Lansare de carte “Radu Afrim.Țesuturile fragilității” de Cristina Rusiecki, duminică, în Foaierul Teatrului Odeon
https://www.ziarulmetropolis.ro/lansare-de-carte-radu-afrim-tesuturile-fragilitatii-de-cristina-rusiecki-duminica-in-foaierul-teatrului-odeon/

    Teatrul Odeon are plăcerea să anunţe lansarea cărţii RADU AFRIM. ȚESUTURILE FRAGILITĂȚII de Cristina Rusiecki       care va avea loc duminică 11 noiembrie, ora 18.30, în Foaierul Teatrului Odeon, înaintea spectacolului VISUL UNEI NOPŢI DE VARĂ după W. Shakespeare, realizat de Radu Afrim, la Teatrul Naţional „Vasile Alecsandri” din Iaşi şi […]

Un articol de |8 noiembrie 2012

 

 

Teatrul Odeon are plăcerea să anunţe lansarea cărţii

RADU AFRIM. ȚESUTURILE FRAGILITĂȚII de Cristina Rusiecki

 

 

 
care va avea loc duminică 11 noiembrie, ora 18.30, în Foaierul Teatrului Odeon, înaintea spectacolului VISUL UNEI NOPŢI DE VARĂ după W. Shakespeare, realizat de Radu Afrim, la Teatrul Naţional „Vasile Alecsandri” din Iași şi prezentat în cadrul Festivalului Internațional al artelor spectacolului muzical “Viața e frumoasă”.

 

Participă: Ion Bogdan Lefter, Radu Afrim, Rodica Mandache şi Cristina Rusiecki

Regizorii de teatru nu sunt staruri rock. Nu au cohorte de admiratori care să-i vâneze și să cerșească după un autograf. Singurul care face excepție, cel cu fani autentici este Radu Afrim. Care poate fi explicația acestui fenomen? Ce îl face atât de prizat pe regizorul care sucește vârtos mințile tinerilor spectatori? Și nu numai lor? Cum se explică faptul că publicul ocupă scările din fața teatrelor ca pe niște redute, forțând frenetic ușile pentru a pătrunde la spectacolele sale?

Volumul Cristinei Rusiecki, “Radu Afrim. Țesuturile fragilității” (publicat la Editura Tracus Arte, Bucureşti, 2012) încearcă să afle, să deconstruiască și să justifice cauzele acestui entuziasm. Autoarea dezleagă mecanismele creației regizorului, interesată de articulațiile interioare, văzute sau nevăzute, care compun minunata lume a lui Afrim. Și, pentru ca amintirile publicului să crească în prospețime, odată cu lectura, cartea este bogat ilustrată cu imagini din spectacolele regizorului fetiș al generației tinere. De prisos să menționăm că fotografiile îi aparțin, în cea mai mare măsură, chiar lui Radu Afrim.

17
/05
/21

CRONICĂ DE FILM Cu „Femeia de la fereastră” (2021), proaspăt lansat pe Netflix, regizorul Joe Wright propune un film de suspans care se inspiră din „Rear Window” (1954) al lui Alfred Hitchcock. Însă nu trece de nivelul de pastişă.

17
/05
/21

Așteptarea ia sfârșit! Filmele revin pe marile ecrane de la Cineplexx începând de vineri, 28 mai, în toate cele cinci cinematografe: Băneasa, Titan, Satu-Mare, Sibiu și Târgu-Mureș. Locațiile vor fi pregătite să găzduiască din nou spectatorii și fascinantul univers cinematografic, cu cele mai avansate tehnologii de imagine și sunet.

17
/05
/21

Noi, copiii din Bahnhof Zoo de Christiane F este una dintre acele cărți care nu te lăsa indiferent. Adicția în rândul adolescenților este văzută din interiorul unei povești de viață reale. Cum te afunzi într-o experiență traumatizantă, consumul de heroină, din dorința de a aparține, de a simți că ești important pentru cei din jur și că ceea ce trăiești are o intensitate ieșită din comun? Și ce șanse ai cu adevărat să o poți depăși?

17
/05
/21

Jaemin Han a câștigat marele premiu al secțiunii de violoncel la Concursul Internațional George Enescu, după o finală în care a interpretat Concertul nr. 1 în mi bemol major pentru violoncel și orchestră op. 107 de Shostakovich, sâmbătă, 15 mai, la Ateneul Român. Pe locul al doilea s-a situat Sebastian Fritsch din Germania, iar locul al treilea i-a revenit lui Ștefan Cazacu din România.

14
/05
/21

Până la 25 mai, cinci dintre documentarele de scurtmetraj din anii `30-`40 ale lui Jean Mihail, unul din pionierii cinematografiei române, pot fi vizionate gratuit pe platforma Cineclub Sahia Vintage, în cadrul Cineclubului One World Romania.

13
/05
/21

„Acasă” (r. Radu Ciorniciuc), „colectiv” (r. Alexander Nanau), „Ivana cea groaznică” (r. Ivana Mladenovic) și „Tipografic majuscul” (r. Radu Jude) sunt filmele care intră oficial în cursa pentru trofeul Gopo la categoria Cel mai bun film de lungmetraj.