Malaga, un spectacol-lectură ca o călătorie cu bilet “doar dus”
https://www.ziarulmetropolis.ro/malaga-un-spectacol-lectura-ca-o-calatorie-cu-bilet-doar-dus/

Teatrul Odeon a încheiat seria de spectacole-lectură din cadrul proiectului FABULAMUNDI. PLAYWRITING EUROPE – proiect câştigător al programului Cultura 2007-2013, care urmăreşte promovarea dramaturgiei contemporane, cu sprijinul unor instituţii teatrale din Italia, Franţa, Spania, Germania şi România. 

Un articol de Judy Florescu|11 Iulie 2014

În perioada 12 noiembrie 2013-27 iunie 2014 s-a desfăşurat FABULAMUNDI. PLAYWRITING EUROPE, un proiect cu spectacole-lectură – “Revanşa” de Michele Santeramo, “Umbre” de Marilia Samper, “Trei despărţiri” de Rémi de Vos şi “Malaga” de Lukas Bärfuss.

Graţie personajelor bine conturate de Elvira Deatcu (mama), Dan Bădărău (tatăl) și Silvian Vâlcu (baby-sitter-ul), spectacolul-lectură “Malaga”,  în regia lui Alexandru Nagy (24 ani), surprinde prin poveste, în ciuda faptului că nu are acțiune propriu-zisă şi mișcarea scenică.

Piesa tratează o problemă actuală de care se lovesc majoritatea părinților: împățirea între responsabilitățile profesionale și cele părintești. În spectacol, mama este nevoită să plece în vacanță cu noul ei iubit, iar tatăl să fie prezent la un congres important. Soluţia salvatoare este apariţia un regizor aspirant de 19 ani, cunoscut mamei , dar necunoscut tatălui, care se oferă să stea cu fetița lor de 9 ani pentru trei zile, pe durata plecării lor de acasă. Desigur, fetița va dispărea, iar acest lucru va genera o sumedenie de semne de întrebare. Finalul spectacolului este împărțit în mai multe ipoteze oferite de autor, regizor și actori.

“Am deschis mai multe drumuri”

Alexandru Nagy: “Eu am deschis mai multe drumuri, inclusiv pe cel cu medicamentul, care este mai puțin accentuat în spectacol, pentru că apare flaconul, care în piesă nu există. Au fost anumite pasaje pe care le-am cenzurat datorită Rebecăi Avram, fetița de 9 ani care apare în spectacol.”

Dan Bădărău: “Autorul însăși nu a știutDSC00001-001 ce să răspundă când a fost întrebat de finalul piesei. Textul nu are virgulă nu are punct, el lasă totul la alegerea echipei, la alegerea publicului.”

Alexandru Nagy, fostul asistent al lui Mălăele

 

Alexandru Nagy este absolvent al secției de Actorie din cadrul Facultății de Teatru a U.N.A.T.C „I.L. Caragiale” București și al programului de master din Marea Britanie – Theatre Directing – East 15 Acting School, London.

A fost asistentul de regie al lui Horațiu Mălăele pentru spectacolul „Lautrec la bordel” pus în scenă la Teatrul Metropolis și a regizat mai multe producții de teatru, printre care: “Body of a woman as a battlefield in The Bosnian War”  de Matei Vișniec, “The 8th Continent”  de Anthony Clark, “Proștii sub clar de lună” de Teodor Mazilu, “Ne vom revedea în anul care a trecut” de Ștefan Caraman sau “Așteptându-l pe Godot” de Samuel Beckett.

Totodată, Alexandru Nagy este cel mai tânăr regizor de operă din România (Septembrie 2013 – Il Tabarro de Giacomo Puccini la Opera din Brașov) și primul regizor de teatru care montează într-un aeroport (Martie 2014 – Ne vom revedea în anul care a trecut de Ștefan Caraman)

Foto cu Malaga – Judy Florescu

22
/04
/19

Filmul „Under the Silver Lake” (regia: David Robert Mitchell) intră în cinematografe pe 26 aprilie. L-am vizionat deja în cadrul American Independent Film Festival. Iată ce am văzut.

22
/04
/19

MATILDA ȘI GROPARII de STELA GIURGEANU a fost desemnta cea mai bună piesă românească a anului 2018. Juriul Concursului, compus din criticii MARINA CONSTANTINESCU, DAN C. MIHĂILESCU şi MARIAN POPESCU, a ales piesa câștigătoare dintre următoarele: MATILDA ȘI GROPARII de Stela Giurgeanu, VIEȚILE SFINȚILOR de Radu Macrinici, ÎNTOARCEREA de Laurențiu Blaga, CÂND SE TOPESC GHEȚARII de Marilena Dumitrescu, NU SUNTEM MELCI SAU SUNTEM? de Marilena Dumitrescu

22
/04
/19

Opera Națională București prezintă joi, 25 aprilie 2019, începând cu ora 18:30 spectacolul „Cavalleria Rusticana & Pagliacci” de Pietro Mascagni - Ruggiero Leoncavallo.  Regia poartă semnătura lui Ion Caramitru, scenografia a fost creată de Viorica Petrovici, iar conceptul light design-ului îi aparține lui Chris Jaeger. La pupitrul dirijoral se va afla maestrul Vlad Conta.

20
/04
/19

Marți, 23 aprilie, de la ora 19.00, Galeria Estopia ne propune vernisajul expoziției „Dissection”, de Madár Réka. O expoziție ca o tăietură în biografia personală și în parcursul artistei.

20
/04
/19

Cea de-a VII-a ediție a SoNoRo Conac se lansează în cadrul Sezonului România-Franța și anunță un program „À la française”!

19
/04
/19

Realizarea unui film necesită timp și mulți bani. Doar o nevoie interioară de nestăpânit ar trebui să împingă pe cineva la un efort atât de mare. Însă două filme românești recente, lansate într-un trist anonimat, arată că nu trebuie să ai talent şi nici măcar meșteșug pentru a te pretinde cineast.

19
/04
/19

În Joia Mare (25 aprilie – 19.00), în așteptarea sărbătorii Paștelui, Orchestra Națională Radio vă propune unul dintre cele mai cunoscute recviemuri  - dintre cele peste 2000 compuse vreodată! - Recviemul German semnat de Brahms, lucrare a cărei premieră absolută a avut loc în 1868, în Vinerea Mare, la Catedrala din Bremen, cu Brahms însuși ca dirijor.

Page 1 of 79212345...102030...Last »