Lista lui Scorsese. 85 de filme pe care ar trebui să le vadă orice cinefil
https://www.ziarulmetropolis.ro/lista-lui-scorsese-85-de-filme-pe-care-ar-trebui-sa-le-vada-orice-cinefil/

„Nu există lucru simplu. Simplu înseamnă dificil” – Martin Scorsese. Unul dintre cei mai influenţi cineaşti americani contemporani împlineşte, astăzi, 73 de ani.

Un articol de Petre Ivan|17 Noiembrie 2015

Într-o carieră de peste şase decenii în industria filmului, Martin Scorsese a dăruit lumii o serie de creaţii devenite repere cinematografice, precum: “Taxi Driver” (1976), “Raging Bull” (1980) şi “Goodfellas” (1990), dar şi filme ca “Gangs of New York” (2002), ” The Aviator” (2004), “Hugo” (2011). Scorsese a primit de-a lungul timpului 12 nominalizări la Oscar, trofeu pe care l-a obţinut în cele din urmă în 2007, cu filmul “Cârtiţa/ The Departed”.

Anul acesta, cineastul american a fost recompensat cu premiul Lumière, pentru “ansamblul operei sale, pentru cinematografia sa generoasă, pentru lupta sa neîncetată pentru salvarea cinematografiei din trecut, pentru ficţiunile sale, pentru documentarele sale, pentru iubirea lui pentru muzică, pentru bunăvoinţa arătată tinerilor cineaşti din lumea întreagă, dar şi pentru râsul lui molipsitor”.

Scorsese mărturisea, într-un interviu, că a fost influenţat de 85 de filme în cariera sa, pelicule pe care el le consideră o lecție în cinematografie pentru orice iubitor de film.

Lista lui Scorsese:

Ace in the Hole (Billy Wilder, 1951)

All That Heaven Allows (Douglas Sirk, 1955)

America, America (Elia Kazan, 1963)

An American in Paris (Vincente Minnelli, 1951)

Apocalypse Now (Francis Ford Coppola, 1979)

Arsenic and Old Lace (Frank Capra, 1944)

The Bad and the Beautiful (Vincente Minnelli, 1952)

The Band Wagon (Vincente Minnelli, 1953)

Born on the Fourth of July (Oliver Stone, 1989)

Cape Fear (J. Lee Thompson, 1962)

Cat People (Jacques Tourneur, 1942)

Caught (Max Ophüls, 1949)

Citizen Kane (Orson Welles, 1941)

The Conversation (Francis Ford Coppola, 1974)

Dial M for Murder (Alfred Hitchcock, 1954)

Do The Right Thing (Spike Lee, 1989)

Duel in the Sun (King Vidor, 1946)

Europa ’51 (Roberto Rossellini, 1952)

Faces (John Cassavetes, 1968)

The Four Horseman of the Apocalypse (Rex Ingram, 1921)

The Fall of the Roman Empire (Anthony Mann, 1964)

The Flowers of St. Francis (Roberto Rossellini, 1950)

Force of Evil (Abraham Polonsky, 1948)

Forty Guns (Samuel Fuller, 1957)

Germany Year Zero (Roberto Rossellini, 1948)

Gilda (Charles Vidor, 1946)

The Godfather (Francis Ford Coppola, 1972)

Gun Crazy (Joseph H. Lewis, 1950)

HealtH (Robert Altman, 1980)

Heaven’s Gate (Michael Cimino, 1980)

House of Wax (André De Toth, 1953)

How Green Was My Valley (John Ford, 1941)

The Hustler (Robert Rossen, 1961)

I Walk Alone (Byron Haskin, 1948)

The Infernal Cakewalk (Georges Méliès, 1903)

It Happened One Night (Frank Capra, 1934)

Jason and the Argonauts (Don Chaffey, 1960)

Julius Caesar (Joseph L. Mankiewicz, 1953)

Kansas City (Robert Altman, 1996)

Kiss Me Deadly (Robert Aldrich, 1955)

Klute (Alan J. Pakula, 1971)

La Terra Trema (Luchino Visconti, 1948)

The Lady from Shanghai (Orson Welles, 1947)

The Leopard (Luchino Visconti, 1963)

Macbeth (Orson Welles, 1948)

The Magic Box (John Boulting, 1951)

M*A*S*H (Robert Altman, 1970)

A Matter of Life and Death (aka Stairway to Heaven) (Michael Powell,  Emeric Pressburger, 1946)

McCabe & Mrs. Miller (Robert Altman, 1971)

The Messiah (Roberto Rossellini, 1975)

Midnight Cowboy (John Schlesinger, 1969)

Mishima (Paul Schrader, 1985)

Mr. Deeds Goes to Town (Frank Capra, 1936)

Mr. Smith Goes to Washington (Frank Capra, 1939)

Nashville (Robert Altman, 1975)

Night and the City (Jules Dassin, 1950)

One, Two, Three (Billy Wilder, 1961)

