Lista lui Scorsese. 85 de filme pe care ar trebui să le vadă orice cinefil
https://www.ziarulmetropolis.ro/lista-lui-scorsese-85-de-filme-pe-care-ar-trebui-sa-le-vada-orice-cinefil/

„Nu există lucru simplu. Simplu înseamnă dificil” – Martin Scorsese. Unul dintre cei mai influenţi cineaşti americani contemporani împlineşte, astăzi, 73 de ani.

Un articol de Petre Ivan|17 Noiembrie 2015

Într-o carieră de peste şase decenii în industria filmului, Martin Scorsese a dăruit lumii o serie de creaţii devenite repere cinematografice, precum: “Taxi Driver” (1976), “Raging Bull” (1980) şi “Goodfellas” (1990), dar şi filme ca “Gangs of New York” (2002), ” The Aviator” (2004), “Hugo” (2011). Scorsese a primit de-a lungul timpului 12 nominalizări la Oscar, trofeu pe care l-a obţinut în cele din urmă în 2007, cu filmul “Cârtiţa/ The Departed”.

Anul acesta, cineastul american a fost recompensat cu premiul Lumière, pentru “ansamblul operei sale, pentru cinematografia sa generoasă, pentru lupta sa neîncetată pentru salvarea cinematografiei din trecut, pentru ficţiunile sale, pentru documentarele sale, pentru iubirea lui pentru muzică, pentru bunăvoinţa arătată tinerilor cineaşti din lumea întreagă, dar şi pentru râsul lui molipsitor”.

Scorsese mărturisea, într-un interviu, că a fost influenţat de 85 de filme în cariera sa, pelicule pe care el le consideră o lecție în cinematografie pentru orice iubitor de film.

Lista lui Scorsese:

Ace in the Hole (Billy Wilder, 1951)

All That Heaven Allows (Douglas Sirk, 1955)

America, America (Elia Kazan, 1963)

An American in Paris (Vincente Minnelli, 1951)

Apocalypse Now (Francis Ford Coppola, 1979)

Arsenic and Old Lace (Frank Capra, 1944)

The Bad and the Beautiful (Vincente Minnelli, 1952)

The Band Wagon (Vincente Minnelli, 1953)

Born on the Fourth of July (Oliver Stone, 1989)

Cape Fear (J. Lee Thompson, 1962)

Cat People (Jacques Tourneur, 1942)

Caught (Max Ophüls, 1949)

Citizen Kane (Orson Welles, 1941)

The Conversation (Francis Ford Coppola, 1974)

Dial M for Murder (Alfred Hitchcock, 1954)

Do The Right Thing (Spike Lee, 1989)

Duel in the Sun (King Vidor, 1946)

Europa ’51 (Roberto Rossellini, 1952)

Faces (John Cassavetes, 1968)

The Four Horseman of the Apocalypse (Rex Ingram, 1921)

The Fall of the Roman Empire (Anthony Mann, 1964)

The Flowers of St. Francis (Roberto Rossellini, 1950)

Force of Evil (Abraham Polonsky, 1948)

Forty Guns (Samuel Fuller, 1957)

Germany Year Zero (Roberto Rossellini, 1948)

Gilda (Charles Vidor, 1946)

The Godfather (Francis Ford Coppola, 1972)

Gun Crazy (Joseph H. Lewis, 1950)

HealtH (Robert Altman, 1980)

Heaven’s Gate (Michael Cimino, 1980)

House of Wax (André De Toth, 1953)

How Green Was My Valley (John Ford, 1941)

The Hustler (Robert Rossen, 1961)

I Walk Alone (Byron Haskin, 1948)

The Infernal Cakewalk (Georges Méliès, 1903)

It Happened One Night (Frank Capra, 1934)

Jason and the Argonauts (Don Chaffey, 1960)

Julius Caesar (Joseph L. Mankiewicz, 1953)

Kansas City (Robert Altman, 1996)

Kiss Me Deadly (Robert Aldrich, 1955)

Klute (Alan J. Pakula, 1971)

La Terra Trema (Luchino Visconti, 1948)

The Lady from Shanghai (Orson Welles, 1947)

The Leopard (Luchino Visconti, 1963)

Macbeth (Orson Welles, 1948)

The Magic Box (John Boulting, 1951)

M*A*S*H (Robert Altman, 1970)

