Lansare în premieră la Teatrul Odeon: volumul Teatru 7 de Radu F. Alexandru
https://www.ziarulmetropolis.ro/lansare-in-premiera-la-teatrul-odeon-volumul-teatru-7-de-radu-f-alexandru/

„Adresîndu-se mai mult minţii decît inimii, piesele lui Radu F. Alexandru te încîntă în mod paradoxal tocmai datorită jubilaţiei sarcastice care însoţeşte fiecare situaţie, fiecare replică.” (Silviu Purcărete) Vineri, 16 noiembrie, la ora 17.30, în Foaierul Teatrului Odeon, va avea loc lansarea celui mai nou volum de teatru semnat de Radu F. Alexandru, Teatru 7, […]

Un articol de |14 noiembrie 2012

Adresîndu-se mai mult minţii decît inimii, piesele lui Radu F. Alexandru te încîntă în mod paradoxal tocmai datorită jubilaţiei sarcastice care însoţeşte fiecare situaţie, fiecare replică.” (Silviu Purcărete)

Vineri, 16 noiembrie, la ora 17.30, în Foaierul Teatrului Odeon, va avea loc lansarea celui mai nou volum de teatru semnat de Radu F. Alexandru, Teatru 7, apărut recent la Editura Cartea Românească.

Vor lua cuvîntul, alături de autor: actriţa Dorina Lazăr, criticul de film Manuela Cernat, criticul literar Alex. Ştefănescu, regizorul Gelu Colceag şi criticul de teatru Marian Popescu.

Despre volum
Piesa Labirint (Love’s stories) – „Cea mai bună piesă a anului 2010” la Concursul UNITER: „La premieră, am simţit cum emoţia inundă sala”, nota criticul de teatru Maria Sârbu. Dar nu numai emoţia, ci şi dorinţa de aplecare spre sine, spre cei din jur. Dorinţa de evadare din Labirint.

Românica (Tsunami) este o comedie spumoasă, un pamflet, în esenţă politic, care amendează moravurile din „minunata lume nouă” apărută în nesfîrşita tranziţie autohtonă. Rezonanţa titlului, un diminutiv al României – deja instalat confortabil în vocabular – , dezvăluie intenţiile satirice ale piesei, trezeşte zîmbetul, încă din faţa afişului, dar numeşte, de fapt, o ţară paralelă, imorală şi amorală.

Drama Gertrude dezvăluie un secret care a stat ascuns în culisele teatrului elisabetan preţ de cinci secole. Cine este ucigaşul regelui Danemarcei? Prinţului Hamlet i se revelează cruntul adevăr: tatăl său este ucigaşul tatălui său. De aici se naşte dilema: Pedeapsă sau Iertare? Va alege o a treia soluţie, care nu va schimba statutul de tragedie al capodoperei shakespeariene, dar o va continua şi o va îmbogăţi prin devoalarea unor noi sensuri, asupra cărora merită reflectat.

„Radu F. Alexandru scrie pentru că gîndeşte şi are prin urmare ceva de spus, iar structura pieselor sale ascunde în simplitatea sa rezonanţa a nenumărate voci deprinse a rosti adevărul despre adevăr, pentru ca lumea noastră, cea de astăzi şi cea dintotdeauna, să poată fi realitatea care se vede şi se aude – Realitatea umană!” (Alexa Visarion)

Despre autor

Radu F. Alexandru s-a născut pe 12 iulie 1943 la Bucureşti.

A absolvit Facultatea de Matematică (1965) şi Facultatea de Filosofie (1974) ale Universităţii din Bucureşti şi un curs postuniversitar de regie de teatru (1983) la Universitatea Naţională de Artă Teatrală şi Cinematografică „I.L. Caragiale”. Doctor în comunicare audiovizuală. Este dramaturg, scenarist, prozator, publicist, diplomat MAE, senator, profesor-asociat la UNATC. Membru al Uniunii Scriitorilor din România, al PEN-Club şi al altor uniuni de creaţie şi asociaţii sociale şi culturale. Spectacole de teatru: Dilema, Dinu, Saltimbancii, Mansarda, Iubiri, O şansă pentru fiecare, Omul care face minuni, Privind în jur cu ochi fără lumină, Nimic despre Hamlet, Domnul Sisif, jucate pe scenele teatrelor din Bucureşti (Naţional, Bulandra, Teatrul Mic, Nottara, TES) şi din ţară. A debutat în 1971 cu volumul de proză Cu faţa spre ceilalţi.

Volume de teatru: Buna zi de mîine (1981), Mlaştina (1992), Nimic despre Hamlet (1995), Poveste despre tatăl meu (2006), Tsunami (2008). Scenarii de film: La capătul liniei (1981), Punct. Şi de la capăt (1986), Omul zilei (1997), Damen-Tango (2004), Second Hand (2005), Şarada (2012).

I s-au decernat numeroase premii şi distincţii importante pentru dramaturgie, în ţară (inclusiv ale Uniunii Scriitorilor din România) şi în străinătate.

24
/06
/15

Actori nominalizați sau premiați la Oscar, precum Al Pacino, Ewan McGregor, Brad Pitt, Cate Blanchett, Rachel Weisz, Audrey Tautou, , Richard Gere, Julianne Moore, Christina Hendricks și Julie Delpy îțipot fi văzuţi începând din iunie, pe FilmBox Live, pentru o experiență de vizionare Ultra HD, disponibilă acum doar printr-o conexiune de internet obișnuită.

24
/06
/15

Filarmonica « George Enescu » anunţă un nou concert al trio-ului PRO ARTE alcătuit din Anda Petrovici – vioară, Marin Cazacu – violoncel şi Nicolae Licareţ- pian. Ca de fiecare dată, muzicienii alătură în programele lor lucrări de referinţă din istoria genului semnate Haydn, Beethoven şi Schubert la care adaugă acum şi o partitură enesciană mai puţin cunoscută.

24
/06
/15

Sâmbătă, 20 iunie, la Leicester Square Theatre, în inima Londrei, programul „Moromeții 60: Jubileul unei capodopere”, organizat de ICR Londra în parteneriat cu Centrul Naţional al Cinematografiei, Muzeul Literaturii Române din Bucureşti şi Teatru ACT, a continuat cu o reprezentaţie unică a spectacolului „Păi… despre ce vorbim noi aici, domnule?”, o aducere la viaţă a personajelor lui Marin Preda prin teatru, realizată de Cătălin Ştefănescu, în regia cunoscutului Alexandru Dabija, prin intermediul a doi îndrăgiţi actori români: Marcel Iureş şi George Mihăiţă.

23
/06
/15

"Jurassic World", produs de studiourile Universal, a devenit filmul care a obţinut cel mai rapid - în 13 zile - încasări de peste 1 miliard de dolari pe plan mondial. Precedentul record fusese stabilit de cel mai recent film din franciza "Furios şi iute", produs tot de Universal, care depăşise pragul încasărilor de 1 miliard de dolari după 17 zile de la lansare, în luna aprilie.

23
/06
/15

Timp de zece zile (12 – 21 iunie 2015), Sibiul a găzduit cea de-a XXII-a ediție a Festivalului Internațional de Teatru, sub genericul „Growing Smart – Smart Growing”. Oraşul s-a metamorfozat într-o scenă uriașă pe care 2673 de artiști și invitați, din 70 de țări, au prezentat 427 de evenimente în 67 de spații de joc, reunind în medie 65.000 de spectatori în fiecare zi.