunurilor din Primul Război Mondial dispare, în inima Europei Centrale, la Viena, o epocă de aur se apropie de final. Imperiul Austro-Ungar începea să se dezintegreze ușor, ușor.

În noaptea de 31 octombrie, 1918, Egon Schiele moare la doar 28 de ani, victimă a gripei spaniole, care a cauzat peste 20 de milioane de  decese. A murit privind în față boala, în singurul mod în care a putut: prin pictură.

Cu puţin timp în urmă, sala principala a Clădirii Secesiunii i-a  găzduit prima sa expoziție de succes: 19 picturi în ulei și 29 de desene,  care celebrau ideea de pictură ce arăta anxietățile și dorințele umane.

Cu doar câteva luni în urmă, îndrumătorul și prietenul acestuia, Gustav Klimt, moare. Încă de la începutul secolului,  acesta a schimbat fundamental modul în care oamenii simțeau arta și a fondat un grup nou: Secesiunea.

Klimt şi Schiele au provocat adesea controverse în Viena extrem de conservatoare a anilor 1900, lucrările lor fiind caracterizate de o sexualitate pronunţată şi de intensitatea sentimentelor umane.

Documentarul are în prim-plan această extraordinară perioadă: un moment magic pentru artă, literatură și muzică, în care circulau noi idei, Freud vorbea despre psihic, iar femeile începeau să-și revendice independența.

 Astăzi, capodoperele lui Klimt, expuse în Viena sau la Noua Galerie din New York, atrag vizitatori din toata lumea, sau devin staruri în filme precum Woman in Gold.

“Klimt & Schiele – Eros și Psyche” este conceput pentru a ghida spectatorul prin sălile Muzeelor Albertina, Belvedere, Muzeul de Istoria Artei (Kunsthistorisches), Muzeul Leopold, Muzeul Sigmund Freud și Muzeul Vienei.

Regizor: Michele Mally

Scenarist: Arianna Marelli

Invitați speciali: Lorenzo Richelmy și Lili Cole

Tarif unic: 26 lei

Lanțul de cinematografe HAPPYCINEMA® este prezent în București (Liberty Center), Focșani (Focșani Mall), Buzău (Galleria Mall Buzău) și Alexandria (Winmarkt).

Bilete: www.happycinema.ro

Foto: Klimt & Schiele – facebook

28
/11
/19

CRONICĂ DE FILM După „Cealaltă Irina” (2009) și „Q.E.D.” (2013), regizorul Andrei Gruzsniczki revine cu un nou lungmetraj, „Zavera” (2019), o dramă minimalistă - dar și manieristă - despre un inginer constructor (Dorian Boguță) a cărui viață e dată peste cap de moartea celui mai bun prieten (Șerban Pavlu).

28
/11
/19

Organizat de American Independent Film Festival și Cinema „Elvire Popesco”, pe 30 noiembrie, Maratonul „Blade Runner” este o invitație în lumea a două filme cult.

27
/11
/19

CRONICĂ DE FILM Martin Scorsese revine cu voluptate la ce i-a fost cel mai drag: filmul cu gangsteri. Produs și lansat de Netflix, adică în afara limitărilor la durată impuse de o distribuție în cinematografe, „The Irishman” i-a permis veteranului regizor să se lăfăie într-o cronică a mafiei de aproape trei ore și jumătate.

23
/11
/19

10 filme internaționale proiectate în premieră la București, un juriu de excepție, 12 masterclass-uri și 2 workshop-uri cu specialiști în cinematografie și actorie, și voie bună fără limite!

21
/11
/19

CRONICĂ DE FILM După două filme ilustrative, fără forță, eșuate, „Poarta Albă” (2014) și „Fals tratat de mântuire a sufletului” (2018), nu aveam mari așteptări de la noul lungmetraj al regizorului Nicolae Mărgineanu, „Cardinalul” (2019), tot despre victimele comunismului. Filmul are însă câteva calități, fără a fi memorabil.

19
/11
/19

CRONICĂ DE FILM Primele două episoade din sezonul al treilea al miniseriei „Umbre”, produs de HBO și scris și regizat de Bogdan Mirică, arată mai bine decât primele două sezoane. Asta nu înseamnă că lipsesc de tot replicile teribiliste sau că narațiunea nu e tot simplistă. Doar că personajele sunt mai închegate.

Pagina 20 din 273« Prima...10...1819202122...304050...Ultima »