La Summer Well, românii pot dona direct cu cardul pentru „Cumințenia pământului”
https://www.ziarulmetropolis.ro/la-summer-well-romanii-pot-dona-direct-cu-cardul-pentru-cumintenia-pamantului/

Summer Well, cel mai important festival autohton de muzică alternativă, care se va desfăşura pe 13 şi 14 august, se alătură subscripţiei publice pentru achiziţia operei lui Constantin Brâncuşi, „Cuminţenia pământului”.

Un articol de Liliana Matei|13 august 2016

Summer Well este evenimentul la care Ministerul Culturii pune la dispoziție pentru prima dată noi modalități de colectare a donațiilor: POS-uri mobile. Ca atare, cei care vor participa la a șasea ediție a festivalului pot dona pentru „Cumințenia pământului” pe tabletă sau direct cu cardul în cortul special amenajat, nepercepându-se niciun comision pentru tranzacțiile efectuate cu cardurile UniCredit. Totodată, la Summer Well va rula și spotul campaniei „Brâncuși e al meu”.

Subscripția națională este unul dintre cele mai importante proiecte naționale menite să protejeze și să salveze patrimoniul național, dar și să întărească solidaritatea dintre stat și societate, un proiect comun al Ministerului Culturii și Guvernului României.

Ministerul Culturii face toate demersurile posibile pentru a beneficia de comisioane 0 și pentru toate celelalte tranzacții efectuate cu carduri ale băncilor partenere în subscripția națională pentru achiziția operei lui Constantin Brâncuși „Cumințenia pământului”. Participarea instituției la festival a fost posibilă datorită găzduirii de către Summer Well, datorită UniCredit Bank România și eMAG, care a pus la dispoziție tabletele din cortul dedicat campaniei și datorită echipei de voluntari.

Campania de susținere a subscripției naționale pentru achiziția operei lui Constantin Brâncuși „Cumințenia pământului” a reușit să stârnească interesul unui număr impresionant de români, persoane fizice, dar și companii private din diverse domenii.

Printre personalitățile care și-au arătat deja sprijinul pentru campania de subscripție publică se regasesc  Doina Lemny, Nadia Comăneci, Ilie Năstase, Mircea Cărtărescu, Dan Perjovschi, Mircea Cantor, Alexandru Tomescu, Vlad Alexandrescu, Tudor Giurgiu, François Saint-Paul – ambasadorul Franței, Răzvan Burleanu, Oana Manea, Alexandru Dedu și Cosmin Alexandru. De asemenea, în spotul publicitar își declară susținerea Maia Morgenstern, Oana Pellea, Victor Rebengiuc, Andrei Pleșu, Iuliana Tudor, Melania Medeleanu, Irina Păcurariu, Dragoș Bucurenci, Părintele Constantin Necula, Mariana Lungu, Dan Amariei, Matei Oprina, Cristiana Mongol Stancu, Iv cel Naiv, Virgil Stănescu, Alexandru Tomescu, Cristina Cioran, Gheorghe Hagi, Virgil Ianțu, Dora Dumitrescu și Ilie Năstase.

Cum pot dona românii azi:

  • Prin SMS, trimițând cuvântul „BRANCUSI” la 8833 și contribuind astfel la suma strânsă cu 2 euro;
  • Direct prin intermediul site-ului campaniei http://www.brancusiealmeu.ro;
  • Prin intermediul celui mai mare retailer online din România, eMag, românii pot cumpăra virtual pe http://www.emag.ro „Cumințenia pământului”, donând astfel în conturile campaniei pentru achiziția operei lui Constantin Brâncuși;
  • Sunt disponibile conturi în lei, euro şi dolari în care se pot face donaţii prin transfer bancar sau prin depunere de numerar.

„Cumințenia pământului” a fost realizată de Constantin Brâncuși în anul 1907 și aparţine patrimoniului cultural naţional, fiind încadrată în categoria Tezaur.

Brâncuși spunea despre „Cuminţenia pământului”: „A fost încercarea mea de a da de fundul oceanului, cu degetul arătător (încercarea de a atinge vechimea, arhaicul). Căci mi-a fost prea mare spaima când i-am ridicat vălul… Femeia nu trebuie niciodată dezvăluită… Isis trebuie să rămână acoperită sub cel puţin unul din cele şapte văluri ale frumuseţii sale, cel al misterului – care îi oferă şi preţuirea şi nemurirea. «Cuminţenia pământului» a fost, pentru mine, ceea ce este cu mult mai adânc femeia – dincolo de psihologia dumneavoastră!”

„Cumințenia pământului” e realizată în calcar crinoidal și, din informațiile de la primul posesor, se știe că Brâncuşi ar fi folosit pentru corpul statuetei un bloc de piatră din catacombele Parisului – grotele Savonnières. În prezent, „Cumințenia pământului” este în proprietatea moștenitorilor arhitectului Gheorghe Romașcu, care a cumpărat opera de artă de la Constantin Brâncuși în anul 1911.

25
/11
/21

Expoziția-eveniment „Idolul modern. Henry Moore în Blocul Răsăritean” este deschisă vizitatorilor în perioada 14 octombrie 2021 – 6 februarie 2022, la Muzeul Național de Artă al României. Publicul este invitat astfel să redescopere un moment esențial pentru istoria recentă a artei românești și est-europene.

24
/11
/21

În perioada 26-30 noiembrie 2021, la Iași are loc prima ediție a evenimentului Sinestezia. Timp de 5 zile, publicul se va întâlni cu artiști ieșeni și din țară și va explora arta în diverse forme neconvenționale, atât fizic, cât și online prin transmisiuni live gratuite.

12
/11
/21

Este migrarea online o amenințare pentru arta contemporană? Metaverse-ul bate la ușă și, de data aceasta, nu ca spațiu versatil dintr-un roman cyberpunk. Facebook ne asigură că o simplă logare cu datele personale ne va așterne realitatea virtuală la picioare. Școala, muzeul și locul de muncă vor deveni accesibile de pe propria canapea. Întrebarea ar fi, însă: ne dorim cu adevărat asta?

02
/11
/21

Joi, 4 noiembrie, are loc la MNȚRplusC, în cadrul Muzeului Național al Țăranului Român (Str. Monetăriei nr. 3), deschiderea expoziției „Nu vorbim despre sclavie modernă”, cea de-a doua din seria „Politici ale non-acțiunii”, semnată de artista Nona Șerbănescu în colaborare cu curatorul Eugen Rădescu.

26
/10
/21

Școala de Valori a dat startul înscrierilor pentru cea de-a șaptea ediție a Burselor stART și pune la bătaie 30 de burse, cu o valoare individuală de 6.000 de lei. Acestea pot fi accesate de elevii care sunt la liceu, talentați la pictură, desen, muzică și artele viitorului (v-logging, blogging, scriere creativă, fotografie), care se pot înscrie pe baza unui portofoliu.