Lansare de carte „Radu Afrim.Țesuturile fragilității” de Cristina Rusiecki, duminică, în Foaierul Teatrului Odeon
https://www.ziarulmetropolis.ro/lansare-de-carte-radu-afrim-tesuturile-fragilitatii-de-cristina-rusiecki-duminica-in-foaierul-teatrului-odeon/

    Teatrul Odeon are plăcerea să anunţe lansarea cărţii RADU AFRIM. ȚESUTURILE FRAGILITĂȚII de Cristina Rusiecki       care va avea loc duminică 11 noiembrie, ora 18.30, în Foaierul Teatrului Odeon, înaintea spectacolului VISUL UNEI NOPŢI DE VARĂ după W. Shakespeare, realizat de Radu Afrim, la Teatrul Naţional „Vasile Alecsandri” din Iaşi şi […]

Un articol de |8 noiembrie 2012

 

 

Teatrul Odeon are plăcerea să anunţe lansarea cărţii

RADU AFRIM. ȚESUTURILE FRAGILITĂȚII de Cristina Rusiecki

 

 

 
care va avea loc duminică 11 noiembrie, ora 18.30, în Foaierul Teatrului Odeon, înaintea spectacolului VISUL UNEI NOPŢI DE VARĂ după W. Shakespeare, realizat de Radu Afrim, la Teatrul Naţional „Vasile Alecsandri” din Iași şi prezentat în cadrul Festivalului Internațional al artelor spectacolului muzical „Viața e frumoasă”.

 

Participă: Ion Bogdan Lefter, Radu Afrim, Rodica Mandache şi Cristina Rusiecki

Regizorii de teatru nu sunt staruri rock. Nu au cohorte de admiratori care să-i vâneze și să cerșească după un autograf. Singurul care face excepție, cel cu fani autentici este Radu Afrim. Care poate fi explicația acestui fenomen? Ce îl face atât de prizat pe regizorul care sucește vârtos mințile tinerilor spectatori? Și nu numai lor? Cum se explică faptul că publicul ocupă scările din fața teatrelor ca pe niște redute, forțând frenetic ușile pentru a pătrunde la spectacolele sale?

Volumul Cristinei Rusiecki, „Radu Afrim. Țesuturile fragilității” (publicat la Editura Tracus Arte, Bucureşti, 2012) încearcă să afle, să deconstruiască și să justifice cauzele acestui entuziasm. Autoarea dezleagă mecanismele creației regizorului, interesată de articulațiile interioare, văzute sau nevăzute, care compun minunata lume a lui Afrim. Și, pentru ca amintirile publicului să crească în prospețime, odată cu lectura, cartea este bogat ilustrată cu imagini din spectacolele regizorului fetiș al generației tinere. De prisos să menționăm că fotografiile îi aparțin, în cea mai mare măsură, chiar lui Radu Afrim.

25
/01
/24

Muzica și poveștile se întâlnesc la Teatrelli într-un nou concept de spectacol sonor, creat de Mădălina Pavăl și Alexei Țurcan, împreună cu alți 10 muzicieni talentați. GAZDA redefinește sonoritățile românești și propune spectatorilor un alt mod de a se bucura de muzică – umăr lângă umăr cu artiștii răspândiți prin sala transformată într-o sufragerie, pregătiți să dăruiască povești din culisele creației.

25
/01
/24

Festivalul DIPLOMA Show, un proiect The Institute, lansează seria de podcasturi Friends of the Arts, produsă de Black Rhino Radio și moderată de Artemisa Pascu. Friends of the Arts - A DIPLOMA Show Podcast continuă misiunea proiectului de a promova și susține tinerii artiști, designeri și arhitecți.

25
/01
/24

Gaep anunță reprezentarea lui Théo Massoulier. Artistul stabilit la Lyon este cunoscut pentru asamblaje în care coexistă elemente minerale, plante și artefacte și care fac trimitere la culturile biologice din laborator sau la mici matrice prebiotice. Recent, el a început să dezvolte o serie de picturi cu basoreliefuri inedite, acționate magnetic. Prima lui expoziție personală la Gaep – și prima din București – se va deschide la finalul lunii februarie.

24
/01
/24

Despre “Klaus & Barroso” – ce a fost asta, frate Bogdan Theodor Olteanu? Acum, pe bune? Ce a fost asta? M-ai pus într-o situație tare complicată. Dar, vorba cântecului: “Frate, frate, la bine și la greu”, scrie Vasile Ernu, despre cel mai discutat film românesc din această lună.

23
/01
/24

CRONICĂ DE FILM În noul său lungmetraj, “Familiar” (2023), Călin Peter Netzer pare că încearcă să reia formula de succes din “Poziţia copilului” (2013), filmul cu care a câştigat Ursul de Aur la Berlinale.

23
/01
/24

ISTORIA ne ajută să călătorim în trecutul persoanelor, familiilor, comunităților, popoarelor, Lumii întregi. Ea ne învăţă să întelegem o hartă, o haină, o clădire, o ruină, o fotografie, o gravură, un document vechi, o piesă de muzeu sau chiar un tablou. Cine ştie Istorie, va înțelege mai bine comunitatea şi lumea în care trăieşte azi!

23
/01
/24

Miercuri, 24 ianuarie, ziua în care Unirea Principatelor Române este celebrată la nivel național prin numeroase festivități și manifestări culturale, ARCUB – Centrul Cultural al Municipiului București oferă publicului oportunitatea de a descoperi tainele limbajului universal al artei prin intermediul expoziției momentului, „Universul lui Salvador Dalí”, deschisă la Hanul Gabroveni din centrul Capitalei.

22
/01
/24

Teatrul Național „I.L. Caragiale” București își începe anul în Sala Mare, cu „Opera de trei parale” de Bertolt Brecht, această ars poetica și demonstrație practică a teatrului epic, acest punct de cotitură teatral, tablă de șah cu toți pionii murdari, busolă morală fără ac, și matrioșkă a răului.

22
/01
/24

Art Safari revine în această primăvară cu o ediție ce marchează un deceniu de existență. În prim plan, marii maeștri ai artei românești: Eustațiu Stoenescu, Grigorescu, Tonitza, Luchian, Pallady, Baba, Petrașcu, Mützner, Dărăscu, Ressu, Iser. Noul sezon prezintă 5 expoziții de artă, ce pot fi văzute în perioada 8 martie-28 iulie, la Palatul Dacia-România de pe Lipscani.

22
/01
/24

Anul acesta, Teatrul Tamási Áron celebrează Ziua Culturii Maghiare prin deschiderea a trei spaţii de întâlnire : luni, 22 ianuarie, de la ora 19, în Sala Mare a Teatrului, spectatorii din Sfântu Gheorghe pot urmări spectacolul "Voiam să mă revolt cu voi", o producţie a Teatrului Naţional din Târgu Mureş, în regia lui Aba Sebestyén; în aceeași zi, Trupa Tamási Áron joacă una dintre producţiile sale de succes, Floarea Soarelui, în regia lui Radu Afrim, pe scena Teatrului Naţional din Târgu Mureş; miercuri, 24 ianuarie, la Braşov, va fi lansată cartea despre viaţa actorului Nemes Levente, fostul director al Teatrului Tamási Áron.