Les films de Cannes à Bucarest – 11.000 de spectatori la proiecţii
https://www.ziarulmetropolis.ro/les-films-de-cannes-a-bucarest-11-000-de-spectatori-la-proiectii/

Les Films de Cannes à Bucarest s-a încheiat joi, după şapte zile în care peste 11.000 de spectatori au descoperit filme la CinemaPRO, Studio şi Elvira Popescu, majoritatea proiecţiilor de seară fiind sold-out, iar cererea depăşind, în cazul unora dintre pelicule, capacitatea sălilor.

Un articol de Corina Vladov|1 noiembrie 2013

Les Films de Cannes à Bucarest s-a încheiat joi, după şapte zile în care peste 11.000 de spectatori au descoperit filme la CinemaPRO, Studio şi Elvira Popescu, majoritatea proiecţiilor de seară fiind sold-out, iar cererea depăşind, în cazul unora dintre pelicule, capacitatea sălilor.

Les Films de Cannes à Bucarest a devenit cel mai aşteptat eveniment cinematografic al toamnei, cea de-a patra ediţie aducând peste 11.000 de spectatori în cele trei săli ale festivalului.

Vedete au fost cele 18 lungmetraje aduse în premieră de la Cannes, inclusiv cele distinse cu Palme d’Or, marele premiu, premiul pentru regie, scenariu, interpretare şi premiul juriului.

Cele mai multe dintre proiecţiile de seară au fost sold-out, iar cererea a depăşit de multe ori capacitatea sălilor. Succes au avut şi cele zece filme din Retrospectiva Maurice Pialat, vizionate de câteva mii de spectatori.

Festivalul s-a deschis cu filmul recompensat pentru regie la Cannes, „Heli”, prezentat chiar de regizorul Amat Escalante, şi s-a încheiat cu tulburătorul, controversatul „Adèle: Capitolele 1 & 2″, în prezenţa câştigătorului Palme d’Or Abdellatif Kechiche.

les films de cannes

„Adèle: Capitolele 1 & 2“ a fost cel mai controversat film al actualei ediţii a evenimentului Les Films de Cannes a Bucarest

Cei doi regizori, aflaţi pentru prima dată în România, au fost încântaţi de primirea publicului – au stat de vorbă cu spectatorii până noaptea târziu, au acordat autografe, s-au întâlnit cu jurnaliştii şi au susţinut masterclass-uri la care au participat câteva sute de studenţi ai şcolilor de film şi cinefili.

Citiţi şi: CRONICĂ DE FILM Adele: Capitolele 1 şi 2. Educaţie sentimental-erotică – See more at:

Spectatorii au avut ocazia să-i întâlnească la Bucureşti şi pe celebra actriţă franceză Sandrine Bonnaire, care şi-a prezentat cel mai recent film, „J’enrage de son absence”, Thierry Frémaux, delegatul general al Festivalului de la Cannes, care a revenit la Bucureşti după ce a prezentat prima ediţie, producătoarea Sylvie Pialat, criticul de film Nick James, redactor-şef al Sight & Sound, şi actorul Christophe Paou, protagonistul din „L’Inconnu du lac”, care a discutat cu publicul despre temele delicate din filmul distins cu premiul pentru regie Un Certain Regard.

Citiţi şi: Only God Forgives şi Heli: violenţă gratuită vs. violenţă necesară

Peste 60 de filme au rulat între 25 şi 31 octombrie la CinemaPRO, Cinema Studio şi Cinema Elvira Popescu.

Les Films de Cannes à Bucarest a fost iniţiat în 2010 de Cristian Mungiu, cu sprijinul delegatului general al Festivalului de la Cannes, Thierry Frémaux. Ediţia a patra a fost organizată de Asociaţia Cinemascop şi Voodoo Films, în parteneriat cu Institutul Francez din Bucureşti şi cu sprijinul Centrului Naţional al Cinematografiei şi al Ministerului Culturii. Festivalul a beneficiat de sprijinul distribuitorilor Independenţa Film şi Asociaţia Macondo.

Foto Les films de Cannes a Bucarest – Doria Drăguşin

15
/03
/19

Privind în ochi trecutul apropiat... La 30 de ani de la căderea regimurilor comuniste, discursul antisemit pare să revină în forţă în ţările Europei Centrale şi de Est. Pentru a readuce în memorie câteva dintre lecţiile uneori uitate ale trecutului, între 16 şi 19 martie, Festivalul Internaţional de Documentar și Drepturile Omului „One World Romania” şi Forumul Cultural Austriac Bucureşti propun o „Retrospectivă extraordinară Ruth Beckermann”.

15
/03
/19

Asociația Cinemascop cu sprijinul HBO Europe organizează cu ocazia ediției a treia a American Independent Film Festival, care va avea loc în București, în perioada 12-18 aprilie 2019, concursul de scenarii intitulat: WRITE A SCREENPLAY FOR.

15
/03
/19

Rulează în cinematografe (distribuit de Bad Unicorn) filmul „Păsări călătoare”, regizat de Ciro Guerra și Cristina Gallego. E o peliculă columbiană care arată douăzeci de ani din istoria tribului Wayuu din deșertul Guajira. Și ce treabă avem noi cu Wayuu și Guajira? Avem.

14
/03
/19

Vă scriu după ce am văzut a doua oară, tot la cinema, acolo unde ar trebui vizionate toate filmele dvs., „Sub umbra părului sălbatic”. Prima dată am văzut acest film minunat în octombrie, la Les Films de Cannes à Bucharest, din primul rând, cu o sală Cinema PRO plină.

13
/03
/19

Se poate vedea în cinematografe filmul „Să nu ucizi” (scris și regizat de Cătălin Rotaru și Gabi Virigina Șarga, aflați la debut în lungmetraj). Filmul e inspirat din fapte reale – scandalul biocidelor diluate din spitalele românești.

13
/03
/19

Documentarul McQueen, un portret fascinant al vizionarului designer britanic, și cineconcertul The Inferno Unseen, care îmbină spectaculos muzica electronică cu imagini până acum nevăzute din arhiva celebrului film neterminat al lui Henri-Georges Clouzot, Inferno (1964), sunt primele titluri anunţate în selecţia Bucharest Fashion Film Festival, ce va avea loc între 11 și 14 aprilie, la Cinema Elvire Popesco, Teatrul Odeon, Promenada și Fix | Botanical Bar.

12
/03
/19

PREVIEW Cea de-a 12-a ediție a festivalului de film documentar dedicat drepturilor omului One World Romania începe vineri la București. Așa că v-am propus un scurt ghid cu cele mai promițătoare proiecții, care să vă ajute la orientarea printr-un program extrem bogat, cu zeci de filme proiectate pe parcursul a zece zile.

10
/03
/19

Actriţa şi cântăreaţa Julie Andrews va fi recompensată cu Leul de Aur onorific, pentru întreaga activitate, la Festivalul de Film de la Veneţia de anul acesta. Cunoscută pentru rolurile din „Mary Poppins” şi „The Sound of Music”, Andrews a jucat în peste 40 de filme, inclusiv „Victor Victoria” (1982), regizat de fostul ei soţ, Blake Edwards.

10
/03
/19

CRONICĂ DE FILM Ca în cazul oricărui gen, există melodrame bune şi melodrame proaste. În ciuda numeroaselor sale nominalizări şi premii, inclusiv la Cannes şi Oscar, „Capernaum” (2018), al treilea film al regizoarei libaneze Nadine Labaki, este din a doua categorie.

Page 30 of 259« First...1020...2829303132...405060...Last »