„Libertatea bărbaților de a inoportuna”. Scandalul Weinstein naște… monștri sacri
https://www.ziarulmetropolis.ro/libertatea-barbatilor-de-a-inoportuna-scandalul-weinstein-naste-monstri-sacri/

Un editorial publicat de o serie de vedete şi intelectuale franceze, printre care celebra actriţă Catherine Deneuve, în ziarul Le Monde apără „libertatea de a inoportuna” a bărbaţilor şi se pronunţă împotriva campaniei de denunţuri care a apărut după izbucnirea scandalului Weinstein.

Un articol de Petre Ivan|10 ianuarie 2018

„Violul este o crimă. Dar curtea insistentă sau stângace nu este un delict, nici galanteria o agresiune machistă”, scriu cele o sută de actrițe, scriitoare, cercetătoare sau ziariste, care resping „puritanismul” apărut după primele acuzatii de hartuire sexuala care l-au vizat pe puternicul producător american.

„Campanie de delațiuni”, „justiție expeditivă”: bărbații au fost „sancționați în exercițiul meseriei lor, constrânși să demisioneze, când nu au făcut decât să atingă un genunchi, sa încerce să fure un sărut, să vorbească de lucruri intime în cadrul unui dineu de afaceri sau pentru că au trimis mesaje cu conotații sexuale unei femei” față de care atracția nu era reciproca”, scriu acestea, evocand un „val purificator”.

Pentru acestea, „această febră de a trimite „porcii” la abator, departe de a ajuta femeile să devina independente”, servește in realitate „intereselor dușmanilor libertății sexuale, extremiștilor religiosi, celor mai aprigi reacționari si celor care cred (…) că femeile sunt ființe aparte, copii cu chipuri de adulți, care au nevoie să fie protejate”.

„În calitate de femei, nu ne recunoaștem în acest feminism care, dincolo de denunțarea abuzurilor de putere, ia chipul unei uri față de bărbați si de sexualitate”, mai spun semnatarele textului, care afirmă că apără „libertatea de a inoportuna, indispensabilă libertății sexuale”.

Foto: Catherine Deneuve în “Belle de Jour” – facebook

 

22
/11
/21

„Titane”, cel mai șocant film al anului, ajunge în cinematografele din România din 3 decembrie, distribuit de Independența Film. Catalogat drept thriller psycho-sexy, „Titane” a stârnit valuri de șoc la Cannes, mai mulți spectatori pierzându-și cunoștința în timpul proiecției.

22
/11
/21

Primele trei filme din seria „Matrix” vor fi difuzate de Warner TV în luna decembrie, în așteptarea celui de-al patrulea lungmetraj, „Renașterea/ Resurrections”, care va fi lansat în preajma Crăciunului.

22
/11
/21

Viaţa grea din Gaza, violenţele asupra palestinienilor din teritoriile ocupate, agresiunile asupra femeilor în lumea arabă sau problema refugiaţilor se numără printre subiectele tratate de o serie de documentare care completează programul ediţiei din acest a Festivalului Filmului Palestinian.

17
/11
/21

Regizat de britanicul Edgar Wright, „Last Night in Soho” (2021) stă pe o idee grozavă. Ia un reflex des întâlnit al multora dintre noi, idealizarea unei anumite perioade, şi îl aruncă în aer cu stil.

10
/11
/21

CRONICĂ DE FILM Mi-e neaşteptat de greu să scriu despre „La civil” (2021), deşi e un film pe care am fost nerăbădător să îl văd. „Waiting for August” (2014), documentarul cu care a debutat Teodora Mihai, regizoare din Belgia, dar de origine română, m-a impresionat când l-am văzut şi încă îi port o amintire puternică.

04
/11
/21

Ce-mi place foarte mult la cinema-ul furios al lui Nadav Lapid este că nu ştii niciodată unde te va duce şi în ce fel te va învălui. Singurul lucru pe care poţi să îl anticipezi este că vei fi surprins. Nu-ţi rămâne decât să te laşi purtat de ideile sale neconvenţionale şi incomode.

01
/11
/21

CRONICĂ DE FILM În „A Hero” (2021), noul său lungmetraj, câştigător ex-aequo al Grand Prix la Cannes, regizorul iranian Asghar Farhadi îşi recâştigă inspiraţia creatoare care l-a consacrat printre marii autori de cinema contemporani.

31
/10
/21

Nu se poate spune că regizorul Gaspar Noé a avut vreodată o viziune luminoasă asupra vieţii. Dimpotrivă – cinema-ul său s-a inspirat întotdeauna din cele mai tulburătoare pulsiuni umane, pe care le-a transformat într-un combustibil extrem de inflamabil. Însă „Vortex”, prezentat anul acesta la Cannes în afara competiţiei, este probabil cel mai întunecat film al său, oricât de ciudat ar suna asta.