Laura Georgescu: CNA are datoria morală de a veni cu soluţii când constată derapaje
https://www.ziarulmetropolis.ro/laura-georgescu-cna-are-datoria-morala-de-a-veni-cu-solutii-cand-constata-derapaje/

Preşedintele Consiliului Naţional al Audiovizualului (CNA), Laura Georgescu, declarat vineri că instituţia pe care o conduce are, dincolo de îndatoririle cunoscute, o datorie morală de a veni cu soluţii când constată derapaje. Preşedintele CNA a susţinut că în România există destule reglementări ale profesiei de jurnalist, dar în Legea audiovizualului se regăsesc o serie de […]

Un articol de Andrada Văsii|8 februarie 2013

Preşedintele Consiliului Naţional al Audiovizualului (CNA), Laura Georgescu, declarat vineri că instituţia pe care o conduce are, dincolo de îndatoririle cunoscute, o datorie morală de a veni cu soluţii când constată derapaje.

Preşedintele CNA a susţinut că în România există destule reglementări ale profesiei de jurnalist, dar în Legea audiovizualului se regăsesc o serie de articole depăşite, care trebuie schimbate.

Georgescu a declarat presei că îşi doreşte un real parteneriat cu mediul audiovizual, un prim-pas constituindu-l invitarea, pe rând, la şedinţele Consiliului a unei televiziuni, care se reflecte activitatea publică a instituţiei, şi nu doar aceea de a administra amenzi şi a anunţat că intenţionează să realizeze acest parteneriat în două săptămâni.

„Sunt jurnalist. Am venit ca să apăr jurnalismul de calitate”, a afirmat preşedintele CNA, care a refuzat să comenteze o serie de declaraţii privind relaxarea atribuţiilor sancţionatorii ale CNA.

CNA a organizat vineri, la Sala Drepturile Omului a Palatului Parlamentului, maratonul de dezbateri „Libertatea de exprimare – drept fundamental, dar nu absolut”, la care participă reprezentanţi din mediul academic şi ai ONG-urilor din media.

Participanţii la eveniment dezbat teme precum: Observaţiile Comisiei Europene semnalate în Raportul MCV privind „campaniile mediatice împotriva unor instituţii şi personaje-cheie ale Justiţiei”; Libertatea de exprimare. O garanţie esenţială a tuturor celorlalte drepturi şi libertăţi protejate de CEDO; Interesul public. Rolul important al presei în informarea opiniei publice; Limitele criticii acceptabile la adresa oamenilor politici sau a organismelor guvernamentale. Jurisprudenţa CEDO; Derapajul media. Cauze şi soluţii.

Sursa: Agerpres

14
/02
/24

Celebrul musical FAMILIA ADDAMS semnat de Răzvan Mazilu la Teatrul EXCELSIOR din București va avea două reprezentații în exclusivitate la Craiova. Evenimentele sunt programate marți, 27 martie și miercuri, 28 martie 2024 de la ora 19:00 și vor avea loc în Sala “Amza Pellea” a Teatrului Național “Marin Sorescu” din Craiova.

14
/02
/24

Joi, 15 februarie, începând cu ora 14:00, Biblioteca Metropolitană București, prin Direcţia Cultură, Învăţământ, Turism a Primăriei Municipiului Bucureşti, va organiza, la Sediul Central „Mihail Sadoveanu” din str. Tache Ionescu nr. 4 are loc o DEZBATERE EVENIMENT, dedicată Zilei Naționale a Lecturii.

14
/02
/24

În data de 2 martie la Timișoara (Filarmonica Banatul Timișoara – Sala Capitol), 14-16 martie la București (Centrul Naţional de Artă “Tinerimea Română”), 23-24 martie la Cluj-Napoca (Academia Națională de Muzică „Gheorghe Dima”) și pe 5 aprilie la Iași (Sala Eduard Caudella, Casa Alecu Balș), vor avea loc audiții pentru admiterea celor mai talentați tineri muzicieni în Orchestrele Naționale de Tineret ale României, la care sunt invitaţi atât actuali membri ai ansamblurilor, cât şi aspiranţii la acest statut, scopul acestor audiţii fiind reconfigurarea acestor orchestre.

14
/02
/24

Institutul Cultural Român și Centrul de Cercetare, Documentare și Promovare „Constantin Brâncuși” din Târgu Jiu organizează, în perioada 18 februarie – 3 martie 2024, expoziția „Masa tăcerii”, proiect ce aduce în fața publicului bucureștean lucrări ale artiștilor care au câștigat Premiul Național „Constantin Brâncuși”, oferit anual de Institutul Cultural Român.

13
/02
/24

CRONICĂ DE FILM “Zona de interes” (2023), de Jonathan Glazer, este un film aproape conceptual, a cărui forţă e dată de contrastul dintre ce vedem în prim-plan, de o parte, şi ce se întâmplă în plan îndepărtat şi ce auzim pe coloana sonoră, de cealaltă parte.