Malaga, un spectacol-lectură ca o călătorie cu bilet “doar dus”
https://www.ziarulmetropolis.ro/malaga-un-spectacol-lectura-ca-o-calatorie-cu-bilet-doar-dus/

Teatrul Odeon a încheiat seria de spectacole-lectură din cadrul proiectului FABULAMUNDI. PLAYWRITING EUROPE – proiect câştigător al programului Cultura 2007-2013, care urmăreşte promovarea dramaturgiei contemporane, cu sprijinul unor instituţii teatrale din Italia, Franţa, Spania, Germania şi România. 

Un articol de Judy Florescu|11 Iulie 2014

În perioada 12 noiembrie 2013-27 iunie 2014 s-a desfăşurat FABULAMUNDI. PLAYWRITING EUROPE, un proiect cu spectacole-lectură – “Revanşa” de Michele Santeramo, “Umbre” de Marilia Samper, “Trei despărţiri” de Rémi de Vos şi “Malaga” de Lukas Bärfuss.

Graţie personajelor bine conturate de Elvira Deatcu (mama), Dan Bădărău (tatăl) și Silvian Vâlcu (baby-sitter-ul), spectacolul-lectură “Malaga”,  în regia lui Alexandru Nagy (24 ani), surprinde prin poveste, în ciuda faptului că nu are acțiune propriu-zisă şi mișcarea scenică.

Piesa tratează o problemă actuală de care se lovesc majoritatea părinților: împățirea între responsabilitățile profesionale și cele părintești. În spectacol, mama este nevoită să plece în vacanță cu noul ei iubit, iar tatăl să fie prezent la un congres important. Soluţia salvatoare este apariţia un regizor aspirant de 19 ani, cunoscut mamei , dar necunoscut tatălui, care se oferă să stea cu fetița lor de 9 ani pentru trei zile, pe durata plecării lor de acasă. Desigur, fetița va dispărea, iar acest lucru va genera o sumedenie de semne de întrebare. Finalul spectacolului este împărțit în mai multe ipoteze oferite de autor, regizor și actori.

“Am deschis mai multe drumuri”

Alexandru Nagy: “Eu am deschis mai multe drumuri, inclusiv pe cel cu medicamentul, care este mai puțin accentuat în spectacol, pentru că apare flaconul, care în piesă nu există. Au fost anumite pasaje pe care le-am cenzurat datorită Rebecăi Avram, fetița de 9 ani care apare în spectacol.”

Dan Bădărău: “Autorul însăși nu a știutDSC00001-001 ce să răspundă când a fost întrebat de finalul piesei. Textul nu are virgulă nu are punct, el lasă totul la alegerea echipei, la alegerea publicului.”

Alexandru Nagy, fostul asistent al lui Mălăele

 

Alexandru Nagy este absolvent al secției de Actorie din cadrul Facultății de Teatru a U.N.A.T.C „I.L. Caragiale” București și al programului de master din Marea Britanie – Theatre Directing – East 15 Acting School, London.

A fost asistentul de regie al lui Horațiu Mălăele pentru spectacolul „Lautrec la bordel” pus în scenă la Teatrul Metropolis și a regizat mai multe producții de teatru, printre care: “Body of a woman as a battlefield in The Bosnian War”  de Matei Vișniec, “The 8th Continent”  de Anthony Clark, “Proștii sub clar de lună” de Teodor Mazilu, “Ne vom revedea în anul care a trecut” de Ștefan Caraman sau “Așteptându-l pe Godot” de Samuel Beckett.

Totodată, Alexandru Nagy este cel mai tânăr regizor de operă din România (Septembrie 2013 – Il Tabarro de Giacomo Puccini la Opera din Brașov) și primul regizor de teatru care montează într-un aeroport (Martie 2014 – Ne vom revedea în anul care a trecut de Ștefan Caraman)

Foto cu Malaga – Judy Florescu

12
/12
/18

20 scurtmetraje din toată lumea și 10 scurtmetraje românești concurează anul acesta pentru trofeele NexT. Selecția filmelor pentru Competiția Internațională și Competiția Națională a fost realizată și în acest an de către Oana Ghera și Massimiliano Nardulli. Selecționerii au ales voci noi care onorează încă o dată misiunea festivalului la această ultimă ediție, aceea de a descoperi și aduce în prim-plan atât filmele scurte cu adevărat inovatoare, cât și pe cei care le creează.

12
/12
/18

TOP Documentarele își fac cu greu loc în cinematografe. Așa că pentru a viziona cele mai noi filme de nonficțiune nu ne rămân decât festivalurile și diferitele platforme. Am ales 10 documentare care m-au impresionat cel mai mult dintre cele văzute în 2018. Sunt filme extrem de stimulante și de îndrăznețe.

