La limita de jos a cerului – filmul lui Igor Cobileanski în cinematografe
https://www.ziarulmetropolis.ro/la-limita-de-jos-a-cerului-filmul-lui-igor-cobileanski-in-cinematografe/

La limita de jos a cerului, cel mai recent film al regizorului Igor Cobileanski, ajunge în cinematografele din România începând cu 27 septembrie 2013.

Un articol de Andrada Văsii|6 septembrie 2013

La limita de jos a cerului, cel mai recent film al regizorului Igor Cobileanski, ajunge în cinematografele din România începând cu 27 septembrie 2013.

Debutul în lungmetraj de cinema al cineastului basarabean, autor al celebrelor scurtmetraje „Când se stinge lumina”, „Saşa, Grişa şi Ion” şi „Plictis (şi inspiraţie)”, a avut premiera mondială în această vară, la Festivalul Internațional de Film de la Karlovy Vary, în competiția East of the West, fiind remarcat de presa internațională.

La limita de jos a cerului  este văzut ca ,,un film de artă solid, cu accente de umor negru”, scria „The Hollywood Reporter” după premiera mondială de la Karlovy Vary, unul dintre cele mai vechi și mai importante festivaluri din Europa.

Prestigioasa revistă britanică „Sight & Sound” a apreciat interpretarea subtilă a tânărului actor Igor Babiac din La limita de jos a cerului  și suflul de thriller psihologic al filmului: „Rareori un personaj principal a fost portretizat cu atâta acuitate, simpatia inițială a publicului fiind subminată progresiv de înțelegerea faptului că acesta acționează mult dincolo de normele morale și de rutina încălcării legilor”.

La limita de jos a cerului, undeva prin Moldova

Cu un scenariu scris de Corneliu Porumboiu și Igor Cobileanski, „La limita de jos a cerului” spune povestea lui Viorel (Igor Babiac), un traficant mărunt de droguri care trăieşte într-un orăşel uitat de lume din Republica Moldova.

Cel mai bun prieten al său îl târăşte după el în visul lui nebun de a zbura cu un deltaplan stricat, mama sa îl bate la cap să îşi găsească un serviciu, iar femeia pe care o iubeşte urmează să plece cu iubitul care trebuie să iasă din arest preventiv. Viorel decide să îşi schimbe viaţa în bine, însă realizează curând că binele e o chestiune relativă.

La limita de Jos a cerului

Oleg Mutu si Igor Coblienski

Filmările pentru La limita de jos a cerului au avut loc în Republica Moldova, iar post-producția a fost realizată la București. În distribuție apar Igor Babiac, student la Academia de Muzică, Teatru și Arte Plastice din Chișinău,  Sergiu Voloc – actorul distribuit de Igor Cobileanski în toate scurtmetrajele sale, Ela Ionescu, actriță de teatru din București, îndrăgitul actor Igor Caras-Romanov și Angela Ciobanu.

Imaginea poartă semnătura lui Oleg Mutu, unul dintre cel mai bine cotați directori de imagine din România, iar montajul a fost realizat de Eugen Kelemen și Cristina Ionescu. Producător este Alexandru Teodorescu, de la Saga Film, iar producător executiv și story editor, Mihaela Popescu.

Info:

La limita de jos a cerului a primit o finanțare de 1.282.395 de lei din partea Centrului Național al Cinematografiei (CNC).

Scenariul a fost dezvoltat cu sprijinul rezidenței la Atelierul Cinefondation, un proiect al Festivalului de la Cannes.

Foto credit: Ela Ionescu și Igor Babiac, SagaFilm

Dacă v-a plăcut articolul, urmăriți-ne și pe Facebook!

14
/05
/21

Până la 25 mai, cinci dintre documentarele de scurtmetraj din anii `30-`40 ale lui Jean Mihail, unul din pionierii cinematografiei române, pot fi vizionate gratuit pe platforma Cineclub Sahia Vintage, în cadrul Cineclubului One World Romania.

13
/05
/21

„Acasă” (r. Radu Ciorniciuc), „colectiv” (r. Alexander Nanau), „Ivana cea groaznică” (r. Ivana Mladenovic) și „Tipografic majuscul” (r. Radu Jude) sunt filmele care intră oficial în cursa pentru trofeul Gopo la categoria Cel mai bun film de lungmetraj.

06
/05
/21

Dintre zecile de filme româneşti disponibile Netflix, vă recomandăm trei documentare – poate mai puţin cunoscute, dar extrem de ofertante. Există mai multe filme de non-ficţiune româneşti pe platformă, însă cele trei propuneri sunt de neocolit.

22
/04
/21

CARTEA DE CINEMA A apărut recent, la Editura Universităţii din Bucureşti, o substanţială şi pasionantă carte: „Umorul între divertisment şi ideologie. O istorie culturală a filmelor de comedie din România comunistă (1948-1965)”. Volumul - lectură obligatorie - este teza de doctorat a tânărului istoric Eugen Ignat.

22
/04
/21

Pe lângă retrospectiva amplă Ulrike Ottinger, ediția a 14-a a festivalului One World România va cuprinde două focusuri pe colective cinematografice care s-au luptat cu armele specifice mediului pentru a sprijini cauza feministă, ambele învârtindu-se în jurul personalității lui Delphine Seyrig: Focus Delphine Seyrig și Focus Centrul Simone de Beauvoir.

21
/04
/21

CRONICĂ DE FILM Ar fi nedrept să nu i se recunoască regizoarei Chloé Zhao meritul pentru generozitatea faţă de marginali din spatele celui de-al treilea film al ei, „Nomadland” (2020), câştigător al Leului de Aur la Festivalul de la Veneţia şi favorit la Premiile Oscar.