Like Father, Like Son. Ce faci când afli că băiatul tău nu este, de fapt, fiul tău?
https://www.ziarulmetropolis.ro/like-father-like-son-ce-faci-cand-afli-ca-baiatul-tau-nu-este-de-fapt-fiul-tau/

Like Father, Like Son / Aşa tată, aşa fiu, în regia şi după un scenariu de Hirokazu Kore-eda, intră în cinematografe vinerea aceasta. Filmul reprezintă drama unei familii care află, după şase ani, că maternitatea le-a pus în braţe un alt copil.

Un articol de Petre Ivan|20 februarie 2014

Like Father, Like Son / Aşa tată, aşa fiu, în regia şi după un scenariu de Hirokazu Kore-eda, intră în cinematografe vinerea aceasta. Filmul reprezintă drama unei familii care află, după şase ani, că maternitatea le-a pus în braţe un alt copil.

Anul trecut, lungmetrajul a primit Premiul Juriului pentru regie la Festivalul Internaţional de Film de la Cannes şi a fost nominalizat pentru trofeul Palme d’Or.

De această dată, regizorul japonez Hirokazu Kore-eda, consacrat cu filme precum Nobody Knows (nominalizare Palme d’Or 2004 şi “Cel mai bun actor” – Yuya Yagira), Still Walking, After Life sau I Wish, se întoarce pe ecrane cu povestea a încă două familii împinse în pragul crizei.

Povestea inversării copiilor în maternitate este adevărată

Regizorul şi scenaristul Hirokazu Kore-eda povesteşte că, deşi filmul a pornit de la dubiile sale reale în legătură cu “a fi cu adevărat tată”, în încercarea de a-l face mai interesant a adăugat şi planul celălalt, al regăsirii celuilalt copil, fiul natural crescut de o altă familie.

“Chiar am cercetat câteva incidente care au apărut în Japonia în era exploziei natalităţii, anii 1960. Povestea din film e adevărată”, spune Koreeda.

“Făcând acest film, eu însumi am retrăit stările prin care trece protagonistul: grijile, regretele şi luarea unor decizii extrem de grele.

Consider filmul o ocazie bună pentru ca atât eu, cât şi publicul meu să se gândească bine la ce soluţii au, în realitate, aceste familii cărora li se întâmplă aşa ceva, inversarea copiilor în maternitate.

Vor alege să-şi schimbe între ei copiii, după ce i-au crescut atâţia ani, pentru a păstra linia de sânge? Vor rămâne aşa, ştiind că adevăratul lor copil trăieşte departe de părinţii naturali?”

Like Father

În rolurile principale (cei patru părinţi) joacă actorii japonezi Masaharu Fukuyama, Machiko Ono, Yôko Maki, Rirî Furankî (Lily Franky).

Masaharu Fukuyama este o celebritate în Japonia: cântăreţ, compozitor, actor, fotograf şi om de radio.  Din 2011 deţine recordul de “cel mai bine vândut interpret solo din Japonia”.

Like Father

Concertele lui Fukuyama, actorul din Like Father, Like Son, sunt de fiecare dată sold-out

Regizorul şi scenaristul Hirokazu Kore-eda spune că iniţial a dorit neapărat să facă un film cu Masaharu Fukuyama.

“Am încercat să mi-l imaginez în multe roluri din mai multe scenarii, însă dorinţa sinceră a fost să-l văd jucând rolul unui tată”.

Like Father, Like Son / Aşa tată, aşa fiu (Soshite chichi ni naru, în original) este distribuit în România de Independenţa Film.

Foto cu Like Father, Like Son şi Masaharu Fukuyama – Independenţa Film şi Cinemagia

04
/10
/23

Bizară şi explozivă apariţie e acest “Nu aştepta prea mult de la sfârşitul lumii” (2023), cel mai nou film al lui Radu Jude. El adună într-o structură inedită, inconfortabilă şi surprinzătoare la fiecare pas, cam toate preocupările formale de până acum ale regizorului, care le pune de această dată în slujba unei critici virulente a capitalismului deopotrivă românesc şi european.

04
/10
/23

Descris de Variety ca fiind un film „bogat în detalii și foarte specific în descrierea familiei de clasă mijlocie pe care o observă” și care „oferă libertatea publicului de a-și alege punctele de vedere cu care se identifică cel mai mult în imaginea de ansamblu.”, TÓTEM a cucerit simpatia spectatorilor prezenți la cele două proiecții din programul competițional al celei de-a 19-a ediții Bucharest International Film Festival (BIFF), unde a obținut Premiul Juriului. Filmul se va lansa în cinema din 13 octombrie, distribuit de August Film.

29
/09
/23

Acum un secol, preoţi scandalizaţi de un film - "Păcat" (1924) de Jean Mihail - cereau interzicerea acestuia. O sută de ani mai târziu, un nou apel al unor clerici ortodocşi pentru oprirea de la difuzare a unui film, documentarul "Arsenie. Viaţa de apoi" (2023) de Alexandru Solomon. Amuzantă şi revelatoare paralelă.