Laureații Bucharest International Dance Film Festival
https://www.ziarulmetropolis.ro/laureatii-bucharest-international-dance-film-festival/

BIDFF – Bucharest International Dance Film Festival, unica manifestare cinematografică din România dedicată filmelor de dans, şi-a desemnat câştigătorii duminică seara, pe 5 septembrie.

Un articol de Liliana Matei|7 septembrie 2021

După cinci zile de competiție, proiecții speciale, experiențe VR imersive, live video mapping, ateliere intensive și conferințe cu specialiști din domeniu, Bucharest International Dance Film Festival a desemnat câștigătorii celei de-a șaptea ediții.

Marlene Millar, una dintre cele mai renumite creatoare de film de dans din Canada, Saddo, artist, ilustrator și muralist român și Bogdan Theodor Olteanu, regizor român de film și teatru, sunt membrii juriului care a decis laureații celei de-a șaptea ediții.

În competiția internațională, unde au fost selectate 29 de scurtmetraje din 21 de țări, premiul pentru Cel mai bun film, în valoare de 1.000 de euro, a fost acordat scurtmetrajului „Belia” (r. Eman Hussein), din Egipt, pentru capacitatea acestuia de a scoate la lumină un subiect mai puțin explorat precum munca zilnică dintr-un atelier auto. Iscusința cu care „Belia” folosește obiecte de zi cu zi pentru a compune un peisaj sonor fascinant se îmbină perfect cu ritmul dictat de mișcare și montaj.

De asemenea, juriul a acordat și două Mențiuni Speciale. „The Kitchen” (r. Vishwakiran Nambi), din India, deconstruiește într-o manieră jucăușă dansul indian tradițional pentru a spune o poveste puternică despre rolul femeii în societatea contemporană. Redat cu ironie și umor, filmul e o fuziune de stiluri care propune o abordare relaxată, dar fermă asupra feminismului. „Fibonacci” (r. Tomáš Hubáček), din Republica Cehă, a impresionat juriul cu precizia regiei și imaginile picturale, dar și cu măiestria cu care reușește să integreze un concept matematic universal în structura filmului.

Dintre cele șase scurtmetraje românești selectate în competiția națională, titlul de Cel mai bun film românesc și un premiu în valoare de 500 euro a fost acordat peliculei „Public Figure” (r. Mădălina Zaharia). Potrivit juriului, filmul a ieșit în evidență din selecția din acest an prin amestecul inteligent de medii artistice folosite pentru a spune o poveste. Ca film de dans, „Public Figure” folosește cu succes imaginea pentru a crea un eseu despre corp.

Potential Worlds, tema celei de-a șaptea ediții a BIDFF – Bucharest International Dance Film Festival, care a a avut loc între 1-5 septembrie în șapte locații din București, a reunit în programul festivalului lucrări cinematografice provocatoare și lucrări hibride futuristice care chestionează relația dintre manifestările artistice și procesul rapid de digitizare. Pe lângă cele 34 de scurtmetraje din competițiile prezentate la Cinema Elvire Popesco, Mercato Kultur și Fabrica Grivița, publicul festivalului s-a bucurat și de o experiență VR imersivă, susținută de Conceptual Lab și găzduită de /SAC @ Malmaison, în cadrul căreia au putut fi vizionate 9 lucrări cinematografice ale unor artiști internaționali inovatori.

„Cosmogony”, un inedit performance digital live, în care dansatorii virtuali ai companiei Cie Gilles Jobin, aflați în studioul din Geneva, au apărut prin video mapping pe fațada Teatrului Odeon din București, a fost una din atracțiile  BIDFF 2021, reușind să prezinte în premieră un astfel de show, de la o distanță de 2000 km, cu sprijinul 360 Revolution.

Gilles Jobin, dansator, coregraf și regizor, conducătorul companiei Cie Gilles Jobin, a prezentat participanților, în cadrul unui eveniment dedicat, diferite proiecte de dans digital pe care le-a creat în ultimii ani și modul în care proiecte de colaborare precum Virtual Crossings pot oferi noi posibilități pentru artele performative, în timp ce Weronika Lewandowska – poeta, regizoare, scriitoare și producător executiv al „VR Nightss”, un poem erotic virtual prezentat la BIDFF VR ‘21, a vorbit despre procesul de creare a experiențelor imersive.