A Matter of Life and Death (aka Stairway to Heaven) (Michael Powell,  Emeric Pressburger, 1946)

McCabe & Mrs. Miller (Robert Altman, 1971)

The Messiah (Roberto Rossellini, 1975)

Midnight Cowboy (John Schlesinger, 1969)

Mishima (Paul Schrader, 1985)

Mr. Deeds Goes to Town (Frank Capra, 1936)

Mr. Smith Goes to Washington (Frank Capra, 1939)

Nashville (Robert Altman, 1975)

Night and the City (Jules Dassin, 1950)

One, Two, Three (Billy Wilder, 1961)

Othello (Orson Welles, 1952)

Paisan (Roberto Rossellini, 1946)

Peeping Tom (Michael Powell, 1960)

Pickup on South Street (Samuel Fuller, 1953)

The Player (Robert Altman, 1992)

The Power and the Glory (William K. Howard, 1933)

Raw Deal (Anthony Mann, 1948)

The Red Shoes (Michael Powell ,  Emeric Pressburger, 1948)

The Rise of Louis XIV (Roberto Rossellini, 1966)

The Roaring Twenties (Raoul Walsh, 1939)

Rocco and his Brothers (Roberto Rossellini, 1960)

Rome, Open City (Roberto Rossellini, 1945)

Secrets of the Soul (Vincenzo Denizot,1912)

Senso (Luchino Visconti, 1954)

Shadows (John Cassavetes, 1959)

Shock Corridor (Samuel Fuller, 1963)

Some Came Running (Vincente Minnelli, 1958)

Stagecoach (John Ford, 1939)

Stromboli (Roberto Rossellini, 1950)

Sullivan’s Travels (Preston Sturges, 1941)

Sweet Smell of Success (Alexander Mackendrick, 1957)

T-Men (Anthony Mann, 1947)

Tales of Hoffman (Michael Powell,  Emeric Pressburger, 1951)

The Third Man (Carol Reed, 1949)

Touch of Evil (Orson Welles, 1958)


The Trial (Orson Welles, 1962)

Two Weeks in Another Town (Vincente Minnelli, 1962)

Voyage to Italy (aka Journey to Italy) (Roberto Rossellini, 1954)

Foto: Martin Scorsese – facebook

12
/12
/18

20 scurtmetraje din toată lumea și 10 scurtmetraje românești concurează anul acesta pentru trofeele NexT. Selecția filmelor pentru Competiția Internațională și Competiția Națională a fost realizată și în acest an de către Oana Ghera și Massimiliano Nardulli. Selecționerii au ales voci noi care onorează încă o dată misiunea festivalului la această ultimă ediție, aceea de a descoperi și aduce în prim-plan atât filmele scurte cu adevărat inovatoare, cât și pe cei care le creează.

12
/12
/18

TOP Documentarele își fac cu greu loc în cinematografe. Așa că pentru a viziona cele mai noi filme de nonficțiune nu ne rămân decât festivalurile și diferitele platforme. Am ales 10 documentare care m-au impresionat cel mai mult dintre cele văzute în 2018. Sunt filme extrem de stimulante și de îndrăznețe.

11
/12
/18

Ziua Internaţională a Tangoului, sărbătorită în 11 decembrie începând din anul 1977, a fost proclamată în onoarea a două figuri legendare ale muzicii argentiniene: Carlos Gardel, Regele Tangoului şi Julio De Caro, ambii născuţi într-o zi de 11 decembrie/ În 1935 Carlos Gardel compunea „Por una cabeza”, unul dintre cele mai cunoscute tangouri din istoria muzicii. 

10
/12
/18

A 22-a ediție a Festivalului Internațional de Film Studențesc CineMAiubit și-a desemnat câștigătorii sâmbătă, 8 decembrie 2018, într-o atmosferă emoționantă și plină de exuberanță. Premiul pentru cel mai bun film a revenit peliculei belgiene PABLO, în regia lui Sergio Guataquira Sarmiento.

10
/12
/18

METROPOLIS VIRAL. Filmul "Avengers: Endgame" bate recorduri chiar înainte de apariția sa în cinematografe. Lansat pe 7 decembrie, trailerul de aproape două minute și jumătate a înregistrat 289 milioane de vizualizări pe YouTube, Facebook și Twitter,  devenind cel mai vizionat trailer în primele 24 de ore de la lansare.

