Mandela, poliția politică și deșeurile de la Cannes
https://www.ziarulmetropolis.ro/mandela-politia-politica-si-deseurile-de-la-cannes/

Cinci filme intense pe subiecte ca poliţia politică, anii de închisoare ai lui Nelson Mandela, consecinţele consumerismului şi intruziunea politicului în vieţile personale vor fi proiectate la Festivalul Internaţional de Film Cinepolitica (8 – 13 aprilie), în secţiunea Panorama, într-o subsecţiune dedicată Eye on Films.

Un articol de Petre Ivan|2 aprilie 2014

Înființată în 2011, Eye on Films este o rețea unică de profesioniști, care se asigură că filmele cineaștilor începători – primul și/sau al doilea lungmetraj – ajung să fie proiectate în festivaluri, în cinematografe, la televiziuni sau pe alte suporturi.

Dezvoltat cu sprijinul programului MEDIA Mundus, Eye on Films are parteneriate cu 46 de festivaluri și 40 de distribuitori. La Cinepolitica 2014 pot fi văzute cinci dintre cele mai puternice filme recente regizate de debutanți, din portofoliul rețelei.

Polițistul, în regia lui Nadav Lapid

Unui soldat din trupa de elită, anti-tero, a Israelului, îi sunt zdruncinate toate convingerile când întâlnește o grupare de stradă radicală și extrem de violentă. „O dramă politică puternică și îndrăzneț concepută”, potrivit „The Hollywood Reporter”.

–  miercuri, 9 aprilie, de la ora 20.00, la Cinema Union.

Cârtiţa, de Rafael Lewandowski

Un tânăr descoperă pe prima pagină unui ziar, la întoarcerea în țară, chipul tatălui său, sub titlul „Trădătorul”. Erou al mişcării muncitoreşti „Solidaritatea”, tatăl său este bănuit că ar fi fost, de fapt, un informator al Securităţii. Un linșaj mediatic și o investigație încep simultan într-o țară în care adevăruri importante n-au fost încă spuse.

– joi, 10 aprilie, la Cinema Union.

Dragii mei prieteni turnaţi, de Sára Cserhalmi

În Ungaria, la peste două decenii de la înlăturarea regimului comunist, reţeaua de foşti informatori şi legea lustraţiei sunt în continuare subiecte tabu. Filmul abordează, fără prejudecăţi, tema încă delicată a relaţiilor dintre turnători şi turnaţi.

– joi, 10 aprilie, la Cinema Union.

Super Trash, de Martin Esposito

„Instalați-vă bine în scaunele voastre și priviți: veți avea parte de o experiență bizară, undeva între senzația de înec și dorința de a ieși vii de acolo”, scria „Libération” despre acest film. Regizorul Martin Esposito a petrecut 18 luni în preajma unei gropi de gunoi uriașe de lângă Cannes pentru a trage un semnal de alarmă în privința consumerismului.

Mandela

– vineri, 11 aprilie, de la 15.00, la Cinema Elvira Popescu.

Complot pentru Mandela, de Carlos Agulló și Mandy Jacobson

Un documentar fascinant ce dezvăluie culisele eliberării lui Nelson Mandela şi ale sfârşitului apartheid-ului. Pentru prima dată, foști șefi de stat, generali, diplomați, spioni și activiști dau detalii neștiute până acum. Cheia improbabilă a celulei de închisoare a lui Mandela a fost, se pare, un misterios om de afaceri din Franța, cu numele de cod „Monsieur Jacques” în documentele clasificate.

– vineri, 11 aprilie, de la 19.00, la Cinema Elvira Popescu.

Politica intimității, de Yamini Lila Kumar

Filmul urmărește felul în care viețile intime a două cupluri reflectă climatul politic din Franța, sondându-le mereu, în același timp, propriile crezuri politice și modul în care ele evoluează.

– sâmbătă, 12 aprilie, de la 14.30, la Cinema Elvira Popescu

Festivalul Internațional de Film Cinepolitica va avea loc între 8 și 13 aprilie, la Cinema Studio, Elvira Popescu și Union.

Foto: Complot pentru Mandela şi Super Trash – Cinepolitica.ro

01
/10
/21

BFFF 2021 a inclus o secţiune competiţională internaţională, la care s-au înscris peste 100 de scurtmetraje de modă, oferind patru premii. Câștigătorii au fost selectați de un juriu format din profesioniști din film, advertising și modă de pe scena locală și cea internaţională: Grigor Devejiev - Creative Director Jam Project, Marley Hansen - curator Nowness, Marcin Kempski - fotograf de modă londonez, Sandra Bold - Global Creative Director Publicis și Ina Borcea - fashion editor Harpers Bazaar.

30
/09
/21

Spectacolul continuă, acțiunea escaladează și toată sala vibrează pentru cel mai așteptat film din ultima perioadă, super producția 'Nu e vreme de murit' ajunge în avanpremieră pe marile ecrane din 30 septembrie la Cineplexx Băneasa, Titan, Sibiu, Satu-Mare și Târgu-Mureș.

29
/09
/21

CRONICĂ DE FILM Pentru un film de debut al unui regizor de teatru care nu a mai făcut până acum cinema, „Câmp de maci” (2020), de Eugen Jebeleanu, are o rigoare estetică neaşteptată, dar şi o lipsă de încrâncenare demnă de salutat.

28
/09
/21

CRONICĂ DE FILM „Crai nou” (2021), debutul Alinei Grigore, recent câştigător la Festivalul de la San Sebastian, aduce un aer proaspăt în cinematografia română.

28
/09
/21

THE FRENCH DISPATCH, LAND, QUO VADIS, AIDA?, scurtmetraje românești și internaționale, cele mai apreciate filme românești ale momentului si filmele premiate la Festival se văd în cadrul Retrospectivei ANONIMUL 2021 la ARCUB, Cinema Elvire Popesco și Terasa Institutului Francez între 28 septembrie și 3 octombrie.

27
/09
/21

În ultima săptămână din septembrie, „Cinema sub clar de lună“ aduce pe ecranul din Grădina Muzeului Național al Literaturii Române două dintre cele mai noi filme românești, Câmp de maci și documentarul Spioni de ocazie, alături de producții străine care au avut un parcurs spectaculos: Night of the Kings, aflat pe lista scurtă la premiile Oscar, și Apples, co-produs de Cate Blanchett și propus anul trecut de Grecia la Oscarul pentru Cel mai bun film internațional.

27
/09
/21

Frumoasa și bestia întâlnește viitorul tehnologiei în Belle, producția-fenomen semnată de regizorul japonez Mamoru Hosoda, care va deschide cea de-a 16-a ediție Animest. Prezentat în premieră internațională la Cannes, anime-ul Sci-Fi în care o adolescentă devine cea mai bună versiune a sa într-un univers paralel, creat în mediul virtual, se va vedea pentru prima dată pe marele ecran din România vineri, pe 8 octombrie, de la orele 18:30 și 21:30, la Cinema Elvire Popesco. Filmul va putea fi urmărit în curând în cinematografele din întreaga țară, distribuit de Bad Unicorn.

27
/09
/21

OPINIE Subfinanţat de nişte autorităţi nepăsătoare, fără cinematografe care să îi fie dedicate şi cu un public larg pus mai degrabă pe miştouri, filmul românesc de autor face performanţă an de an la cel mai înalt nivel. Iar 2021 o dovedeşte din plin. Este unul din paradoxurile româneşti.

24
/09
/21

Festivalul KINOdiseea aduce pe marele ecran filme despre protejarea mediului, relațiile dintre copii și părinți, curaj și empatie, la Cinema Gloria și Cinema Eforie.