Dance Filmmaking Lab, atelierul de film de dans susținut de Marlene Millar, membră a juriului BIDFF, precum și câștigătoare a Premiul pentru Cel Mai Bun Film Internațional la ediția trecută a festivalului, a oferit participanților posibilitatea de explora peisajul filmic ca spațiu creativ și performativ, la finalul celor trei zile de atelier rezultând 4 lucrări video realizate la fața locului de cei 17 participanți la atelier.

Dedicat producțiilor de dans realizate de coregrafi, regizori de film și artiști din întreaga lume, Bucharest International Dance Film Festival a fost fondat în 2015 de coregrafa și regizoarea Simona Deaconescu și de producătoarea de film Anamaria Antoci. Evenimentul, unic în peisajul festivalurilor de film din România, militează pentru colaborarea dintre oamenii dansului și oamenii filmului, coagularea unei comunități a creatorilor de film de dans, încurajând excelența, inovația și discursul artistic curajos.

BIDFF este organizat de Asociația Tangaj Collective.

Foto: Doria Drăgușin

08
/06
/22

Mai puțin de două săptămâni ne despart de primul gong al ediției din acest an a Festivalului Internațional de Teatru Turda. Programul FITT 2022 anunță spectacole și nume mari ale scenei românești. Maia Morgenstern și Marius Bodochi vor fi prezenți pe scena TNAMT în data de 20 iunie, ora 20, cu spectacolul “ELIXIR”.

08
/06
/22

BIDFF - Bucharest International Dance Film Festival, singura manifestare cinematografică din România dedicată filmelor de dans, anunță deschiderea sesiunii de înscrieri pentru secțiunile competiționale de scurtmetraje ale celei de-a opta ediții, care va avea loc între 8 -11 septembrie 2022, la București. Datele limită la care se pot trimite aplicațiile sunt: 24 iunie (normal) și 15 iulie (târziu).

08
/06
/22

Federatia Nationala a Asociatiilor de Parinti - Invatamant Preuniversitar, Centrul pentru Tineret al Municipiului Bucuresti și Amias Small School au organizat, duminică, 5 iunie 2022, de la ora 10,00, la Teatrul Metropolis, Gala Copiilor și Tinerilor Talentați!

08
/06
/22

În mai puțin de o săptămână începe cea de-a 15-a ediție a Festivalului de Teatru Independent UNDERCLOUD, acolo unde teatrul, dansul și efervescența evenimentelor conexe își dau întâlnire cu spectactorii dornici să se bucure de o nouă atmosferă și un nou concept „sub nori”.

07
/06
/22

Teatrul de Comedie își continuă misiunea de descoperire a celor mai bune texte de comedie românești inedite prin intermediul Concursului de Comedie Românească. Acest concurs de tradiție al Teatrului de Comedie, care în 2020 ajunsese la 14 ediții consecutive a întâmpinat, ca și sectorul cultural căruia îi aparține, piedicile epidemiei de Covid-14, fiind nevoit să amâne momentul jurizării. Prin urmare, după 2 ani, Concursul de Comedie Românească, ediția a XV-a, revine acum cu rezultatul jurizării textelor înscrise.

07
/06
/22

10 pentru FILM, programul care intermediază întâlnirea între actori români de teatru și lumea cinematografiei, a ajuns la cea de-a 11 ediție. O rampă de lansare pentru peste 100 de artiști talentați de pe scenele teatrelor din România, 10 pentru FILM își continuă misiunea și în 2022, la Festivalul Internațional de Film Transilvania (17 - 26 iunie 2022). Astfel, alți 10 actori aflați la debut sau care au interpretat până acum roluri secundare în cinema vor veni la TIFF, unde vor intra într-un program de prezentare și formare, care include workshop-uri, dar și întâlniri esențiale cu profesioniști din industrie.

07
/06
/22

După doi ani de pauză, Curtea Veche Publishing și-a dat întâlnire cu cititorii la Salonul Internațional de Carte Bookfest, ediția a XV-a, în perioada 1-5 iunie 2022. Publicul a părut foarte dornic să cunoască din nou autorii preferați, să afle despre noutăți și să își facă rezerva de carte pentru sezonul de vară. Așadar, nu au lipsit lansările, sesiuni de autografe și reducerile, care au fost anul acesta între 25-70% în standul editurii.

07
/06
/22

Zeci de mii de vizitatori au venit în standul editurii Corint la Salonul Internațional De Carte Bookfest, între 1 și 5 iunie 2022. Vânzările au atins cote record după doi ani în care publicul a fost privat de întâlnirile cu autorii și editorii.