10
/12
/18

Bucharest Art Film Festival (BAFF) va proiecta în perioada 10-12 decembrie filme de(spre) artă la Galeria Halucinarium, din Calea Giulești 14. Art Film Festival încearcă la această a III-a ediție să creeze experiența ideală destinată publicului de cinema și zone conexe, aducându-l într-o galerie de artă timp de 3 seri. Programul fiecărei zile începe la ora 19:00, intrarea la proiecții fiind liberă în limita locurilor disponibile.

09
/12
/18

TOP Am ales cele mai relevante filme românești ale anului, din cele 25 de titluri de ficțiune care au ajuns în 2018 în cinematografe. Nu a fost un an rău: cinema-ul românesc a continuat să impresioneze în festivaluri, iar unul dintre filme, „Moromeții 2”, a stabilit chiar un record de spectatori.

07
/12
/18

CRONICĂ DE FILM Cu fizicul său firav, care sugerează o supunere cvasi-reflexă față de ceilalți, și cu chipul său caraghios, aproape imperturbabil dacă nu ar fi străpuns uneori de câte un zâmbet forțat, Marcello setează din start atmosfera de comedie neagră ce domină noul film al italianului Matteo Garrone, „Dogman” (2018).

07
/12
/18

Filmul Belgian GIRL, nominalizat la Globurile de Aur pentru Cel mai bun film străin, va deschide Oscar Weekend (18 - 20 ianuarie 2019, Cinema Elvire Popesco). "Oscar Weekend" are loc înaintea anunțării nominalizărilor la cea de-a 91-a ediție a premiilor Oscar (22 ianuarie), trofeele Oscar 2019 urmând să fie acordate în cadrul Galei din 24 februarie 2019. 

07
/12
/18

Cea de-a 12-a ediție a Festivalului Internațional de Film NexT pune reflectoarele pe Portugalia, cu două programe a câte cinci scurtmetraje reunite sub titlul Focus Portugalia. Primul program, The Heart and the Body, va fi proiectat sâmbătă, 15 decembrie, iar cel de-al doilea, On Politics, va putea fi văzut duminică, 16 decembrie, ambele la ora 16.30, la Cinema Muzeul Țăranului.

07
/12
/18

Filmul „Vice” al lui Adam McKay, o dramă despre fostul vicepreşedinte Dick Cheney, cu Christian Bale, Sam Rockwell, Steve Carell şi Amy Adams în distribuţie, a primit cele mai multe nominalizări la cea de-a 76-a ediţie a galei Globurilor de Aur. La categoria miniserial sau film de televiziune cele mai multe nominalizări, în număr de 4, le-a primit „The Assassination of Gianni Versace”.

06
/12
/18

În timpul Războiului Rece, undeva între Polonia stalinistă, ruinată de cel de-al doilea război mondial, și Parisul boem al anilor ’50, un muzician înnebunit după libertate și o tânără cântăreață pătimașă trăiesc o iubire imposibilă, într-o perioadă istorică imposibilă. Îi desparte totul: trecutul lor, temperamentul, caracterul, ideile lor politice, imperfecțiunile fiecăruia și inevitabilele lovituri ale sorții. Cu toate acestea, sunt în mod fatal condamnați să fie împreună.

05
/12
/18

"Amintirile nu aparţin numai trecutului. Ele ne determină viitorul." - Jeff Bridges. Câștigător al unui Oscar în 2010, pentru prestația din “Crazy Heart”, actorul american Jeff Bridges a împlinit, ieri, 69 de ani. 

05
/12
/18

În premieră la Digi Life (6 decembrie, ora 21:00), „Martorul 248”, un documentar despre dreptul la educație - În România, abandonul școlar este îngrijorător, iar în lipsa experiențelor de învățare adecvate, copiii din zonele sărace  rămân captivi în mediul familial marcat de privațiuni, ostil dezvoltării lor. Copiii din zonele cele mai sărace încep școala fără noțiuni de bază, cum ar fi abilitatea de a identifica cifrele sau culorile.

05
/12
/18

Tânărul critic de film Victor Morozov, care studiază în Franţa, scrie despre cinema-ul unuia din cei mai interesanţi regizori francezi ai momentului, Mikhaël Hers, prea puţin cunoscut în România.

Page 1 of 22412345...102030...Last »