Marcel Iureş: Eu trăiesc într-o ţară, guvernul României în cu totul altă ţară. Asta e!
https://www.ziarulmetropolis.ro/marcel-iures-eu-traiesc-intr-o-tara-guvernul-romaniei-in-cu-totul-alta-tara-asta-e/

Actorul Marcel Iureş vorbeşte despre serialul “În derivă”, în care interpretează rolul principal, dar şi despre decizia lui de a nu pleca din România şi despre cum vede politica din această ţară.   Pentru actorul Marcel Iureş, sezonul al doilea al serialului “În derivă” – difuzat la HBO România din 5 noiembrie, în fiecare zi, […]

Un articol de Andrada Văsii|8 Noiembrie 2012

Actorul Marcel Iureş vorbeşte despre serialul “În derivă”, în care interpretează rolul principal, dar şi despre decizia lui de a nu pleca din România şi despre cum vede politica din această ţară.

 

Pentru actorul Marcel Iureş, sezonul al doilea al serialului “În derivă” – difuzat la HBO România din 5 noiembrie, în fiecare zi, de luni până vineri, de la ora 20.30 – înseamnă revenirea în rolul principal, cel al psihoterapeutului Andrei Poenaru, informează Pro TV Magazin.

Întrebat cum este trecerea de la umanul şi vivacele Ivan din spectacolul “Absolut”, de la Teatrul Act din Bucureşti, la impecabilul Poenaru din serialul “În derivă”, Marcel Iureş spune: “Eu o fac de drag, din plăcere, aproape din inconştienţă. Serios! Nu ştiu să povestesc cum fac, ce se întâmplă. Nu ştiu să vă spun cum e cu reactorul, cu particula care face hăis şi particula care face cea… Nu ştiu, chiar nu ştiu. Ce se transmite în pachetul ăsta e de fapt bucuria de-a juca, de-a trăi chestiile astea. Restul e discutabil. Sunt actori de zece ori mai mari ca mine, care pot să facă mult mai bine sau mai deştept, mai spectaculos. Sunt convins. Dar atâta timp cât oamenilor le place ce fac eu, nu-i normal să mă bucur? Mulţi actori abia aşteaptă să fie întrebaţi: «Dar cum aţi făcut rolul?». Şi vorbesc o oră şi e ca o glumă. Şi din-aia şi din-aia… Şi aşa mai departe”.

Deşi era familiarizat cu rolul lui Andrei Poenaru încă din primul sezon al serialului “În derivă”, Marcel Iureş spune că este în continuare dependent de regie şi a avut nevoie de ideile regizorale şi în cel de-al doilea sezon al serialului. “Sunt dependent de regie. De-aia nici nu îndrăznesc să mă apuc de regie. Meseria de regizor nu e deloc recentă. E cam de la greci. E un om care lasă o amprentă: că e energetică, de stil, de tempo, că e de orice. O lasă! E, cum să vă spun, crucea unde ne balansăm, e vorba de această colaborare între regizor şi actor (…) E vorba că regizorul are o idee, cum să zic eu că le fac pe toate când mie nu mi-a venit prin cap chestia aia. Asta e părerea actorilor proşti, care cred că le ştiu pe toate şi care joacă toate rolurile la fel”, spune Iureş.

În plus, Marcel Iureş spune că ar accepta să interpreteze rolul lui Andrei Poenaru şi în cel de-al treilea sezon “În derivă”, în cazul în care HBO hotărăşte să continue serialul. “Da, daaa! Sunt dedicat! Mai ales că abia am învăţat. Am şi idei!”, spune Iureş.

Întrebat de ce este o persoană discretă, care nu face politică, nu joacă în telenovele şi nu ţine prima pagină a tabloidelor, Marcel Iureş spune: “Poporul român să fie mândru de faptul că sunt eu aicea în ţară şi n-am plecat… E o şmecherie. Reprezintă o şmecherie prostească. În politică nu am ce să caut. Nu a făcut nimeni politică în familia mea, în viaţa mea. Eu trăiesc într-o ţară, guvernul României în cu totul altă ţară. Asta e! Nu am de ce să mă bag în ţara lor”.

El mai spune că nu simte nevoia să pornească la luptă, deşi mulţi actori români îşi încearcă puterile în politică. “Nu cred că poate exista o luptă. O luptă în care să aibă sens noţiunile de onoare, fidelitate, credinţă, respect faţă de steag, faţă de o doctrină, faţă de cuvântul dat! Cuvântul dat a dispărut de mult. Acuma se pare că dacă nu trădezi, nu eşti politician, nu te primesc între ei. Ideea e să-l trădezi pe unul şi da, dom’le, e politician, ne-a minţit, s-a dus cu alţii, da’ tot respectu’. Aşa da!”, spune Marcel Iureş.

Cu toate acestea, Marcel Iureş spune că nu a plecat din România. “N-am rămas (în străinătate, n.r.) că mi-a fost frică, nu s-a legat, că aşa a fost steaua mea. Asta e, ce să fac? Să rămân acolo ca să ce? Să mă chinuiesc într-o limbă care nu e a mea? Să fac dovada că ce? Că provin dintr-o mare şcoală de teatru în limba română?! E ridicol!”, a spus actorul.

 

Sursa: Mediafax

12
/12
/18

Asociația Națională a Artiștilor Vizuali (ANAV) împreună cu Walk & Shoot – Ateliere de fotografie organizează la Gallery (str. Leonida 9-11), în perioada 14-16 decembrie, a doua ediție a X-mas Photo Garage Sale.

