Laura Georgescu: CNA are datoria morală de a veni cu soluţii când constată derapaje
https://www.ziarulmetropolis.ro/laura-georgescu-cna-are-datoria-morala-de-a-veni-cu-solutii-cand-constata-derapaje/

Preşedintele Consiliului Naţional al Audiovizualului (CNA), Laura Georgescu, declarat vineri că instituţia pe care o conduce are, dincolo de îndatoririle cunoscute, o datorie morală de a veni cu soluţii când constată derapaje. Preşedintele CNA a susţinut că în România există destule reglementări ale profesiei de jurnalist, dar în Legea audiovizualului se regăsesc o serie de […]

Un articol de Andrada Văsii|8 februarie 2013

Preşedintele Consiliului Naţional al Audiovizualului (CNA), Laura Georgescu, declarat vineri că instituţia pe care o conduce are, dincolo de îndatoririle cunoscute, o datorie morală de a veni cu soluţii când constată derapaje.

Preşedintele CNA a susţinut că în România există destule reglementări ale profesiei de jurnalist, dar în Legea audiovizualului se regăsesc o serie de articole depăşite, care trebuie schimbate.

Georgescu a declarat presei că îşi doreşte un real parteneriat cu mediul audiovizual, un prim-pas constituindu-l invitarea, pe rând, la şedinţele Consiliului a unei televiziuni, care se reflecte activitatea publică a instituţiei, şi nu doar aceea de a administra amenzi şi a anunţat că intenţionează să realizeze acest parteneriat în două săptămâni.

„Sunt jurnalist. Am venit ca să apăr jurnalismul de calitate”, a afirmat preşedintele CNA, care a refuzat să comenteze o serie de declaraţii privind relaxarea atribuţiilor sancţionatorii ale CNA.

CNA a organizat vineri, la Sala Drepturile Omului a Palatului Parlamentului, maratonul de dezbateri „Libertatea de exprimare – drept fundamental, dar nu absolut”, la care participă reprezentanţi din mediul academic şi ai ONG-urilor din media.

Participanţii la eveniment dezbat teme precum: Observaţiile Comisiei Europene semnalate în Raportul MCV privind „campaniile mediatice împotriva unor instituţii şi personaje-cheie ale Justiţiei”; Libertatea de exprimare. O garanţie esenţială a tuturor celorlalte drepturi şi libertăţi protejate de CEDO; Interesul public. Rolul important al presei în informarea opiniei publice; Limitele criticii acceptabile la adresa oamenilor politici sau a organismelor guvernamentale. Jurisprudenţa CEDO; Derapajul media. Cauze şi soluţii.

Sursa: Agerpres

25
/01
/24

Muzica și poveștile se întâlnesc la Teatrelli într-un nou concept de spectacol sonor, creat de Mădălina Pavăl și Alexei Țurcan, împreună cu alți 10 muzicieni talentați. GAZDA redefinește sonoritățile românești și propune spectatorilor un alt mod de a se bucura de muzică – umăr lângă umăr cu artiștii răspândiți prin sala transformată într-o sufragerie, pregătiți să dăruiască povești din culisele creației.

25
/01
/24

Festivalul DIPLOMA Show, un proiect The Institute, lansează seria de podcasturi Friends of the Arts, produsă de Black Rhino Radio și moderată de Artemisa Pascu. Friends of the Arts - A DIPLOMA Show Podcast continuă misiunea proiectului de a promova și susține tinerii artiști, designeri și arhitecți.

25
/01
/24

Gaep anunță reprezentarea lui Théo Massoulier. Artistul stabilit la Lyon este cunoscut pentru asamblaje în care coexistă elemente minerale, plante și artefacte și care fac trimitere la culturile biologice din laborator sau la mici matrice prebiotice. Recent, el a început să dezvolte o serie de picturi cu basoreliefuri inedite, acționate magnetic. Prima lui expoziție personală la Gaep – și prima din București – se va deschide la finalul lunii februarie.

24
/01
/24

Despre “Klaus & Barroso” – ce a fost asta, frate Bogdan Theodor Olteanu? Acum, pe bune? Ce a fost asta? M-ai pus într-o situație tare complicată. Dar, vorba cântecului: “Frate, frate, la bine și la greu”, scrie Vasile Ernu, despre cel mai discutat film românesc din această lună.

23
/01
/24

CRONICĂ DE FILM În noul său lungmetraj, “Familiar” (2023), Călin Peter Netzer pare că încearcă să reia formula de succes din “Poziţia copilului” (2013), filmul cu care a câştigat Ursul de Aur la Berlinale.

23
/01
/24

ISTORIA ne ajută să călătorim în trecutul persoanelor, familiilor, comunităților, popoarelor, Lumii întregi. Ea ne învăţă să întelegem o hartă, o haină, o clădire, o ruină, o fotografie, o gravură, un document vechi, o piesă de muzeu sau chiar un tablou. Cine ştie Istorie, va înțelege mai bine comunitatea şi lumea în care trăieşte azi!

23
/01
/24

Miercuri, 24 ianuarie, ziua în care Unirea Principatelor Române este celebrată la nivel național prin numeroase festivități și manifestări culturale, ARCUB – Centrul Cultural al Municipiului București oferă publicului oportunitatea de a descoperi tainele limbajului universal al artei prin intermediul expoziției momentului, „Universul lui Salvador Dalí”, deschisă la Hanul Gabroveni din centrul Capitalei.

22
/01
/24

Teatrul Național „I.L. Caragiale” București își începe anul în Sala Mare, cu „Opera de trei parale” de Bertolt Brecht, această ars poetica și demonstrație practică a teatrului epic, acest punct de cotitură teatral, tablă de șah cu toți pionii murdari, busolă morală fără ac, și matrioșkă a răului.

22
/01
/24

Art Safari revine în această primăvară cu o ediție ce marchează un deceniu de existență. În prim plan, marii maeștri ai artei românești: Eustațiu Stoenescu, Grigorescu, Tonitza, Luchian, Pallady, Baba, Petrașcu, Mützner, Dărăscu, Ressu, Iser. Noul sezon prezintă 5 expoziții de artă, ce pot fi văzute în perioada 8 martie-28 iulie, la Palatul Dacia-România de pe Lipscani.

22
/01
/24

Anul acesta, Teatrul Tamási Áron celebrează Ziua Culturii Maghiare prin deschiderea a trei spaţii de întâlnire : luni, 22 ianuarie, de la ora 19, în Sala Mare a Teatrului, spectatorii din Sfântu Gheorghe pot urmări spectacolul "Voiam să mă revolt cu voi", o producţie a Teatrului Naţional din Târgu Mureş, în regia lui Aba Sebestyén; în aceeași zi, Trupa Tamási Áron joacă una dintre producţiile sale de succes, Floarea Soarelui, în regia lui Radu Afrim, pe scena Teatrului Naţional din Târgu Mureş; miercuri, 24 ianuarie, la Braşov, va fi lansată cartea despre viaţa actorului Nemes Levente, fostul director al Teatrului Tamási Áron.