Malaimare Jr., lăudat de critica internaţională pentru imaginea filmului „Umblând printre morminte”

Directorul de imagine Mihai Mălaimare Jr. este elogiat de criticii de film ai unor publicaţii prestigioase de specialitate, precum IndieWire, The Hollywood Reporter şi Variety, pentru imaginea filmului „Umblând printre morminte / A Walk Among the Tombstones”, de Scott Frank, cu Liam Neeson în distribuţie.

Un articol de Petre Ivan|19 septembrie 2014

„Umblând printre morminte / A Walk Among the Tombstones”, de Scott Frank, un film cu Liam Neeson, Dan Stevens, David Harbour, Boyd Holbrook, Adam David Thompson, Sebastian Roché şi Mark Consuelos, spune povestea lui Matt Scudder, un fost poliţist din New York, care este anganjat de un traficant de droguri pentru a o găsi pe soţia dispărută a acestuia.

Producţia va avea premiera în cinematografele din Marea Britanie şi Statele Unite ale Americii pe 19 septembrie, iar în România va intra în sălile de cinema pe data de 10 octombrie.

„Directorul de imagine Mihai Malaimare Jr. oferă o paletă coloristică lipsită de accente stridente, care accentuează decorurile sumbre” – The Hollywood Reporter

Mihai Mălaimare Jr., directorul de imagine al filmului „The Master”, a fost premiat, în 2013, de criticii americani, la gala National Society of Film Critics, unde s-a impus la categoria „cea mai bună imagine”.

„A Walk Among the Tombstones este filmat de Mihai Mălaimare Jr., directorul de imagine al «The Master», aşadar merită văzut doar pentru a vedea cum lucrează într-o paletă coloristică mult mai austeră, în contrast cu imaginile în culori spectaculoase din filmul lui Paul Thomas Anderson” – IndieWire.

De asemenea, Mihai Mălaimare Jr. a primit, în 2012, premiul pentru cea mai bună imagine din partea Boston Society of Film Critics, pentru acelaşi film, pentru care a fost nominalizat şi la prestigioasele Satellite Awards şi Critics’ Choice Awards.

„Imaginea semnată de Mihai Malaimare Jr. este în mod constant impresionantă” – Variety

19
/04
/21

87 de filme românești, lansate în cinematografe, festivaluri naționale și internaționale sau pe platforme de video on demand în 2020, intră în cursa pentru nominalizările la cea de-a 15-a ediție a Galei Premiilor Gopo, cel mai important eveniment care aduce anual în fața publicului și a industriei realizările cinematografiei românești.

16
/04
/21

Competiția ediției de anul acesta a festivalului One World România, care se va desfășura fizic la București între 21 și 30 mai, și online între 31 mai și 6 iunie, cuprinde cele mai incitante 9 filme din selecția de anul acesta, ce vor fi evaluate de două jurii: unul format din profesioniști din industria internațională de film, și celălalt din liceeni din toată țara. Premiul Juriului Internațional este în valoare de 1000 euro și va fi oferit regizorului câștigător cu sprijinul Institutului Cultural Român.

13
/04
/21

Editura Trei, Târgul de Cariere și Cărturești vă invită joi, 15 aprilie, la ora 19.00, la evenimentul de lansare volumului „Învățăm împărtășind”, coordonat de Gabriela Hum. Vor vorbi: Călin Grigorovici, Răzvan Goga, Zamfira Stan, Mónika Pál și Gabriela Hum Moderator: Victor Popescu Evenimentul va putea fi urmărit live pe paginile de Facebook Cărturești, Târgul de […]

13
/04
/21

CRONICĂ DE FILM E ceva ciudat în legătură cu „Another Round” („Încă un rând, 2020), noul film multipremiat al danezului Thomas Vinterberg. Îi simţi lucrătura la fiecare pas, mai ales pe scenariu, dar până la final, cu ajutorul unui moment muzical salvator şi al jocului mereu la înălţime al lui Mads Mikkelsen, reuşeşte să înfrângă o eventuală rezistenţă.

06
/04
/21

Ce destin! Să te naşti la începutul secolului 20, să fii unul din pionerii documentarului din România, dar şi al dezvoltării instituţionale a cinematografiei, să faci filme în două regimuri autoritare şi în timpul unui război şi să mori la aproape 100 de ani. Regizorul Paul Călinescu poate fi descoperit prin 12 documentare de scurtmetraj disponibile online, gratuit, în cadrul Cineclubului One World Romania.

05
/04
/21

În aşteptarea întâlnirii cu publicul, spectacolul „Maria Tănase. O poveste”, pus în scenă de regizoarea Carmen Lidia Vidu la Teatrul de Stat din Constanţa, şi-a avut repetiţia generală, într-un weekend înnorat şi friguros. O vreme ce poate amplifica dezolarea pe care i-o sugerează unui nou-venit multe din clădirile în paragină din centrul oraşului.