Maia Morgenstern: Teatrul Evreiesc de Stat, o cutie fără capac
https://www.ziarulmetropolis.ro/maia-morgenstern-teatrul-evreiesc-de-stat-o-cutie-fara-capac/

Teatrul Evreiesc de Stat din Capitală a fost afectat de viscolul care s-a abătut în ultimele zile peste Bucureşti, o bucată de 80 de metri pătraţi din acoperiş desprinzându-se de la locul ei. Maia Morgenstern, directorul instituţiei, numeşte incidentul de sâmbătă „Cronica unei prăbuşiri anunţate”.

Un articol de Petre Ivan|29 ianuarie 2014

Teatrului Evreiesc de Stat din Capitală a fost afectat de viscolul care s-a abătut în ultimele zile peste Bucureşti, o bucată de 80 de metri pătraţi din acoperiş desprinzându-se de la locul ei. Maia Morgenstern, directorul instituţiei, numeşte incidentul de sâmbătă „Cronica unei prăbuşiri anunţate”.

Maia Morgenstern a declarat, zilele trecute, că Teatrul Evreiesc de Stat din Capitală arată „ca o cutie desfăcută, fără capac”, 80 de metri pătraţi de acoperiş fiind distruşi, ceea ce înseamnă 30% din suprafaţa acestuia, potrivit procesului verbal făcut de cei de la echipa specială de intervenţii.

De asemenea, directorul Teatrului Evreiesc de Stat a precizat că „apa curge pe scenă, în teatru”, notează Mediafax.

În ceea ce priveşte spectacolele care ar fi trebuit să aibă loc pe scena teatrului, Maia Morgenstern a declarat că acestea vor fi suspendate.

Directorul Teatrului Evreiesc de Stat a menţionat că Primăria Capitalei ştia de situaţia în care se află clădirea instituţiei de spectacole, spunând că incidentul care a avut loc sâmbătă s-ar putea numi „Cronica unei prăbuşiri anunţate”.

Maia Morgenstern

Maia Morgenstern, vorbind despre starea în care a ajuns acoperişul Teatrului Evreiesc de Stat

„Lucrurile trenează. Nu ştiu de ce trenează de atâta vreme. Primarul General al Capitalei (Sorin Oprescu, n.r.), în urmă cu vreun an, a fost în Teatru Evreiesc, a luat notă, a fost impresionat, după propriile sale mărturisiri, de starea acestui monument istoric şi când spun lucrul ăsta nu mă hazardez.

Am documente din partea Oficiului Monumentelor Istorice, în care există atestatul că imobilul Teatrului Evreiesc de Stat este un monument istoric”, a precizat actriţa.

De asemenea, Maia Morgenstern a declarat că au mai existat astfel de incidente. La un moment dat, s-a prăbuşit un coş de aerisire, iar autorităţile au fost informate despre această situaţie.

Maia Morgenstern

Îngrijorător este, potrivit actriţei, că pot exista victime în astfel de situaţii, mai ales că în apropiere se află şi o grădiniţă.

În urma incidentului de sâmbătă nu au fost victime, însă „au zburat bucăţi de acoperiş pe caldarâm”.

„Eram acolo mai mulţi artişti, ne pregăteam să întâmpinăm spectatorii”, a mai spus directorul Teatrului Evreiesc de Stat.

Totodată, actriţa a precizat că, în ultima perioadă, sălile Teatrului Evreiesc de Stat erau suprasolicitate, fiind foarte multe cereri de bilete.

Maia Morgenstern

Clădirea Teatrului Evreiesc de Stat din Bucureşti datează din ultima decadă a secolului al XIX-lea.

La începutul anilor 1940, câţiva artişti, scriitori, şi muzicieni au înfiinţat Teatrul Evreiesc Baraşeum, pe scena căruia au evoluat, jucând în limba română, o seamă de cunoscuţi actori evrei, printre care Alexandru Finţi, Beate Fredanov, Willy Ronea, M. Bradu, N. Stroe, Mircea Crişan.

În acea vreme, clădirea avea două săli: una la parter, unde se jucau piesele de teatru, şi o alta la etajul întâi, destinată spectacolelor de revistă, informează Mediafax.

În 1948 a fost înfiinţat Teatrul Evreiesc de Stat, iar între 1954-1955 clădirea a fost renovată în forma care s-a păstrat până astăzi.

Foto cu Maia Morgenstern şi acoprişul Teatrului Evreiesc de Stat – wikipedia, facebook şi Elena Simion

02
/04
/24

Institutul Cultural Român participă în premieră, prin ICR Bruxelles și Centrul Național al Cărții, cu un stand propriu la „Foire du livre de Bruxelles / Târgul Internațional de Carte de la Bruxelles”, care se va desfășura în perioada 4-7 aprilie 2024, la Centrul de expoziții Tour et Taxis din capitala Belgiei.

02
/04
/24

Mobius & The Institute transformă centrul Bucureștiului într-un hotspot al culturii Hip-hop. Cea mai mare expoziție a artistului Saddo ocupă Piața Amzei.

29
/03
/24

Romanian Design Week, un festival multidisciplinar dedicat industriilor creative ce promovează designul, arhitectura, creativitatea și inovația, lansează în colaborare cu UniCredit Bank un concurs destinat tinerilor ilustratori și designeri grafici din România, cu vârste cuprinse între 18 și 25 de ani. Scopul competiției este crearea colecției oficiale de obiecte de merchandising pentru festival, având ca temă "Unlock the City".

29
/03
/24

Una din trei femei se confruntă cu pierderea sarcinii de-a lungul vieții. Una din șase femei se confruntă cu infertilitatea. Una din două femei trece prin depresie și/sau anxietate, în urma pierderii unei sarcini, sau în contextul problemelor de infertilitate. În pofida frecvenței lor, aceste experiențe sunt totuși unele dintre cele mai stigmatizante și izolante din societate.

28
/03
/24

O nouă lună într-un șir aparent nesfârșit plasat sub semnul „vremurilor interesante” este o nouă invitație la oglindire prin artă. De la criza de mediu la traume transmise de-a lungul generațiilor, de la apăsarea cu care ne zdrobesc rolurile de gen în societate, la dificultățile în comunicare, spectacolele Vanner Collective vorbesc despre probleme cu care ne confruntăm zi de zi, conștienți sau nu, abordate cu empatie și cu inteligență, cu un amestec dezarmant de onestitate și teatralitate.