12
/12
/18

Supărat de gestul unui spectator, care şi-a permis să intre în sală după începerea reprezentaţiei sale, rapsodul Grigore Leşe a plecat de pe scenă în timpul unui concert, susţinut, zilele trecute, în Târgu Lăpuş, Maramureş. Deşi cei prezenţi i-au cerut scuze şi l-au rugat să continue, interpretul a refuzat vehement să continue spectacolul.

12
/12
/18

Luna decembrie aduce la Teatrul Național București patru spectacole noi, „fapt unic în cei 166 de ani de Teatru”. Cele patru premiere sunt ”Pădurea spânzuraţilor”, după romanul lui Liviu Rebreanu, în regia lui Radu Afrim, ”Papagalul mut”, scenariuL şi regia Nae Caranfil, ”50 de secunde” de Daniel Oltean (piesa anului 2017, premiată la Gala UNITER), în regia lui Eugen Gyemant, şi spectacolul de pantomimă ”A fost odată în România”, în regia lui Dragoş Huluba.

11
/12
/18

S-au temut că piesa nu va avea niciodată succes din cauza duratei sale de aproape şase minute, dar a devenit cel mai ascultat single al secolului. "Bohemian Rhapsody", cântrecul trupei Queen, este, de la începutul acestei săptămâni, cel mai difuzat single din secolul al XX-lea pe platformele de streaming.

11
/12
/18

Ziua Internaţională a Tangoului, sărbătorită în 11 decembrie începând din anul 1977, a fost proclamată în onoarea a două figuri legendare ale muzicii argentiniene: Carlos Gardel, Regele Tangoului şi Julio De Caro, ambii născuţi într-o zi de 11 decembrie/ În 1935 Carlos Gardel compunea „Por una cabeza”, unul dintre cele mai cunoscute tangouri din istoria muzicii. 

11
/12
/18

Au între 70 și 80 de ani. Sunt un cuplu. Ea vorbește, îl ghidează, îl ceartă și îl așează. El tace. Ea mă calcă de două ori pe picior, o dată se scuză, a doua oară consideră că noroiul mă prinde bine, așa că așteaptă să-i mulțumesc.

10
/12
/18

A 22-a ediție a Festivalului Internațional de Film Studențesc CineMAiubit și-a desemnat câștigătorii sâmbătă, 8 decembrie 2018, într-o atmosferă emoționantă și plină de exuberanță. Premiul pentru cel mai bun film a revenit peliculei belgiene PABLO, în regia lui Sergio Guataquira Sarmiento.

10
/12
/18

METROPOLIS VIRAL. Filmul "Avengers: Endgame" bate recorduri chiar înainte de apariția sa în cinematografe. Lansat pe 7 decembrie, trailerul de aproape două minute și jumătate a înregistrat 289 milioane de vizualizări pe YouTube, Facebook și Twitter,  devenind cel mai vizionat trailer în primele 24 de ore de la lansare.

10
/12
/18

Ieri, 9 decembrie,  în sala „Ion Băieșu” a Teatrului Dramaturgilor Români, a avut loc premiera oficială a spectacolului FAPTE BUNE de Sebastian Ungureanu, regia Alexandru Nagy, o comedie de moravuri care începe ca o farsă și se termină ca o satiră despre geneza politicii românești post-decembriste.

10
/12
/18

Bucharest Art Film Festival (BAFF) va proiecta în perioada 10-12 decembrie filme de(spre) artă la Galeria Halucinarium, din Calea Giulești 14. Art Film Festival încearcă la această a III-a ediție să creeze experiența ideală destinată publicului de cinema și zone conexe, aducându-l într-o galerie de artă timp de 3 seri. Programul fiecărei zile începe la ora 19:00, intrarea la proiecții fiind liberă în limita locurilor disponibile.

09
/12
/18

TOP Am ales cele mai relevante filme românești ale anului, din cele 25 de titluri de ficțiune care au ajuns în 2018 în cinematografe. Nu a fost un an rău: cinema-ul românesc a continuat să impresioneze în festivaluri, iar unul dintre filme, „Moromeții 2”, a stabilit chiar un record de spectatori.

09
/12
/18

Unul din cei mai cunoscuţi regizori români de film, multi-premiatul Nae Caranfil, după trei decenii de la debutul său în cinematografie, se află, la acest final de 2018, în pragul unui îndrăzneţ demers teatral. Papagalul mut - Istorii aproape adevărate despre un spion aproape uitat, piesă în două acte de Nae Caranfil, este o poveste incredibilă, dar reală, având în centru una dintre cele mai enigmatice şi fascinante figuri ale secolului al XVIII-lea. 

08
/12
/18

„Oxygen”, piesa controversatului Ivan Vîrîpaev, copilul teribil al noii dramaturgii ruse, considerat ca estetică între Quentin Tarantino și Andrei Tarkovski, se joacă în această seară (8 decembrie) și vineri, 14 decembrie, la teatrul Teatrelli, în București.  Spectacolul este programat de la ora 19.30. Textul este considerat unul dintre cele mai puternice texte contemporane, un poem teatral despre puritatea sinelui și descoperirea celuilalt.

07
/12
/18

CRONICĂ DE FILM Cu fizicul său firav, care sugerează o supunere cvasi-reflexă față de ceilalți, și cu chipul său caraghios, aproape imperturbabil dacă nu ar fi străpuns uneori de câte un zâmbet forțat, Marcello setează din start atmosfera de comedie neagră ce domină noul film al italianului Matteo Garrone, „Dogman” (2018).

Page 20 of 784« First...10...1819202122...304050...Last »