La moartea lui Ioan Gyuri Pascu
https://www.ziarulmetropolis.ro/la-moartea-lui-ioan-gyuri-pascu/

Decesul prematur al îndrăgitului muzician şi actor Ioan Gyuri Pascu a întristat comunitatea artistică românească. “A fost un artist care semăna numai cu el însuşi” – Dorel Vişan, „Era un om special, un artist aparte. Avea un suflet de copil (…)” – Monica Anghel, „Rămas bun, prietene. Dumnezeu să te odihnească în pace” – George Ivaşcu. Ioan Gyuri Pascu a murit în această dimineaţă, la vârsta de 55 de ani, în urma unui stop cardiorespirator.

Un articol de Petre Ivan|26 septembrie 2016

Ioan Gyuri Pascu a fost un artist care semăna numai cu el însuși, a declarat, pentru Agerpres actorul Dorel Vișan.

Îmi plăcea ce făcea. Un artist care semăna numai cu el însuși. Vreau să spun că în perioada pe care a trăit-o pe acest pământ a făcut mai mult decât mulți artiști. A fost un băiat nemaipomenit, păcat că asemenea oameni dispar și nu prea vine altceva în urma lor. – Dorel Vișan.

Vişan a mai spus că Gyuri Pascu a fost „un artist multilateral”, care avea o voce frumoasă și care „era preocupat să găsească melodii frumoase”.

Cântărețul și actorul Tudor Chirilă a declarat, la rândul său, că îi datorează lui Ioan Gyuri Pascu lansarea în muzică, acesta fiind primul producător care a crezut în formația Vama Veche și s-a încumetat să finanțeze primul disc al trupei.

Lui Gyuri îi datorez lansarea în muzică. A fost primul producător care a crezut în muzica Vama Veche și s-a încumetat să finanțeze primul nostru disc — Nu am chef azi. Cred că bunul simț, modestia exagerată și un anumit tip de frământare interioară specifică oamenilor cu suflet mare au frânat o carieră care ar fi meritat mult mai mult. – Tudor Chirilă.

Monica Anghel

Monica Anghel

Cantautorul Mircea Vintilă consideră că moartea actorului Ioan Gyuri Pascu lasă un mare gol și spune că nici nu mai este cineva ca el.

De multe ori. De foarte multe ori. Și pe la Izvorul Mureșului, și pe la Poiana Brașov și pe la Pârâul Rece. Lasă un mare gol. Nici nu mai e cineva ca el. – Mircea Vintilă

Ioan Gyuri Pascu era o personalitate complexă, cu largi disponibilități și multe calități, spune actorul Alexandru Arșinel, directorul Teatrului de revistă „Constantin Tănase” din București.

E cumplit. La vârsta lui… O personalitate artistică cu atâtea disponibilități, cu atâtea calități — compozitor, cântăreț, umorist. Ce aborda putea să facă cu atâta talent. E regretabil. (…) Nu am lucrat cu el, dar asta nu înseamnă că nu am remarcat apariția acestui talent după 1989. –  Alexandru Arșinel.

Monica Anghel, fosta sa colegă din grupul Divertis, a mărturisit că Ioan Gyuri Pascu a fost un om foarte sensibil cu un suflet de copil

Era un om special, un artist aparte. Avea un suflet de copil, avea nevoie de multă dragoste, de oameni sinceri și deschiși lângă el, cărora să le ofere și el dragostea lui, dar să și primească. Era un om foarte sensibil. Dumnezeu să-l odihnească. – Monica Anghel.

A mai plecat un prieten spre Ceruri, a scris pe pagina sa de facebook, actorul George Ivașcu, directorul Teatrului Metropolis, pe Facebook.

