„l’Om DAdA”, un nou proiect semnat Gigi Căciuleanu, la TNB
https://www.ziarulmetropolis.ro/lom-dada-un-nou-proiect-semnat-gigi-caciuleanu-la-tnb/

Unul dintre cei mai cunoscuţi artişti români pe plan mondial, coregraful Gigi Căciuleanu, pregăteşte o nouă premieră: „l’Om DAdA”, spectacol de teatru coregrafic care va fi prezentat la sala Atelier a Teatrului Naţional Bucureşti pe 11, 12 şi 13 martie.

Un articol de Petre Ivan|8 februarie 2016

„l’Om DAdA”, un nou proiect semnat Gigi Căciuleanu, la TNB

„Este un spectacol despre fiecare dintre noi și nu un demers intelectualist. Toți suntem dadaiști, defragmentăm, aruncăm ceva din noi pe scenă și în viață. Se va numi „l’Om DAdA” pentru că am vrut să aduc alături „om” în limba română, cu „dada”, care face parte din universal. Am pornit de la textul lui Tristan Tzara, „L`homme approximatif”, pe care l-am redescoperit după atâta vreme.”, a declarat Gigi Căciuleanu, într-o conferință de presă organizată vineri, la Teatrul Național București (TNB).

E un text care mi se pare superb de poetic, deloc absurd, frumos, stufos, plin de semnificații, foarte actual chiar și după 100 de ani. „Omul aproximativ” (nimic nu este mai aproximativ decât ființa umană!) este de fapt, în spectacol, personajul omului cât se poate de ne-aproximativ, de precis, care trebuie să fie clovnul, actorul și dansatorul. Într-un cuvânt, DansActorul. Sper să fie în primul rând un spectacol al zilelor noastre. – Gigi Căciuleanu

„Aș putea considera l’Om DAdA ca pe o continuare a acelui discurs al demagogului interpretat de Lari în D`ale noastre. Discurs al lui Cațavencu dadadezmembrat de mine, redus doar la vocale și două consoane șuierătoare, ceea ce a constituit deja, de fapt, un fel de acțiune dadaistă. Astfel, voi continua cu Lari Giorgescu în l’Om DAdA, ceea ce am început în D`ale noastre, unde l-am celebrat cu toată dragostea pe pre-dadaistul Caragiale (să mă ierte puriștii!)”, mai spune Gigi Căciuleanu

Traducerea textelor din limba franceză a fost realizată de Ion Pop. Spectacolul „lOm  DAdA” este produs de Teatrul Național București, Centrul de Cercetare și Creație Teatrală „Ion Sava”, „Gigi Căciuleanu Romania Dance Company” și Fundația Art Production.

„Dada a apărut ca o revoltă față de absurdul cruzimii, al războiului, al comunismului în faza embrionară, ca o negare a logicii. O revoltă care n-a dus, însă, la distrugere ci, fără să ofere direcții precise, a deschis calea către „Omul Aproximativ”, incert. Orice încercare de aranjare a lumii între linii bine conturate a condus la dezastre, și atunci de ce să nu-i lăsăm omului privilegiul de a-și dansa viața cu incertitudinile sale, în felul său „dada”, cât se poate de constructiv? Îi mulțumesc domnului Caramitru care a spus „da, da”, imediat ce am propus acest proiect”, a adăugat coregraful.

2016 este un an plin de semnificații, marcând naționalul neaoș  în universal, revolta românească ancestrală sublimată într-un curent estetic centenar și dadao matematică  a aproximării, definită de Tristan Tzara, pe axa Moinești-Zürich, în congruență cu Paris-Bucureștiul lui Gigi Căciuleanu.

2016 nu e doar anul dadaismului, ci și anul Marelui Will. Ion Caramitru, director al Teatrului Național Ion Luca Caragiale din București, a fost desemnat Ambasador Cultural Shakespeare în România, de către Consiliul Britanic la București și Ambasada Marii Britanii, în cadrul programului „Shakespeare lives”.

Astfel, Ion Caramitru a anunțat vineri că, la sugestia criticilor și la cererea jurnaliștilor și publicului, TNB intenționează să preia spectacolul „Folia, Shakespeare & Co”, realizat de „Gigi Căciuleanu Romania Dance Company” și jucat până acum, itinerant, în câteva săli din București și străinătate.

Despre „Gigi Căciuleanu Romania Dance Company”

„Gigi Căciuleanu Romania Dance Company” a fost înființată cu sprijinul JTI, corporație care s-a remarcat de-a lungul anilor prin susținerea predilectă a dansului contemporan. Întâlnirile JTI, eveniment definitoriu pentru identitatea companiei, organizat anual începând din 2000, reprezintă un reper al calității pentru iubitorii acestei arte. De mai bine de 20 de ani, JTI sponsorizează, în România, unele dintre cele mai importante evenimente culturale: Festivalul Internațional de Teatru de la Sibiu, TIFF, Festivalul de film Comedy Cluj, turneele naționale Pianul Călător, Flautul de Aur, Duelul Viorilor etc.

Foto: „l’Om DAdA”,  Gigi Căciuleanu – Bliss Photography

20
/03
/24

Denisa Nicolae are multe nesiguranțe și incertitudini. Râde zgomotos și plânge cu sughițuri. Iubește. Lumea ei e mare și jucăușă, din când în când o prinde cu tandrețe, să nu fugă, și o face vizibilă, puțin câte puțin.

20
/03
/24

Sue Giles, președintele ASSITEJ, transmite mesajul de Ziua Internațională a Teatrului pentru Copii și Tineret. Scopul acestei campanii este de a facilita accesul la teatru și la spectacole pentru copii și tineri.

19
/03
/24

Nominalizat în acest an la Women's Prize for Fiction, romanul „Cele opt vieți ale unui trickster de-o vârstă cu veacul” de Mirinae Lee, o coreeancă mutată în SUA, spune povestea teribilă a unei femei evadate din Coreea de Nord.

18
/03
/24

Proiectul „Întâlnirile Teatrul azi la Masca” iniţiat de revista Teatrul azi, în parteneriat cu Teatrul Masca din Bucureşti şi cu susţinerea UNITER, continuă seria de discuții profesionale cu a doua masă rotundă dedicată, de această dată, dramaturgiei românești.

18
/03
/24

În contextul celebrării a 20 de ani de existență, Centrul Național al Dansului București (CNDB) extinde Ziua Internațională a Dansului pe durata întregii luni aprilie.

15
/03
/24

Cea de-a cincea ediție a Festivalului Filmului Palestinian, organizată de Centrul Cultural Mahmoud Darwish, sub patronajul Ministerului Culturii din Palestina și al Ambasadei Statului Palestina în România, se va desfășura între 18 și 21 aprilie la București și pe 28 aprilie la Cluj-Napoca, cu o nouă direcție artistică și o prezentare a cinematografiei palestiniene ca un Cinema of Existence.

14
/03
/24

Unul dintre cei mai importanți regizori europeni, cunoscut pentru abordarea sa contemporană a pieselor clasice și montările provocatoare din punct de vedere politic și social, Thomas Ostermeier montează pentru prima dată un spectacol în România.