Les films de Cannes à Bucarest – 11.000 de spectatori la proiecţii
https://www.ziarulmetropolis.ro/les-films-de-cannes-a-bucarest-11-000-de-spectatori-la-proiectii/

Les Films de Cannes à Bucarest s-a încheiat joi, după şapte zile în care peste 11.000 de spectatori au descoperit filme la CinemaPRO, Studio şi Elvira Popescu, majoritatea proiecţiilor de seară fiind sold-out, iar cererea depăşind, în cazul unora dintre pelicule, capacitatea sălilor.

Un articol de Corina Vladov|1 noiembrie 2013

Les Films de Cannes à Bucarest s-a încheiat joi, după şapte zile în care peste 11.000 de spectatori au descoperit filme la CinemaPRO, Studio şi Elvira Popescu, majoritatea proiecţiilor de seară fiind sold-out, iar cererea depăşind, în cazul unora dintre pelicule, capacitatea sălilor.

Les Films de Cannes à Bucarest a devenit cel mai aşteptat eveniment cinematografic al toamnei, cea de-a patra ediţie aducând peste 11.000 de spectatori în cele trei săli ale festivalului.

Vedete au fost cele 18 lungmetraje aduse în premieră de la Cannes, inclusiv cele distinse cu Palme d’Or, marele premiu, premiul pentru regie, scenariu, interpretare şi premiul juriului.

Cele mai multe dintre proiecţiile de seară au fost sold-out, iar cererea a depăşit de multe ori capacitatea sălilor. Succes au avut şi cele zece filme din Retrospectiva Maurice Pialat, vizionate de câteva mii de spectatori.

Festivalul s-a deschis cu filmul recompensat pentru regie la Cannes, „Heli”, prezentat chiar de regizorul Amat Escalante, şi s-a încheiat cu tulburătorul, controversatul „Adèle: Capitolele 1 & 2″, în prezenţa câştigătorului Palme d’Or Abdellatif Kechiche.

les films de cannes

„Adèle: Capitolele 1 & 2“ a fost cel mai controversat film al actualei ediţii a evenimentului Les Films de Cannes a Bucarest

Cei doi regizori, aflaţi pentru prima dată în România, au fost încântaţi de primirea publicului – au stat de vorbă cu spectatorii până noaptea târziu, au acordat autografe, s-au întâlnit cu jurnaliştii şi au susţinut masterclass-uri la care au participat câteva sute de studenţi ai şcolilor de film şi cinefili.

Citiţi şi: CRONICĂ DE FILM Adele: Capitolele 1 şi 2. Educaţie sentimental-erotică – See more at:

Spectatorii au avut ocazia să-i întâlnească la Bucureşti şi pe celebra actriţă franceză Sandrine Bonnaire, care şi-a prezentat cel mai recent film, „J’enrage de son absence”, Thierry Frémaux, delegatul general al Festivalului de la Cannes, care a revenit la Bucureşti după ce a prezentat prima ediţie, producătoarea Sylvie Pialat, criticul de film Nick James, redactor-şef al Sight & Sound, şi actorul Christophe Paou, protagonistul din „L’Inconnu du lac”, care a discutat cu publicul despre temele delicate din filmul distins cu premiul pentru regie Un Certain Regard.

Citiţi şi: Only God Forgives şi Heli: violenţă gratuită vs. violenţă necesară

Peste 60 de filme au rulat între 25 şi 31 octombrie la CinemaPRO, Cinema Studio şi Cinema Elvira Popescu.

Les Films de Cannes à Bucarest a fost iniţiat în 2010 de Cristian Mungiu, cu sprijinul delegatului general al Festivalului de la Cannes, Thierry Frémaux. Ediţia a patra a fost organizată de Asociaţia Cinemascop şi Voodoo Films, în parteneriat cu Institutul Francez din Bucureşti şi cu sprijinul Centrului Naţional al Cinematografiei şi al Ministerului Culturii. Festivalul a beneficiat de sprijinul distribuitorilor Independenţa Film şi Asociaţia Macondo.

Foto Les films de Cannes a Bucarest – Doria Drăguşin

14
/12
/22

O carte fundamentală de teorie a filmului, "Ce este cinematograful?", de André Bazin, a apărut în sfârşit integral în limba română, într-un parteneriat între editurile Polirom şi UNATC Press şi sub coordonarea criticului şi profesorului Andrei Gorzo. O lectură obligatorie.

29
/11
/22

Cinematografia română se pregăteşte să celebreze în 2023 o sută de ani de la naşterea lui Ion Popescu Gopo, printr-o serie de retrospective cu filmele celebrului cineast, prin expoziţii cu desenele şi afişele operelor sale şi prin lansări de carte.

28
/11
/22

CRONICĂ DE FILM Sunt mari cineaşti la ale căror filme te uiţi pentru a vedea cu ce vin nou şi cum se reinventează (sau dacă reuşesc asta). Şi sunt mari cineaşti care nu mai au nimic de demonstrat şi pe ale căror noi filme le cauţi pentru a regăsi un stil şi un univers artistic care îţi sunt familiare şi în care ştii că te vei simţi confortabil.

15
/11
/22

Ambasada Republicii Cuba în România și Institutul Cervantes din București organizează „Zilele culturii cubaneze la București”, în perioada 21-25 noiembrie.

09
/11
/22

CRONICĂ DE FILM Cineastul suedez Ruben Östlund a râs dintotdeauna de ridicolul şi prostia oamenilor, pornind de la compatrioţii săi şi mai ales de la cei din clasele de sus. În “Triangle of Sadness” (2022), filmul care i-a adus în acest an un al doilea Palme d`Or la Cannes, satira e împinsă la extrem.