„Lecția” și nostalgia după anii de școală
https://www.ziarulmetropolis.ro/lectia-si-nostalgia-dupa-anii-de-scoala/

Premiera producţiei „Lecţia”, în coregrafia lui Arcadie Rusu, va avea loc pe 26 şi 27 aprilie în Studioul de Dans Háromszék, în cadrul Zilelor Sfântu Gheorghe. Noul spectacol transpune amintirile anilor şcolari într-un nou limbaj de dans inedit.

Un articol de Liliana Matei|22 aprilie 2022

După spectacolul de succes “Are we human or are we dancers?“, realizat în coregrafia Ioanei Marchidan, trupa colaborează cu un alt creator tânăr din București. Arcadie Rusu, coregraf și artist independent, este fondatorul Centrului Independent Coregrafic Linotip și o prezență importantă pe scena independentă de dans contemporan din România.

„Spectacolul Lecția schițează momente din anii școlari: situațiile amuzante, cele stresante, amintirile frumoase şi cele care ne-au tulburat… profesorii care ne-au inspirat și cei care ne-au inhibat. Un amalgam de emoții și întâmplări. Vă invit să vă îmbrăcați uniforma și să participați la o meditație (însă nu pentru BAC) în care să vă lăsați purtați în Universul Școlii, retrăind atmosfera. Să vă amintiți scârțâitul cretei pe tablă și emoția de a fi ridicat în picioare să spuneți lecția, să-l salutați pe colegul timid din ultima bancă care vă dăruiește o floare, să vă pregătiți pentru ora de sport când spiritul de echipă este la cote maxime, iar apoi să vă luați halatul de chimie pentru un experiment”, afirmă echipa de creație: Arcadie Rusu coregraf, Alexandru Suciu compozitor și Yasmin Asan designer costume și afiș.

După premieră, Studio M pleacă la București,  unde va prezenta noua producție pe 30 aprilie și spectacolul “Are we human or are we dancers?“ pe 1 mai, la Centrul Linotip.

Premiera spectacolului „Lecția” va avea loc în cadrul Zilelor Sfântu Gheorghe, pe 26 și 27 aprilie în Studioul de Dans Háromszék, de la ora 19.00.

Biletele sunt disponibile pe www.biletmaster.ro și la Biroul de Organizare. Realizarea spectacolului și a reprezentațiilor din București este cofinanțat de Fondul Bethlen Gábor.

18
/04
/24

Astăzi, la Sibiu, a avut loc conferința de presă care prezintă programul spectacolelor celei de-a 31-a ediții a Festivalului Internațional de Teatru de la Sibiu. În cadrul conferinței, Constantin Chiriac, președintele FITS şi directorul TNRS, a anunțat publicarea programului spectacolelor ediției din acest an și punerea în vânzare a biletelor, începând de mâine, 19 aprilie.

18
/04
/24

Cea de-a XII-a ediție a Săptămânii Haferland, cel mai îndrăgit festival cultural și etnologic al sașilor din Transilvania și din diaspora, va avea loc în perioada 8-11 august 2024 sub înaltul patronaj al Alteței Sale Serenissime Prințul Philipp von und zu Liechtenstein și sub auspiciile Familiei Regale a României. Este pentru prima oară când Familia Regală a României acordă în mod oficial susținere organizării acestui eveniment cultural.

17
/04
/24

După succesul recitalurilor din Iaşi, Suceava, Botoşani şi Neamţ, elevii bucureșteni vor avea ocazia întâlnirii directe cu muzica clasică interpretată de violonistul de talie internaţională Răzvan Stoica. Împreună cu vioara Stradivarius ex-Ernst din 1729 și acompaniat de pianista Andreea Stoica, Răzvan va fi prezent la Colegiul Sfântul Sava pe 22 aprilie şi la la Colegiul Național Gheorghe Lazăr, pe 25 aprilie, în cadrul programului „Muzica Inspiră”, inițiat de Fundația Culturală Gaudium Animae.

17
/04
/24

„Experiențele depresiei” de Sidney J. Blatt este o incursiune în lumea uneia dintre cele mai răspândite boli ale epocii noastre și oferă diverse perspective asupra diferitelor chipuri ale depresiei.

12
/04
/24

Asociația Interact Projects (Proiecte Interactive), în calitate de beneficiar, anunță începerea implementării proiectului Venus iese din retrograd, proiect co-finanțat de Administrația Fondului Cultural Național (AFCN).

12
/04
/24

„Guvernul Copiilor 2”, filmul vizionar regizat de Ioana Mischie, vine în cinematografe din 26 aprilie și prezintă publicului o lume imaginată de copiii români, cu vârste cuprinse între 7 și 12 ani, din diverse categorii sociale, care au fost intervievați cu privire la societatea ideală pe care ar clădi-o dacă ar deveni lideri.