Kurt Cobain: Montage of Heck, în deschiderea TIFF Sibiu 2015
https://www.ziarulmetropolis.ro/kurt-cobain-montage-of-heck-in-deschiderea-tiff-sibiu-2015/

Festivalul Internaţional de Film Transilvania (TIFF) revine la Sibiu, în perioada 24 – 28 iunie, pentru a noua ediţie şi va fi deschis de proiecţia peliculei „Kurt Cobain: Montage of Heck”, de Brett Morgen, primul documentar despre solistul trupei Nirvana realizat cu ajutorul familiei sale.

Un articol de Petre Ivan|17 iunie 2015

Filme din SUA, Mexic, Spania, Marea Britanie, Norvegia, Suedia, dar şi România vor fi prezentate publicului în şapte spaţii: Piaţa Mare, Faust Cafe Und Disco, Parcul Sub Arini, Muzeul Astra, Cetatea Cisnădioara, Teatrul Gong şi Librăria Habitus, notează Mediafax.

Acestora li se adaugă un nou spaţiu de proiecţii, la poalele munţilor Cindrel, în apropierea barajului de la Gura Râului, unde producători locali din Mărginimea Sibiului vor veni cu bunătăţi culinare specifice zonei şi unde va rula, în cea de-a treia zi de festival, comedia care a deschis festivalul de la Cluj-Napoca, „Poveşti trăsnite/ Relatos Salvajes” (regia Damian Szifron, 2015).

Printre cele peste 40 de producţii aflate în programul festivalului se numără câştigătorul premiului Zilelor Filmului Românesc de la TIFF 2015, „Comoara” (2015), de Corneliu Porumboiu, „Trash” (2014), cel mai nou lungmetraj al regizorului Stephen Daldry, nominalizat la Oscar pentru pelicule ca „Billy Elliot”, „Orele/ The Hours”, „Cititorul/ The Reader”, dar şi „De ce eu?”, la proiecţia acestuia de urmă urmând să fie prezenţi regizorul Tudor Giurgiu şi o importantă parte a echipei, actorii Emilian Oprea şi Mihai Constantin, cât şi producătorul Oana Giurgiu.

Toate proiecţiile din Piaţa Mare a oraşului încep la ora 22.00, iar accesul este liber. Pentru celalalte spaţii, preţul unui bilet variază de la 5 lei la 15 lei.

Cea de-a 14-a ediţie a Festivalului Internaţional de Film Transilvania (TIFF), un eveniment care a prezentat 223 de producţii din peste 60 de ţări şi a avut circa 850 de invitaţi români şi străini, s-a desfăşurat în perioada 29 mai – 7 iunie, la Cluj-Napoca.

Foto: Kurt Cobain: Montage of Heck, TIFF Sibiu – tiffsibiu.ro

01
/02
/22

CRONICĂ DE FILM Pe măsură ce treceau minutele din „The Worst Person in the World” (2021) la proiecţia de la Cinema Elvire Popesco, mă tot gândeam: juriul de la Cannes a avut la îndemână acest „mare film existenţialist contemporan” (o descriere justă pe care aveam să o citesc apoi în revista Positif) pentru a-i acorda Palme d`Or, dar a preferat în schimb, din dorinţa de a scrie istorie, să aleagă un pariu riscant ca „Titane”?

31
/01
/22

CRONICĂ DE FILM "Lucruri pentru care merită să plângi" (2021), debutul în lungmetraj al regizoarei româno-maghiare Cristina Groşan, este portretul generaţiei de 30 de ani, cu fricile şi nesiguranţele ei. Cu premiera mondială în competiţia Festivalului de la Sarajevo, filmul poate fi găsit în unele cinematografe din ţară.

28
/01
/22

„Miracol”, thrillerul psihologic regizat de Bogdan George Apetri, își începe circuitul pe marile ecrane din România chiar înainte de data premierei și va avea parte de avanpremiere și de proiecții speciale, urmate de Q&A cu echipa filmului, în Cluj, Timișoara, București, Sibiu și Piatra Neamț.

26
/01
/22

CRONICĂ DE FILM La fel ca „Neidentificat” (2020), prima parte a unei preconizate trilogii filmate la Piatra Neamţ şi în împrejurimi, „Miracol (2021) este prins între dorinţa de a spune lucruri tari din sfera dramelor morale şi încărcate psihologic şi înclinaţia de a testa convenţiile unui amestec de thriller şi policier.

20
/01
/22

CRONICĂ DE FILM Regizorul mexican Michel Franco atinge o nouă culme a teribilismului cu „Nuevo orden”/"Noua ordine" (distribuit acum în cinematografele de la noi de Transilvania Film), câştigător în 2020 al unui de neînţeles Mare Premiu al Juriului la Festivalul de la Veneţia.

13
/01
/22

Dacă pentru mulți dintre noi sfârșitul anului trecut a stat, din punct de vedere cinematografic, sub semnul lungmetrajului lui Sorrentino, „È stata la mano di Dio”, începutul lui 2022 ne-a pus în fața unui alt film italian – „Trei etaje” / „Tre piani”, semnat de Nanni Moretti.

10
/01
/22

CRONICĂ DE FILM Miza celor mai multe filme de epocă, bazate în general pe romane, este de a crea un conflict între moravurile vremii şi secrete intime care, dacă ar fi dezvăluite, ar fi condamnate public.