12
/12
/18

Joi, 13 decembrie, ora 12:00, va avea loc lansarea platformei online www.de100.ro, a proiectului „Români de 100 de ani”, proiect ce își propune să prezinte portretele și poveștile de viață a 10 români care și-au celebrat Centenarul odată cu România.

12
/12
/18

Asociația Națională a Artiștilor Vizuali (ANAV) împreună cu Walk & Shoot – Ateliere de fotografie organizează la Gallery (str. Leonida 9-11), în perioada 14-16 decembrie, a doua ediție a X-mas Photo Garage Sale.

12
/12
/18

Supărat de gestul unui spectator, care şi-a permis să intre în sală după începerea reprezentaţiei sale, rapsodul Grigore Leşe a plecat de pe scenă în timpul unui concert, susţinut, zilele trecute, în Târgu Lăpuş, Maramureş. Deşi cei prezenţi i-au cerut scuze şi l-au rugat să continue, interpretul a refuzat vehement să continue spectacolul.

12
/12
/18

Luna decembrie aduce la Teatrul Național București patru spectacole noi, „fapt unic în cei 166 de ani de Teatru”. Cele patru premiere sunt ”Pădurea spânzuraţilor”, după romanul lui Liviu Rebreanu, în regia lui Radu Afrim, ”Papagalul mut”, scenariuL şi regia Nae Caranfil, ”50 de secunde” de Daniel Oltean (piesa anului 2017, premiată la Gala UNITER), în regia lui Eugen Gyemant, şi spectacolul de pantomimă ”A fost odată în România”, în regia lui Dragoş Huluba.

11
/12
/18

S-au temut că piesa nu va avea niciodată succes din cauza duratei sale de aproape şase minute, dar a devenit cel mai ascultat single al secolului. "Bohemian Rhapsody", cântrecul trupei Queen, este, de la începutul acestei săptămâni, cel mai difuzat single din secolul al XX-lea pe platformele de streaming.

11
/12
/18

Ziua Internaţională a Tangoului, sărbătorită în 11 decembrie începând din anul 1977, a fost proclamată în onoarea a două figuri legendare ale muzicii argentiniene: Carlos Gardel, Regele Tangoului şi Julio De Caro, ambii născuţi într-o zi de 11 decembrie/ În 1935 Carlos Gardel compunea „Por una cabeza”, unul dintre cele mai cunoscute tangouri din istoria muzicii. 

11
/12
/18

Au între 70 și 80 de ani. Sunt un cuplu. Ea vorbește, îl ghidează, îl ceartă și îl așează. El tace. Ea mă calcă de două ori pe picior, o dată se scuză, a doua oară consideră că noroiul mă prinde bine, așa că așteaptă să-i mulțumesc.

10
/12
/18

A 22-a ediție a Festivalului Internațional de Film Studențesc CineMAiubit și-a desemnat câștigătorii sâmbătă, 8 decembrie 2018, într-o atmosferă emoționantă și plină de exuberanță. Premiul pentru cel mai bun film a revenit peliculei belgiene PABLO, în regia lui Sergio Guataquira Sarmiento.

10
/12
/18

METROPOLIS VIRAL. Filmul "Avengers: Endgame" bate recorduri chiar înainte de apariția sa în cinematografe. Lansat pe 7 decembrie, trailerul de aproape două minute și jumătate a înregistrat 289 milioane de vizualizări pe YouTube, Facebook și Twitter,  devenind cel mai vizionat trailer în primele 24 de ore de la lansare.

10
/12
/18

Ieri, 9 decembrie,  în sala „Ion Băieșu” a Teatrului Dramaturgilor Români, a avut loc premiera oficială a spectacolului FAPTE BUNE de Sebastian Ungureanu, regia Alexandru Nagy, o comedie de moravuri care începe ca o farsă și se termină ca o satiră despre geneza politicii românești post-decembriste.

10
/12
/18

Bucharest Art Film Festival (BAFF) va proiecta în perioada 10-12 decembrie filme de(spre) artă la Galeria Halucinarium, din Calea Giulești 14. Art Film Festival încearcă la această a III-a ediție să creeze experiența ideală destinată publicului de cinema și zone conexe, aducându-l într-o galerie de artă timp de 3 seri. Programul fiecărei zile începe la ora 19:00, intrarea la proiecții fiind liberă în limita locurilor disponibile.

09
/12
/18

TOP Am ales cele mai relevante filme românești ale anului, din cele 25 de titluri de ficțiune care au ajuns în 2018 în cinematografe. Nu a fost un an rău: cinema-ul românesc a continuat să impresioneze în festivaluri, iar unul dintre filme, „Moromeții 2”, a stabilit chiar un record de spectatori.

Page 1 of 76512345...102030...Last »