Othello (Orson Welles, 1952)

Paisan (Roberto Rossellini, 1946)

Peeping Tom (Michael Powell, 1960)

Pickup on South Street (Samuel Fuller, 1953)

The Player (Robert Altman, 1992)

The Power and the Glory (William K. Howard, 1933)

Raw Deal (Anthony Mann, 1948)

The Red Shoes (Michael Powell ,  Emeric Pressburger, 1948)

The Rise of Louis XIV (Roberto Rossellini, 1966)

The Roaring Twenties (Raoul Walsh, 1939)

Rocco and his Brothers (Roberto Rossellini, 1960)

Rome, Open City (Roberto Rossellini, 1945)

Secrets of the Soul (Vincenzo Denizot,1912)

Senso (Luchino Visconti, 1954)

Shadows (John Cassavetes, 1959)

Shock Corridor (Samuel Fuller, 1963)

Some Came Running (Vincente Minnelli, 1958)

Stagecoach (John Ford, 1939)

Stromboli (Roberto Rossellini, 1950)

Sullivan’s Travels (Preston Sturges, 1941)

Sweet Smell of Success (Alexander Mackendrick, 1957)

T-Men (Anthony Mann, 1947)

Tales of Hoffman (Michael Powell,  Emeric Pressburger, 1951)

The Third Man (Carol Reed, 1949)

Touch of Evil (Orson Welles, 1958)


The Trial (Orson Welles, 1962)

Two Weeks in Another Town (Vincente Minnelli, 1962)

Voyage to Italy (aka Journey to Italy) (Roberto Rossellini, 1954)

Foto: Martin Scorsese – facebook

23
/04
/19

INTERVIU O întâlnire cu actrița Ana-Maria Ivan, pe care o regăsim în distribuția așteptatului musical „We Will Rock You”, semnat de Răzvan Mazilu, care a avut de curând premiera la Sala Palatului. „Musicalul mă face să mă simt împlinită cu adevărat și mă provoacă să îmi doresc mai mult de la mine”, spune Ana-Maria.

23
/04
/19

Premiera de gală Parking – una dintre cele mai așteptate ale anului - deschide cea de-a 18-a ediție TIFF. Proiecția va avea loc vineri, pe 31 mai, în Piața Unirii din Cluj-Napoca, în prezența regizorului Tudor Giurgiu, președintele Festivalului Internațional de Film Transilvania. Actorul Mihai Smarandache, scriitorul Marin Mălaicu-Hondrari, autorul bestseller-ului ,,Apropierea’’, care a inspirat scenariul filmului, precum și alți actori și membri ai echipei filmului vor fi prezenți la Gala de Deschidere programată de la ora 20:45.

23
/04
/19

Sean Connery, fotografiat înainatea unei partide de golf, în 1962, anul în care actorul scoțian dădea viață agentului 007 în „Dr. No”, primul film din seria James Bond.

22
/04
/19

Filmul „Under the Silver Lake” (regia: David Robert Mitchell) intră în cinematografe pe 26 aprilie. L-am vizionat deja în cadrul American Independent Film Festival. Iată ce am văzut.

19
/04
/19

Realizarea unui film necesită timp și mulți bani. Doar o nevoie interioară de nestăpânit ar trebui să împingă pe cineva la un efort atât de mare. Însă două filme românești recente, lansate într-un trist anonimat, arată că nu trebuie să ai talent şi nici măcar meșteșug pentru a te pretinde cineast.

18
/04
/19

Lungmetraje regizate de cineaşti precum Jim Jarmusch, Pedro Almodóvar, Ken Loach şi fraţii Dardenne au fost selectate în competiţia oficială a celei de-a 72-a ediţii a Festivalului de Film de la Cannes. România este reprezentată în cursa pentru Palme d'Or de „La Gomera”, de Corneliu Porumboiu, ]n timp ce Alain Delon va primi un Palme d'Or onorific.

18
/04
/19

„La Gomera / The Whistlers”, cel mai recent lungmetraj semnat de regizorul Corneliu Porumboiu, va avea premiera mondială în cadrul celei de-a 72-a ediții a Festivalului Internațional de Film de la Cannes. Filmul a fost inclus în competiția oficială a prestigiosului eveniment care se va desfășura luna viitoare, în perioada 14-25 mai 2019.

16
/04
/19

"Nu sunt nostalgică, obişnuiesc să privesc înainte, dar îmi e dor de momentele magice petrecute cu Visconti şi Fellini." - Claudia Cardinale. Celebra actriţă italiană a împlinit 81 de ani.

15
/04
/19

Independența Film anunță lansarea în cinematografele din România, din 26 aprilie, a neo-noir-lui regizat de David Robert Mitchell: Under the Silver Lake. Filmul a fost prezentat în competiția oficială a Festivalului de la Cannes 2018, unde a atras atenția criticilor de film și cinefililor prin originalitatea sa, regie, soundtrack și imagine.

Page 1 of 23312345...102030...Last »