Live acum – expoziția online Razvan Anton: Time Capsules
https://www.ziarulmetropolis.ro/live-acum-expozitia-online-razvan-anton-time-capsules/

Noua expoziţie online prezentată de Gaep – Răzvan Anton: Time Capsules (3 – 30 noiembrie 2020) – pune sub lupă procesul din spatele lucrărilor recente ale artistului, ce conectează desenul de fotografie şi imaginea în mişcare.

Un articol de Petre Ivan|4 noiembrie 2020

Această prezentare se adaugă expoziției personale Răzvan Anton: Studies of Gaze, deschisă în galeria din București până pe 7 noiembrie, și reprezintă cea de-a patra expoziție online organizată de Gaep, după seria Resilience Test, care i-a avut ca protagoniști pe Marilena Preda Sânc (29 iunie – 19 iulie), Vlatka Horvat (20 iulie – 9 august) și Ištvan Išt Huzjan (10 – 30 august). 

Desfășurată în Viewing Room, un spațiu virtual special creat pe site-ul galeriei, Răzvan Anton: Time Capsules evidențiază procesul de lucru al artistului, bazat pe timp, și abordarea lui nuanțată față de urmele trecutului relevante în prezent. Heliografiile („fading studies”) și videoul („reflective study”) incluse în expoziție își au originile în cercetarea Arhivei de Fotografie de Presă Minerva și a Arhivei și Bibliotecii Comunității Evreiești din Mediaș. Răzvan Anton a făcut parte din grupul de artiști care au coordonat proiectul de arhivare digitală a colecției Minerva, constând în fotografii de presă realizate în ultimele trei decenii ale regimului comunist de fotojurnaliștii de la cotidienele clujene Făclia și Igazság. Ulterior, între 2016 și 2018, a fost artist în rezidență la Casa de lângă Sinagogă, care adăpostește arhiva și biblioteca populației evreiești din Mediaș – pe vremuri o comunitate dezvoltată, acum absentă din cauza emigrației în masă în perioada anilor ’50-’60.  Lucrând cu imagini și obiecte din aceste arhive, el a dezvoltat treptat o cercetare vizuală ce asociază strategii din două medii diferite: desenul și fotografia.

EXPLORAȚI EXPOZIȚIA ÎN VIEWING ROOM

Răzvan Anton: Time Capsules dezvăluie atât pașii de realizare a lucrărilor, pentru care Anton folosește denumirea generică de „studii”, cât și detalii despre alegerile pe care el le face atunci când explorează o arhivă sau alta, sugerându-ne astfel o privire în urmă, înspre trecutul nostru comun, pentru a reflecta asupra memoriei și identității.

Expoziția online este prezentată în parteneriat cu Sykes România și KLG.

Scurtă biografie

Răzvan Anton (n. 1980, trăiește și lucrează în Cluj) a absolvit un master în desen la Camberwell College of Arts din Londra, după studii de licență și master la Universitatea de Artă și Design din Cluj. Din 2010 predă la aceeași Universitate. La Gaep a avut două expoziții personale, Mnemonics (2015) și Studies of Gaze (2020), și a fost prezent în expozițiile de grup ‘Seeing Ourselves Sensing’ (2017) și Objects in the Mirror Are Closer Than They Appear (2018). A mai expus recent la: Motorenhalle/riesa efau (Dresda), Politecnico di Milano, Galleria del Progetto (Milano), ElectroPutere Gallery (Craiova), MAGMA (Sfântu Gheorghe), Walk and Talk Art Festival (Azore), École européenne supérieure de l’image (Poitiers) și The University of the Arts (Philadelphia). A fost artist în rezidență la MuseumsQuartier din Viena (2018) și la Casa de lângă Sinagogă, Mediaș, în cadrul proiectului Absența ca Patrimoniu/TRACES (2016-2018). În 2015 a publicat cartea de artist 20 Ways to Load Guns (editată de Ciprian Mureșan și Corina Bucea).

