Marile premii din Les Films de Cannes se văd și în șapte orașe din țară
https://www.ziarulmetropolis.ro/marile-premii-din-les-films-de-cannes-se-vad-si-in-sapte-orase-din-tara/

Anul acesta, Les Films de Cannes à Bucarest organizează ediţii în şapte oraşe. O selecţie din filmele premiate la festivalul de la Cannes şi o parte din invitaţii lor vor călători în Timişoara, Arad, Cluj, Iaşi, Braşov, Oradea şi Suceava. Ediţiile din ţară vor începe odată cu ediţia bucureşteană a festivalului. Astfel, în primul weekend, 19-21 octombrie, Les Films de Cannes se va petrece concomitent în Bucureşti, Timişoara şi Arad.

Un articol de Petre Ivan|5 octombrie 2018

Timișoara va găzdui ediția a treia a festivalului cu proiecții de vineri până duminică laAula Magna a Universității de Vest. Festivalul este organizat cu sprijinul Primăriei Municipiului Timişoara și al Universității de Vest.

Les Films de Cannes continuă și la Arad, unde prima ediție a avut loc în 2017. Anul acesta, filmele de Cannes revin la Cinema Arta, între 19 și 21 octombrie, proiectul fiind organizat de Asociația Cinemascop în parteneriat cu Centrul Municipal de Cultură Arad şi Asociaţia CitiZenit.

Pe finalul festivalului bucureștean, cu sprijinul Primăriei şi Consiliului Local Cluj-Napoca, Les Films de Cannes va călători pentru a treia oară la Cluj, unde filmele vor putea fi văzute laCinema Victoria, între 26 și 28 octombrie.

Între 26 și 28 octombrie, festivalul va poposi la Iași, la Cinema Ateneu, unde va avea loc ediția a treia, organizată de Primăria Municipiului Iaşi și Ateneul din Iaşi.

Luna noiembrie va începe cu ediția a doua a Les Films de Cannes à Braşov, care va avea loc la Centrul Cultural Reduta și la Cinema One. Proiectul este realizat și anul acesta cu sprijinul Consiliului Județean Brașov.

Dogman, Les Films de Cannes

Pentru prima oară, Les films de Cannes ajunge și la Oradea. Teatrul Regina Maria va fi gazda a două zile de proiecții, 3-4 noiembrie, iar festivalul se bucură de colaborarea Asociației Pentru Promovarea Turismului din Oradea si Regiune (APTOR) și a Municipiului Oradea.

Ca în fiecare an, Les Films de Cannesse mută laSuceava în luna noiembrie, la Teatrul Municipal Matei Vișniec. Ediția a treia va avea loc în weekendul 9-11 noiembrie 2018, fiind realizată de Asociaţia Creativ AS şi Asociaţia Cinemascop, în asociere cu Municipiul Suceava şi Consiliul Local Suceava.

Dintre titlurile de care se vor putea bucura cinefilii din țară se numără: emoționantul Shoplifters, câștigătorul Palme d’Or, semnat de japonezul Hirokazu Kore-eda, deja un veteran al festivalului francez, basmul noir Border, de Ali Abassi, câștigătorul marelui premiu din secțiunea Un Certain Regard, Burning, adaptarea după Haruki Murakami semnată de Lee Chang-dong, câștigătorul premiului criticii FIPRESCI, Girl, povestea unei balerine, de Lukas Dhont, câștigătorul Camera d’Or, sau thrillerul Dogman, de Matteo Garrone, câștigătorul premiului pentru cea mai bună interpretare masculină.

 Programele edițiilor locale și toate informațiile legate de acces și bilete vor fi anunțate în curând pe siteul festivalului – filmedefestival.ro și pe pagina oficială de Facebook.

Toate filmele vor fi proiectate în versiune originală, cu subtitrare în limba română.

Foto: Les Films de Cannes – facebook

 

12
/09
/19

INTERVIU Unul dintre cei mai apreciați regizori ai Noului Val, Corneliu Porumboiu vorbește despre cum și-a realizat cel mai nou film, „La Gomera”, acum în cinematografe, despre rolul Cannes-ului, despre tema limbajului, despre diversitatea cinematografiei române și despre importanța stilului.

12
/09
/19

Filmul „La Gomera”, al cincilea lungmetraj al regizorului Corneliu Porumboiu, propunerea României pentru o nominalizare la Oscar 2020, va rula de vineri, 13 septembrie, în 45 de orașe din țară, cu proiecții speciale la Timișoara, Cluj-Napoca, Iași și Constanța.

11
/09
/19

5 zile de filme, întâlniri cu publicul, ateliere culinare, povești, piñata, capoeira, samba si bossa-nova în cadrul singurului festival de film si cultură ibero-americană din țară! Festivalul Película a ajuns la cea de-a 4-a ediție și va avea loc în perioada 11-15 septembrie 2019 la Cinema Elvire Popesco, Institutul Cervantes, Cinema Muzeul Țăranului Român, J’ai Bistrot, Gastropub și Vino Wines&More.

10
/09
/19

CRONICĂ DE FILM Cu cel mai nou film al său, „Ivana cea Groaznică” (2019), tânăra regizoare sârbo-română Ivana Mladenović consfinţeşte, spectaculos, cea mai proaspătă schimbare din cinema-ul românesc al ultimilor ani. Este o direcţie caracterizată, formal, printr-un amestec inspirat de ficţiune şi documentar şi, tematic, printr-un intimism accentuat.

06
/09
/19

Invitată a celei de-a şaptea ediţii a Alba Iulia Music & Film Festival (30 august - 1 septembrie), eveniment organizat de TIFF, Maia Morgenstern a vorbit, la o întâlnire cu publicul, despre cinema, despre cum a ajuns actriţă, despre „Balanţa” şi Lucian Pintilie, despre generaţii şi despre seriale.

06
/09
/19

Un film care a redefinit și depășit barierele genului său, „IT” a devenit o parte integrantă a culturii unei generaţii şi totodată producţia horror cu cele mai mari încasări din toate timpurile. Continuarea fenomenului care în 2017 se bucura de aprecierea criticilor şi de un succes global de box office, în urma încasărilor sale spectaculoase de peste 700 de milioane de dolari la nivel mondial, din 6 septembrie ,,IT Capitolul 2” este gata să facă istorie din nou şi pe marile ecrane din România.

05
/09
/19

Pentru a atrage atenția asupra numărului tot mai mic de cinematografe în care pot fi proiectate filmele românești, Transilvania Film și-a propus să marcheze spațiile bucureștene care, până nu demult, atrăgeau zilnic sute de cinefili. ,,Aici ați fi putut vedea Monștri. din 27 septembrie’’ este mesajul adresat publicului, prin intermediu afișelor amplasate pe frontispiciile cinematografelor Corso și Studio.

05
/09
/19

Colaborator al Ziarului Metropolis, Mihai Cristea a fost din nou la Festivalul de la Veneţia, de unde a scris despre câteva titluri: de la filme americane dezamăgitoare ca ”Ad Astra”, de James Gray, sau ”The Laundromat”, de Steven Sorderbergh, şi până la filme ambiţioase ca „Ema”, de Pablo Larrain, şi „Martin Eden”, de Pietro Marcello.