Lansare în premieră la Teatrul Odeon: volumul Teatru 7 de Radu F. Alexandru
https://www.ziarulmetropolis.ro/lansare-in-premiera-la-teatrul-odeon-volumul-teatru-7-de-radu-f-alexandru/

„Adresîndu-se mai mult minţii decît inimii, piesele lui Radu F. Alexandru te încîntă în mod paradoxal tocmai datorită jubilaţiei sarcastice care însoţeşte fiecare situaţie, fiecare replică.” (Silviu Purcărete) Vineri, 16 noiembrie, la ora 17.30, în Foaierul Teatrului Odeon, va avea loc lansarea celui mai nou volum de teatru semnat de Radu F. Alexandru, Teatru 7, […]

Un articol de |14 Noiembrie 2012

Adresîndu-se mai mult minţii decît inimii, piesele lui Radu F. Alexandru te încîntă în mod paradoxal tocmai datorită jubilaţiei sarcastice care însoţeşte fiecare situaţie, fiecare replică.” (Silviu Purcărete)

Vineri, 16 noiembrie, la ora 17.30, în Foaierul Teatrului Odeon, va avea loc lansarea celui mai nou volum de teatru semnat de Radu F. Alexandru, Teatru 7, apărut recent la Editura Cartea Românească.

Vor lua cuvîntul, alături de autor: actriţa Dorina Lazăr, criticul de film Manuela Cernat, criticul literar Alex. Ştefănescu, regizorul Gelu Colceag şi criticul de teatru Marian Popescu.

Despre volum
Piesa Labirint (Love’s stories) – „Cea mai bună piesă a anului 2010” la Concursul UNITER: „La premieră, am simţit cum emoţia inundă sala”, nota criticul de teatru Maria Sârbu. Dar nu numai emoţia, ci şi dorinţa de aplecare spre sine, spre cei din jur. Dorinţa de evadare din Labirint.

Românica (Tsunami) este o comedie spumoasă, un pamflet, în esenţă politic, care amendează moravurile din „minunata lume nouă” apărută în nesfîrşita tranziţie autohtonă. Rezonanţa titlului, un diminutiv al României – deja instalat confortabil în vocabular – , dezvăluie intenţiile satirice ale piesei, trezeşte zîmbetul, încă din faţa afişului, dar numeşte, de fapt, o ţară paralelă, imorală şi amorală.

Drama Gertrude dezvăluie un secret care a stat ascuns în culisele teatrului elisabetan preţ de cinci secole. Cine este ucigaşul regelui Danemarcei? Prinţului Hamlet i se revelează cruntul adevăr: tatăl său este ucigaşul tatălui său. De aici se naşte dilema: Pedeapsă sau Iertare? Va alege o a treia soluţie, care nu va schimba statutul de tragedie al capodoperei shakespeariene, dar o va continua şi o va îmbogăţi prin devoalarea unor noi sensuri, asupra cărora merită reflectat.

„Radu F. Alexandru scrie pentru că gîndeşte şi are prin urmare ceva de spus, iar structura pieselor sale ascunde în simplitatea sa rezonanţa a nenumărate voci deprinse a rosti adevărul despre adevăr, pentru ca lumea noastră, cea de astăzi şi cea dintotdeauna, să poată fi realitatea care se vede şi se aude – Realitatea umană!” (Alexa Visarion)

Despre autor

Radu F. Alexandru s-a născut pe 12 iulie 1943 la Bucureşti.

A absolvit Facultatea de Matematică (1965) şi Facultatea de Filosofie (1974) ale Universităţii din Bucureşti şi un curs postuniversitar de regie de teatru (1983) la Universitatea Naţională de Artă Teatrală şi Cinematografică „I.L. Caragiale”. Doctor în comunicare audiovizuală. Este dramaturg, scenarist, prozator, publicist, diplomat MAE, senator, profesor-asociat la UNATC. Membru al Uniunii Scriitorilor din România, al PEN-Club şi al altor uniuni de creaţie şi asociaţii sociale şi culturale. Spectacole de teatru: Dilema, Dinu, Saltimbancii, Mansarda, Iubiri, O şansă pentru fiecare, Omul care face minuni, Privind în jur cu ochi fără lumină, Nimic despre Hamlet, Domnul Sisif, jucate pe scenele teatrelor din Bucureşti (Naţional, Bulandra, Teatrul Mic, Nottara, TES) şi din ţară. A debutat în 1971 cu volumul de proză Cu faţa spre ceilalţi.