26
/10
/21

Școala de Valori a dat startul înscrierilor pentru cea de-a șaptea ediție a Burselor stART și pune la bătaie 30 de burse, cu o valoare individuală de 6.000 de lei. Acestea pot fi accesate de elevii care sunt la liceu, talentați la pictură, desen, muzică și artele viitorului (v-logging, blogging, scriere creativă, fotografie), care se pot înscrie pe baza unui portofoliu.

26
/10
/21

De astăzi, platforma www.muzeulabandonului.ro este activă. Se deschide, astfel, aleea către Muzeul Abandonului. Muzeu-forum digital și participativ. În această etapă a proiectului veți putea explora exteriorul clădirii muzeului și câteva dintre facilitățile proiectului. Interiorul și expozițiile muzeului vor fi disponibile în curând, alături de zeci de povești despre abandon, speranță, contorsionări și reveniri spectaculoase ale sufletului.

16
/10
/21

Răzbunare, dragoste și disperare, toate topite într-o singură flacără mistuitoare. Arii celebre, coruri tulburătoare, conflicte dramatice de neuitat, toate vă așteaptă în premiera spectacolului Norma de Bellini ce le va aduce pe scena Operei Naţionale Bucureşti între 21 şi 24 octombrie pe celebrele Elena Moşuc – Norma şi Ruxandra Donose – Adalgisa, alături de care va evolua tenorul Daniel Magdal – Pollione.

13
/10
/21

În luna octombrie, galeria neconvențională Celula de artă propune două exerciții de introspecție, la fel de necesare dar fiecare propunându-și scopuri și rezultate diferite. Artistul plastic contemporan Beaver expune lucrarea “exe cute”, o juxtapunere a grotescului cu gingășia până pe 14 octombrie iar între 15 – 30 octombrie în galerie se va putea vedea instalația imersivă “Cenușa memorie” a Ancăi Coller, ce încapsulează emoțiile artistei în urma unui incendiu care i-a distrus atelierul..

11
/10
/21

Despre școlile din mediul rural, mai ales cele din mici sate care par uitate de lume și autorități, se știe că se confruntă cu mari probleme, începând de la cele legate de infrastructură, până la absența tehnologiei necesare procesului de educație. Însă aceasta nu mai este și situația Școlii Gimnaziale nr. 2 din satul Progresu, comuna Sohatu, județul Călărași. După ce ani de zile profesorii și elevii „s-au descurcat”, după cum ei înșiși spun, cu condițiile grele în care au învățat – toalete în curte, frig în clase, acoperișul deteriorat prin care se strecura ploaia – școala este acum complet renovată și, mai mult, folosește o platformă de management educațional de ultimă oră. Totul a fost posibil prin implicarea directorului școlii, Daniela Niculescu, care „și-a strigat” nevoile pe platforma HartaEdu lansată de Narada.

08
/10
/21

În epoca rețelelor de socializare, a selfie-urilor și filtrelor de tot felul, când o imagine se face și se desface în câteva secunde și toți visăm la gloria efemeră, conform butadei enunțate de Andy Warhol, dilemele și sensurile autoreprezentării încă sunt discutate. Căci a te reprezenta, indiferent de epocă, nu este un gest lipsit de semnificații estetice și sociale. Un articol de Monica Neațu.

08
/10
/21

Proiectul Vitrine Imposibile, o instalație performativă produsă de Vanner Collective, în regia Iuliei Grigoriu, aduce în văzul lumii Supra Fețele, creaturi care prind contur în spațiile a trei galerii din centrul capitalei, aflate pe Calea Victoriei, în datele de 9, 10, 23 și 24 octombrie.

05
/10
/21

Muzeul Național de Artă al României în parteneriat cu Asociațiile Artelier D, Proiecte pentru copii, ArtCrowd, artiști în educație și De-a arhitectura, lansează o nouă ofertă educativă pentru anul școlar 2021-2022, structurată pe grupe vârste, corelată cu ciclurile preșcolar, primar, gimnazial și liceal.

04
/10
/21

Între 15 septembrie și 3 octombrie 2021, Art Safari a oferit publicului 18 zile de bucurie, socializare și artă. Mii de vizitatori au luat la pas cei 6.000 de metri pătrați ai Palatului Dacia-România, sediul principal al Pavilionului, pentru a privi cele peste 800 de opere de artă expuse.