Marele Premiu BIEFF merge în Coreea de Sud
https://www.ziarulmetropolis.ro/marele-premiu-bieff-merge-in-coreea-de-sud/

Filmul coreean „489 Years”, de Hayoun Kwon, a câştigat Marele Premiu al Festivalului Internaţional de Film Experimental Bucureşti – BIEFF, desfăşurat la Cinema Muzeul Țăranului şi Cinema Elvire Popesco.

Un articol de Petre Ivan|3 aprilie 2017

Combinând animația 2D și 3D cu elemente de documentar, „489 Years” este o experiență imersivă în teritoriul de la granița dintre Coreea de Nord și Coreea de Sud, într-o zonă numita DMZ.

(…) În locul utilizării tehnicilor de animație 3D pentru construirea unei realități alternative, creativitatea lui Kwon deschide un spațiu virtual, un teritoriu ‘real’ și fantastic în același timp, care introduce spectatorul într-o zonă interzisă. Prin crearea de imagini generate pe computer ca posibile extensii ale materialului documentar, „489 Years” este o reflecție contemporană puternică asupra naturii imaginii și despre noile frontiere ale narațiunii și ale imaginației. –  motivația juriului BIEFF

Marele premiu — în valoare de 3.000 de euro — a fost oferit de Institutul Cultural Român.

Premiul pentru Cel mai bun regizor i-a fost oferit lui Diogo Costa Amarante, pentru pelicula „Small Town”.

Cu un montaj poetic și narativ și un format ce depășește granițele cinemascopice, Diogo Costa Amarante abordează cu îndrăzneală problematica morții și a conștientizării ei, privind în interiorul unei relații mamă-fiu. Construind un echilibru fragil între considerația filozofică și emoționalizarea reținută, artistul lasă loc liber propriei sale imagistici și percepții. –  motivația membrilor juriului.

Luiza Pârvu si Toma Peiu

Luiza Pârvu si Toma Peiu

Pelicula „Summer”, o coproducție Franța-Belgia, în regia lui Ronny Trocker, a primit distincția pentru Cel mai bun concept vizual.

Premiul pentru Cel mai bun regizor român a fost câștigat de Luiza Pârvu și Toma Peiu, pentru filmul „Sisyphus 2.0”, o parabolă grecească, iar Mențiunea specială a juriului a revenit filmului „A Brief History of Princess X”, o coproducție Portugalia — Franța — Marea Britanie, de Gabriel Abrantes, un film „care aduce laolaltă două personaje importante: Constantin Brâncuși și prințesa Marie Bonaparte”.

Premiul publicului a fost câștigat de două filme „Peep Show”, de Rino Stefano Tagliafierro, și „I Made You I Kill You”, de Alex Bădeliță.

Foto: BIEFF, 489 Years, Luiza Pârvu si Toma Peiu – bieff.ro

04
/10
/23

Bizară şi explozivă apariţie e acest “Nu aştepta prea mult de la sfârşitul lumii” (2023), cel mai nou film al lui Radu Jude. El adună într-o structură inedită, inconfortabilă şi surprinzătoare la fiecare pas, cam toate preocupările formale de până acum ale regizorului, care le pune de această dată în slujba unei critici virulente a capitalismului deopotrivă românesc şi european.

04
/10
/23

Descris de Variety ca fiind un film „bogat în detalii și foarte specific în descrierea familiei de clasă mijlocie pe care o observă” și care „oferă libertatea publicului de a-și alege punctele de vedere cu care se identifică cel mai mult în imaginea de ansamblu.”, TÓTEM a cucerit simpatia spectatorilor prezenți la cele două proiecții din programul competițional al celei de-a 19-a ediții Bucharest International Film Festival (BIFF), unde a obținut Premiul Juriului. Filmul se va lansa în cinema din 13 octombrie, distribuit de August Film.

29
/09
/23

Acum un secol, preoţi scandalizaţi de un film - "Păcat" (1924) de Jean Mihail - cereau interzicerea acestuia. O sută de ani mai târziu, un nou apel al unor clerici ortodocşi pentru oprirea de la difuzare a unui film, documentarul "Arsenie. Viaţa de apoi" (2023) de Alexandru Solomon. Amuzantă şi revelatoare paralelă.