A mai plecat un prieten spre Ceruri. A mai plecat un om cu suflet mare, un actor talentat care a dăruit atâta veselie tuturor celor care l-au urmărit. Rămas bun, prietene. Dumnezeu să te odihnească în pace. – George Ivașcu

Foto:  Ioan Gyuri Pascu – facebook

05
/02
/16

Cea dintâi premieră a anului 2016, "Hapciu în RE major", adaptare după celebra operetă "Mam'zelle Nitouche" (de F.R. Hervé, libret de Henri Meilhac și Albert Millaud), marchează un moment unic în istoria Operei Comice pentru Copii: este pentru prima dată când pe scena instituției se montează un spectacol de operetă. Premiera are loc sâmbătă, 20 februarie, de la ora 17.00, și duminică, 21 februarie, de la ora 11.00.

05
/02
/16

Un frumos recital conceput în jurul a doi mari compozitori ai repertoriului german – Beethoven și Brahms – este ceea ce ne propun miercuri, 10 februarie (19.00) la Sala Radio violonista Cristina Anghelescu (solistă a Orchestrelor și Corurilor Radio) și pianistul Daniel Goiţi.

05
/02
/16

„Aphonopelma johnnycashi” se va numi păianjenul care a împrumutat numele cântăreţului Johnny Cash. Creatura cu opt picioare este neagră în întregime, așa cum se îmbrăca regretatul artist, decedat în 2003 și care cânta cu chitara sa mai ales "Man in Black", unul din hiturile sale.

02
/02
/16

Filarmonica “George Enescu”  şi  asociaţia “Clasic e fantastic” anunţă cel de-al doilea concert al anului 2016, din ciclul educativ „Clasic e fantastic. Cum să înţelegem muzica”. Duminică, 21 februarie, la orele 10 şi 12.30, copiii sunt invitaţi să afle povestea Bărbierului din Sevilia, capodopera de teatru muzical semnată  de compozitorul Italian Gioacchino Rossini.

01
/02
/16

Așa cum și-a obișnuit publicul și în stagiunile precedente, Orchestra de Cameră Radio îi aduce în fața publicului pe câțiva dintre tinerii muzicieni români care vor „scrie” mai departe istoria scenelor de concert din țară și din străinătate: laureaţii competiţiei naţionale anuale „DRUMUL SPRE CELEBRITATE”. 

23
/01
/16

Mai este loc de noi interpretări pentru Brahms și Beethoven? Mi-am pus întrebarea înainte de a asculta două discuri apărute recent pe piață, semnate de nume importante ale artei interpretative contemporane: violonista olandeză Janine Jansen și dirijorul austriac Manfred Honeck, directorul muzical al Orchestrei Simfonice din Pittsburgh. Și am descoperit, nu neapărat cu surprindere, ci cu încântare, că Brahms și Beethoven au încă (foarte) multe de spus.

22
/01
/16

Super! Pet Shop Boys lansează un nou album, cel de-al 13-lea al grupului care a cunoscut gloria cu hituri ca "West end girls", "It's a sin", "Domino Dancing" sau "Go west". Noul album, ce urmează să apară pe piaţă pe 1 aprilie, se numeşte, desigur, "Super".

20
/01
/16

Vineri, 22 ianuarie (19.00), Orchestra Națională Radio îi invită pe iubitorii muzicii la un concert MOZART / BEETHOVEN, eveniment ce se va desfășura la Sala Radio sub bagheta dirijorală a lui MĂDĂLIN VOICU - fiul marelui violonist Ion Voicu - și cu participarea apreciatului violonist ALEXANDRU TOMESCU, care se bucură de privilegiul de interpreta pe vioara Stradivarius, instrument pe care a cântat și Ion Voicu.

15
/01
/16

„Muzică, prin fond şi prin formă, poezia lui Eminescu nu mai are nevoie de nici o altă melodie”, spunea criticul şi istoricul literar Garabet Ibrăileanu, încercând să sublinieze ideea, adevăratră în fond, că muzicalitatea poeziei eminesciene, excepţională, îşi este suficientă sieşi. Cu toate acestea, nu puţini au fost artiştii români care, de-a lungul anilor, au pus pe muzică câteva dintre cele mai cunoscute poezii eminesciene.