Volume de teatru: Buna zi de mîine (1981), Mlaştina (1992), Nimic despre Hamlet (1995), Poveste despre tatăl meu (2006), Tsunami (2008). Scenarii de film: La capătul liniei (1981), Punct. Şi de la capăt (1986), Omul zilei (1997), Damen-Tango (2004), Second Hand (2005), Şarada (2012).

I s-au decernat numeroase premii şi distincţii importante pentru dramaturgie, în ţară (inclusiv ale Uniunii Scriitorilor din România) şi în străinătate.

19
/10
/19

Evgheni Vodolazkin, unul dintre cei mai importanți și îndrăgiți scriitori, revine în România, în perioada 24–28 octombrie, la invitația Editurii Humanitas Fiction și a Festivalului Internațional de Literatură de la Timișoara – FILTM 2019.

19
/10
/19

Duminică, 20 octombrie, de la 18.30, la TVR 3, în emisiunea „Vizual”, Marius Constantinescu vă invită la centrul BOZAR din Bruxelles, la deschiderea celui mai mare eveniment dedicat lui Brâncuşi în ultimii 20 de ani şi primul de acest gen din Belgia: expoziţia „Brâncuşi. Sublimarea formei”.

19
/10
/19

Marți, 22 octombrie, de la ora 19.00, la Librăria Humanitas de la Cișmigiu, va avea loc o întâlnire cu Lucian Boia și Marian Voicu despre volumul „Întrebări fără răspuns (sau cu prea multe răspunsuri)”, publicat de Editura Humanitas.

18
/10
/19

CRONICĂ DE FILM În documentarul „Jurnalul familiei -escu” (2018), regizorul Șerban Georgescu discută pe un ton jucăuș, ironic, ce (mai) înseamnă a fi român, la 100 de ani de la apariția României moderne, perioadă în care țara a trecut prin multe șocuri și transformări.

18
/10
/19

În Bucureşti, gala de deschidere a Les Films de Cannes à Bucarest este programată vineri, de la ora 19:00 la Cinema PRO, în prezența sărbătoritului ediţiei, Vlad Ivanov şi a cineastului Claude Lelouch.

18
/10
/19

Pentru prima dată adaptat pentru teatru, „Mătușa Julia și condeierul” de Mario Vargas Llosa, unul dintre cele mai fascinante romane ale literaturii lumii, s-a transformat în spectacol și va avea premiera vineri, 18 octombrie, de la ora 19, la Studio „Uțu Strugari” al Teatrului Național Timișoara.

18
/10
/19

Spectacolul „Figuranta” un nou one-woman show cu Tania Popa, va avea premiera pe 3 noiembrie, ora 20.00, la Sala Pictura a Teatrului Naţional din Bucureşti.

17
/10
/19

DANS PRINTRE CUVINTE Deschizi televizorul şi eşti bombardat cu o limbă română de multe ori aproximativă, citeşti ce-a mai rămas din presa scrisă şi se întâmplă acelaşi lucru. Iar pe reţelele de socializare e jale. Cui îi mai pasă azi, în secolul vitezei, de gramatică? Ziarul Metropolis îţi propune un joc nou de gramatică, fără să te scoată la tablă…

16
/10
/19

„Turandot“ de Puccini continuă să fie unul dintre cele mai mari succese de operă ale regizorului Andrei Şerban. Montat iniţial pentru Los Angeles Olympic Arts Festival, „Turandot“ a avut premiera în 1984 la Royal Opera şi Covent Garden, cu o distribuţie excepţională.

Page 1 of 83312345...102030...Last »