Marele Premiu BIEFF merge în Coreea de Sud
https://www.ziarulmetropolis.ro/marele-premiu-bieff-merge-in-coreea-de-sud/

Filmul coreean „489 Years”, de Hayoun Kwon, a câştigat Marele Premiu al Festivalului Internaţional de Film Experimental Bucureşti – BIEFF, desfăşurat la Cinema Muzeul Țăranului şi Cinema Elvire Popesco.

Un articol de Petre Ivan|3 aprilie 2017

Combinând animația 2D și 3D cu elemente de documentar, „489 Years” este o experiență imersivă în teritoriul de la granița dintre Coreea de Nord și Coreea de Sud, într-o zonă numita DMZ.

(…) În locul utilizării tehnicilor de animație 3D pentru construirea unei realități alternative, creativitatea lui Kwon deschide un spațiu virtual, un teritoriu ‘real’ și fantastic în același timp, care introduce spectatorul într-o zonă interzisă. Prin crearea de imagini generate pe computer ca posibile extensii ale materialului documentar, „489 Years” este o reflecție contemporană puternică asupra naturii imaginii și despre noile frontiere ale narațiunii și ale imaginației. –  motivația juriului BIEFF

Marele premiu — în valoare de 3.000 de euro — a fost oferit de Institutul Cultural Român.

Premiul pentru Cel mai bun regizor i-a fost oferit lui Diogo Costa Amarante, pentru pelicula „Small Town”.

Cu un montaj poetic și narativ și un format ce depășește granițele cinemascopice, Diogo Costa Amarante abordează cu îndrăzneală problematica morții și a conștientizării ei, privind în interiorul unei relații mamă-fiu. Construind un echilibru fragil între considerația filozofică și emoționalizarea reținută, artistul lasă loc liber propriei sale imagistici și percepții. –  motivația membrilor juriului.

Luiza Pârvu si Toma Peiu

Luiza Pârvu si Toma Peiu

Pelicula „Summer”, o coproducție Franța-Belgia, în regia lui Ronny Trocker, a primit distincția pentru Cel mai bun concept vizual.

Premiul pentru Cel mai bun regizor român a fost câștigat de Luiza Pârvu și Toma Peiu, pentru filmul „Sisyphus 2.0”, o parabolă grecească, iar Mențiunea specială a juriului a revenit filmului „A Brief History of Princess X”, o coproducție Portugalia — Franța — Marea Britanie, de Gabriel Abrantes, un film „care aduce laolaltă două personaje importante: Constantin Brâncuși și prințesa Marie Bonaparte”.

Premiul publicului a fost câștigat de două filme „Peep Show”, de Rino Stefano Tagliafierro, și „I Made You I Kill You”, de Alex Bădeliță.

Foto: BIEFF, 489 Years, Luiza Pârvu si Toma Peiu – bieff.ro

14
/12
/22

O carte fundamentală de teorie a filmului, "Ce este cinematograful?", de André Bazin, a apărut în sfârşit integral în limba română, într-un parteneriat între editurile Polirom şi UNATC Press şi sub coordonarea criticului şi profesorului Andrei Gorzo. O lectură obligatorie.

29
/11
/22

Cinematografia română se pregăteşte să celebreze în 2023 o sută de ani de la naşterea lui Ion Popescu Gopo, printr-o serie de retrospective cu filmele celebrului cineast, prin expoziţii cu desenele şi afişele operelor sale şi prin lansări de carte.

28
/11
/22

CRONICĂ DE FILM Sunt mari cineaşti la ale căror filme te uiţi pentru a vedea cu ce vin nou şi cum se reinventează (sau dacă reuşesc asta). Şi sunt mari cineaşti care nu mai au nimic de demonstrat şi pe ale căror noi filme le cauţi pentru a regăsi un stil şi un univers artistic care îţi sunt familiare şi în care ştii că te vei simţi confortabil.

15
/11
/22

Ambasada Republicii Cuba în România și Institutul Cervantes din București organizează „Zilele culturii cubaneze la București”, în perioada 21-25 noiembrie.

09
/11
/22

CRONICĂ DE FILM Cineastul suedez Ruben Östlund a râs dintotdeauna de ridicolul şi prostia oamenilor, pornind de la compatrioţii săi şi mai ales de la cei din clasele de sus. În “Triangle of Sadness” (2022), filmul care i-a adus în acest an un al doilea Palme d`Or la Cannes, satira e împinsă la extrem.